Θέτοντας το κλειδί στον διακόπτη λειτουργίας της Yamaha MT-09, ηχεί μια ευχάριστη νότα γουργουρίσματος του ορεξάτου τρικύλινδρου κινητήρα, που θα αποτελέσει κινητήριο δύναμη της εκπλήρωσης των καθημερινών υποχρεώσεων, αλλά και των γρήγορων αποδράσεων από την πόλη, σε συνδυασμό με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης.
Το φαρδύτερο σχηματικά πλέον ρεζερβουάρ των 14 λίτρων, θα μας δώσει μια αυτονομία η οποία αγγίζει τα 250 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα, ενώ φέρει πάνω του γρίλιες ενίσχυσης του ήχου που παράγει ο CP3, με ειδικά σχεδιασμένες εισαγωγές αέρα που τονίζουν τους υψηλής συχνότητας ήχους, ειδικά όταν η ταχύτητα ανεβαίνει. Η λειτουργία του ψεκασμού αποδίδει ομοιόμορφα και με σθένος σε όλο το φάσμα των στροφών, συνδράμοντας στην απόλαυση της οδήγησης, χωρίς απότομα κλοτσήματα του κινητήρα. Η πυκνότητα του αφρώδους υλικού της σέλας, οι μαλακές αναρτήσεις, η φιλικότητα προς τον χρήστη και τα ισχυρά φρένα της, συνθέτουν μια μοτοσικλέτα με πολλές αρετές για όλους τους οδηγούς που θέλουν να μετακινούνται με ένα σύνολο σπορ καταβολών, ανεξαρτήτως οδηγικού επίπεδου. Η θέση οδήγησης αφήνει τον κορμό σε σχεδόν ίσια θέση και ακροβατεί ανάμεσα στο τουριστικό και στο σπορ στιλ οδήγησης, με φυσικές γωνίες για χέρια και πόδια, που δεν θα κουράσουν ούτε στην πολύωρη οδήγηση. Μέσα στο κλεινόν άστυ θα ελιχθεί παντού χωρίς πρόβλημα, με το τιμόνι της να περνάει με άνεση από τους καθρέφτες των IX, ενώ πλέον τα καταφέρνει καλύτερα και στις επιτόπιες μανούβρες, με το «κόψιμο» να ανεβαίνει στις 32° από 28° που ήταν στο προηγούμενο μοντέλο. Στο ταξίδι κινείται με χάρη πατώντας γερά στα «τακούνια» της, δίχως να επηρεάζεται από τους δυνατούς ανέμους. Ξεκινώντας λοιπόν να διανύουμε χιλιόμετρα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, βλέπεις στην έγχρωμη TFT οθόνη τις στροφές να έχουν αγγίξει τις 4.750σ.α.λ και το ταχύμετρο να δείχνει τα 120χλμ/ώρα, ενώ αν επιλέξουμε να κινηθούμε με 130χλμ/ώρα θα βλέπουμε το στροφόμετρο να είναι στις 5.300, άλλα η ιδανική ταχύτητα ταξιδίου είναι τα 140χλμ/ώρα στις 5.800σ.α.λ, έχοντας μεγάλο απόθεμα ισχύος για άνετες προσπεράσεις, ανοίγοντας τη γκαζιέρα κανονικής διαδρομής, μιας και η κόκκινη περιοχή κάνει την εμφάνισή της στις 10.500 στροφές ανά λεπτό. Το δυνατό της στοιχείο είναι τα επαρχιακά κομμάτια, μιας και εκεί ξεδιπλώνει όλες τις αρετές των αναρτήσεων, πλαισίου και φρένων, δίνοντας γερές δόσεις έντονης αδρεναλίνης! Το τιμόνι κόβει πλέον περισσότερο, τα πατάκια οδηγού έχουν έρθει πιο ψηλά, τα πατάκια του συνεπιβάτη πιο χαμηλά, παραμένοντας ακόμη πολύ ψηλά και κουράζοντας γρήγορα το έτερον ήμισυ, η σέλα χωρίστηκε στα δύο χωρίς να δίνει μεγαλύτερη υψομετρική διαφορά από τον οδηγό, συντελώντας κι αυτό σε πιο χαμηλή γενικά θέση του συνεπιβάτη. Το σώμα μας τοποθετείται κάπου στην μέση των οδηγικών στυλ, ούτε πάνω από αυτήν, αλλά ούτε μέσα σε αυτή, δημιουργώντας μια υβριδική θέση και βοηθώντας τις μετατοπίσεις του σώματος να γίνονται χωρίς συγκεκριμένα μοτίβα. Οι αναρτήσεις προσφέρουν όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις που χρειάζονται καλύπτοντας τις απαιτήσεις όλων των αναβατών. Το μπροστινό της Kayaba σκλήρυνε το ελατήριο κατά 1Nm (από 14Nm σε 15Nm), συμβάλλοντας έτσι στην βελτίωση της συμπεριφοράς του μπροστινού στην είσοδο της στροφής, αφήνοντας τα φρένα την τελευταία στιγμή, ενώ το πίσω αμορτισέρ το οποίο μαλάκωσε από το απερχόμενο MT-09, αποσβένει πιο προοδευτικά την κάθε ταλάντωση στις εξόδους της στροφής. Καταλήγουμε ότι είναι δικαίως μια από τις πιο μοσχοπουλημένες Naked, μιας και κάνει τα πάντα χωρίς κόπο, προκαλώντας ανατριχίλα όποτε της ζητηθεί…!!!