Κάποια μοντέλα αξίζει να έχουν ιδιαίτερη θέση στην ιστορία της μοτοσυκλέτας. Το μονοκύλινδρο ΤΤ της Yamaha είναι ένα από αυτά καθώς έχει φανατικούς υποστηρικτές σε όλο τον κόσμο και αποτελεί το αντικείμενο του πόθου για όσους αναζητούν ένα ευχάριστο και αξιόπιστο enduro.
Το ΤΤ ήταν μια εξειδικευμένη έκδοση του XT 500 που παρουσιάστηκε στα μέσα της δεκαετίας του `70. Εφοδιασμένο με έναν μονοκύλινδρο, αερόψυκτο κινητήρα 499 κυβικών εκατοστών και απόδοσης 30 ίππων, ήταν έτοιμο να αντιμετωπίσει τον δίχρονο ανταγωνισμό. Απευθύνονταν τόσο σε ιδιώτες, όσο και σε αγωνιζόμενους.
Το 1983, η Yamaha αποφάσισε να παρουσιάσει την έκδοση ΤΤ 600 για να αντιμετωπίσει το XR 600 της Honda. Ο κινητήρας ήταν μονοκύλινδρος, 595 κυβικά εκατοστά με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο και 4βάλβιβη κεφαλή. Η απόδοση που ανακοίνωνε η εταιρεία ήταν 45 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ. και 5 χιλιογραμμόμετρα ροπής στις 5.500 σ.α.λ. Το βάρος του ήταν 124 κιλά και το ρεζερβουάρ είχε χωρητικότητα 11 λίτρα. Η απόδοση του κινητήρα σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος, το καθιστούσαν κατάλληλο για εκτός δρόμου χρήση κι έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές για την ευκολία με τη οποία σήκωνε τον μπροστινό τροχό του στον αέρα. Υπήρχε διαθέσιμο και σε έκδοση Tenerè με μεγαλύτερο ρεζερβουάρ και αισθητική εμπνευσμένη από τη μοτοσυκλέτα που έτρεχε στο Paris – Dakar.
Το 1985 εμφανίστηκε η σειρά 59x εφοδιασμένη με εμπρός δισκόφρενο 267 χιλιοστών. Το 1987 η ανανέωση περιελάμβανε νέα γραφικά και επανασχεδιασμένο όργανο. Σημαντικές αλλαγές δέχθηκε το 1989, καθώς το πλαίσιο βάφτηκε λευκό (από κόκκινο που ήταν), η ποδιά κάτω από τον κινητήρα έγινε αλουμινένια, τοποθετήθηκε νέο ρυθμιζόμενο πιρούνι και νέο αμορτισέρ πίσω. Τροποποιήσεις έγιναν στον κινητήρα και ειδικά στην κεφαλή.
Το 1992 Η παραγωγή μεταφέρθηκε από την Ιαπωνία στην Ιταλία και το TT απέκτησε μια πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση, χάνοντας όμως κάποιες σπορ πινελιές. Το 1998 παρουσιάστηκε η έκδοση TT 600 R. Οι δύο εκδόσεις είχαν σημαντικές διαφορές στην εμφάνιση και τον εξοπλισμό. Η Yamaha σε συνεργασία με την Ohlins, έφτιαξε ένα πρωτότυπο με κίνηση και στους 2 τροχούς, βασισμένο στην έκδοση R.
Στις μέρες μας, το TT 600 προσελκύει όσους αναζητούν την πρώτη τους μοτοσυκλέτα, αλλά δεν θέλουν να ξοδέψουν πολλά χρήματα και επίσης, όσους αναζητούν ένα όχημα για περιστασιακή εκτός δρόμου διασκέδαση.