Το μικρότερο σε κυβισμό σπορ νεορετρό μοντέλο της Yamaha, λαμβάνει αναβαθμίσεις σε πλαίσιο και εμφάνιση για το 2022, ενώ η νέα έκδοση XΤribute αποτίνει φόρο τιμής στο θρυλικό ΧΤ500 της δεκαετίας 70 και 80.
Το 2022 αποτελεί χρονιά ανανέωσης για τη σειρά νεορετρό της Yamaha και έτσι μετά το XSR900, ήταν η σειρά και του μικρότερου σε κυβισμό αδερφού του XSR 700 να ανανεωθεί τόσο αισθητικά και σε περιφερειακά πλαισίου. Ο δημοφιλής CP2 κινητήρας των 689 κυβικών είναι εναρμονισμένος με τις νέες προδιαγραφές Euro 5 . Η ισχύς του φτάνει τους 73,5 ίππους στις 8.750 σ.α.λ. με τη μέγιστη ροπή των 6,8 kg-m να αποδίδεται στις 6.500 σ.α.λ. Ίδιο σε σχέση με τον προκάτοχο του παραμένει το ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο τύπου διαμάντι, καθώς και το πακέτο των αναρτήσεων, με τη διαφορά ότι το μπροστινό πιρούνι φέρει νέες ρυθμίσεις. Για ασφαλέστερα φρεναρίσματα, δύο μεγαλύτεροι μπροστινοί δίσκοι 298 χιλιοστών έχουν αναλάβει την επιβράδυνση του XSR 700. Οι αναβαθμισμένοι διακόπτες των χειριστηρίων προσφέρουν καλύτερη εργονομία, ενώ και το ψυγείο έχει αποκτήσει καινούργια πλαϊνά προστατευτικά.
Σχεδιαστικά το XSR 700 φέρει ένα νέο στρογγυλό LED προβολέα με ένα μεσαία διαχωριστική μεσαίας και μεγάλης σκάλας φωτισμού, ενώ ίδιου σχήματος είναι και το πίσω φωτιστικό επίσης τύπου LED. Τα νέα στηρίγματα του προβολέα δίνουν ένα πιο μαζεμένο look στο νέο μοντέλο, ενώ η LCD οθόνη οργάνων έχει μετακινηθεί ψηλότερα για περισσότερη ομοιομορφία του συνόλου. Η χρωματική παλέτα του 2022 θυμίζει τις πιο εμβληματικές μοτοσυκλέτες της Ιαπωνικής εταιρείας, όπως το δίχρονο RD350LC, με το άσπρο και μπλε να αναμιγνύεται με μαύρες και χρυσές λεπτομέρειες.
Εκτός από τη βασική, η έκδοση ΧΤribute αποτίνει φόρο τιμής στο ΧΤ500 τόσο αισθητικά όσο και σε θέμα εξοπλισμού. Το μοντέλο φέρει brushed αλουμινένιο προστατευτικό ρεζερβουάρ, επίπεδη σέλα με το logo της Yamaha στο πίσω μέρος, μαύρες μπότες καλαμιού, γραφικά εμπνευσμένα από το ΧΤ, άσπρα φτερά τροχών και χρυσές ζάντες . Το ΧΤribute εξοπλίζεται επίσης με νέο τιμόνι με μπάρα ενίσχυσης, off-road μαρσπιέ και γκριπ, ενώ οι 10-μπρατσες τυλίγονται από ελαστικά Pirelli ΜΤ-60RS με το βάρος του μοντέλου να σταματάει στα 190 κιλά πλήρες υγρών.