«Καλή χρονιά» με αυξήσεις διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους

«Καλή χρονιά» με αυξήσεις διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους

Αναπροσαρμογή διοδίων λόγω τιμαριθμικής αύξησης
Αυξήσεις 5-10% στις τιμές διέλευσης των μοτοσυκλετών
Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου: Διέλευση με 2,50 ευρώ
Αθήνα-Κόρινθος: 3,10 ευρώ για έναν ελλιπή «αυτοκινητόδρομο»

Αναπροσαρμογή διοδίων λόγω τιμαριθμικής αύξησης

Από την 1η Ιανουαρίου 2025 τέθηκε σε εφαρμογή η ετήσια τιμαριθμική αναπροσαρμογή των τιμών διοδίων στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, όπως προβλέπεται στις Συμβάσεις Παραχώρησης. Η αύξηση αυτή αντανακλά τον πληθωρισμό του 2024 και αποσκοπεί στη διασφάλιση των οικονομικών πόρων που απαιτούνται για τη συντήρηση, τη βελτίωση της ασφάλειας και τη λειτουργία των οδικών υποδομών. Η διαδικασία αναπροσαρμογής αποτελεί συνήθη πρακτική σε συμβάσεις παραχώρησης, με στόχο τη βιωσιμότητα των έργων. Παρόλα αυτά οι αιτίες των αυξήσεων δεν δικαιολογούνται από τους οδηγούς, που βλέπουν τις τσέπες και τους λογαριασμούς τους να αδειάζουν με ολοένα και ταχύτερο ρυθμό.
 

Αυξήσεις 5-10% στις τιμές διέλευσης των μοτοσυκλετών

Οι τιμές διέλευσης για τις μοτοσυκλέτες αυξάνονται ανάλογα με τον σταθμό. Ενδεικτικά, στον μετωπικό σταθμό Σπαθοβουνίου η νέα τιμή είναι 2,00 ευρώ, ενώ στη Νεστάνη ανέρχεται σε 1,90 ευρώ. Στη Γέφυρα Μάναρη, η διέλευση κοστίζει πλέον 1,50 ευρώ και στη Βελιγοστή 1,00 ευρώ. Στην Καλαμάτα η τιμή φτάνει τα 1,50 ευρώ, ενώ στον σταθμό Πετρίνας αυξήθηκε στα 2,30 ευρώ. Επιπλέον, οι πλευρικοί σταθμοί Παραδεισίων, Αρφαρών και Θουρίας χρεώνουν 0,60 ευρώ, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις παρατηρείται αύξηση της τάξεως του 5%-10%, η οποία ενδεχομένως να φαντάζει πολύ μικρή για ένα μικρό ταξίδι ―κυρίως για τις μοτοσυκλέτες― αλλά αφενός δεν φαίνεται να δικαιολογείται στα μάτια των οδηγών και αφετέρου γίνεται ένα ακόμα βάρος στο μηνιαίο οικογενειακό προϋπολογισμό.
 

Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου: Διέλευση με 2,50 ευρώ

Η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, έργο στρατηγικής σημασίας για τη σύνδεση της Δυτικής Ελλάδας με την υπόλοιπη χώρα, καταγράφει αύξηση στα διόδια για μοτοσυκλέτες στα 2,50 ευρώ. Αυτή η αύξηση έρχεται παρά τις περιορισμένες ανάγκες συντήρησης για τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων και δημιουργεί ερωτήματα για την αναλογικότητα της επιβάρυνσης. Η έλλειψη διαφάνειας στη χρήση των εσόδων από τα διόδια εντείνει τη δυσαρέσκεια των αναβατών.
 

Αθήνα-Κόρινθος: 3,10 ευρώ για έναν ελλιπή «αυτοκινητόδρομο»

Ένας από τους διασημότερους αυτοκινητόδρομους για τους Αθηναίους μοτοσυκλετιστές είναι η «Αθηνών - Κορίνθου», μιας που πολλοί επιλέγουν μια σύντομη μονοήμερη εκδρομη σε κάποιον από τους προορισμούς της Αργολίδας και της Κορινθίας. Οι αποστάσεις δεν είναι μεγάλες και οι επαρχιακές οδοί έχουν οδόστρωμα σχετικά καλής κατασκευής. Τα διόδια για μια τυπική εκδρομή συνολικής απόστασης 300 χλμ θα κοστίζουν πια 6,20€ και, αν υπολογίσουμε και την τιμή της βενζίνης για μια μοτοσυκλέτα με μια μέση κατανάλωση 5 λίτρα/100χλμ, το κόστος μιας μονοήμερης εκδρομής ισούται πια με δύο τυπικά μεροκάματα. Ακόμα πιο εξοργιστικό για πολλούς είναι το γεγονός πως η Αθηνών-Κορίνθου είναι χωρίς φωτισμό για πάνω από τα μισά χιλιόμετρά της, γεγονός εξαιρετικά επικίνδυνο, μιας που ο οδηγός δεν μπορεί να υπολογίσει τις αποστάσεις από τα υπόλοιπα οχήματα χωρίς να προσπαθήσει και να καταλήξει να κουράζεται. Έξτρα κούραση στο ταξίδι σημαίνει μεγαλύτερες πιθανότητες ατυχήματος και σε συνδυασμό με τα επιπλέον λεφτά, η παλιά Ε.Ο. (παρόλα τα τυφλά σημεία, τις στροφές με τις ανάποδες κλίσεις και το απαράδεκτο κατά τόπους οδόστρωμα) επιλέγεται ολοένα και συχνότερα από τους αναβάτες.