Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να πάρει την θέση των Scooter πόλεων;
- Φορτίζουν γρήγορα και έχουν ικανή αυτονομία (100-120 χλμ) για περίπου 2 ημέρες.
- Ταιριάζουν σε κατόχους αυτοκινήτου και βγαίνουν ακόμα και εθνική.
- Τα βενζινοκίνητα είναι πιο φθηνά και δεν υπολογίζεις το μακροχρόνιο όφελος.
- Δεν μπαίνεις εύκολα στο «φορτίζω το μηχανάκι μου όπως το κινητό μου».
Φορτίζουν γρήγορα και έχουν ικανή αυτονομία (100-120 χλμ) για περίπου 2 ημέρες
Τα τελευταία χρόνια οι εταιρίες έχουν δει ότι η ηλεκτροκίνηση θα είναι ένα γεγονός του μέλλοντος, οπότε ρίχνουν αρκετά μεγάλα κεφάλαια σε έρευνα και ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Ξεκίνησε με τα αυτοκίνητα, γιατί έχουν λιγότερους περιορισμούς κυρίως χώρου και βάρους και τώρα πλέον έχει περάσει στις μοτοσυκλέτες. Κάθε χρόνο βλέπου ραγδαίες αλλαγές στους χρόνους φόρτισης, στη βελτιωμένη αυτονομία, στο βάρος και την ασφάλεια. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο που μας επιτρέπει να μην έχουμε πλέον ανησυχία για το αν θα φτάσουμε στον προορισμό μας, αν θα προλάβουμε να φορτίσουμε κτλ. Αυτό πάει όλο και καλύτερα. Δεδομένου ότι είμαστε λοιπόν εντός ορίων της πόλης, άρα μετράμε αποστάσεις το πολύ μέχρι 40-60 χιλιόμετρα τη μέρα, που είναι ένας εύλογος μέσος όρος για την καθημερινότητα μας(για δεδομένα Αθήνας, άντε και Θεσσαλονίκης), ένα ηλεκτροκίνητο θα μπορούσε να μας μεταφέρει κανονικότατα πλέον, χωρίς να νιώσουμε ότι κάτι μας λείπει. Ροπές έχουν, κρατήματα έχουν, μικρό μέγεθος ,όπως ένα scooter ή παπί, έχουν. Πλέον όλο και περισσότερες παροχές ρεύματος βλέπουμε να ξεπηδάνε. Οπότε ο δρόμος είναι ανοιχτός και είναι ασφαλές να πούμε ότι γίνεται.
Ταιριάζουν σε κατόχους αυτοκινήτου και βγαίνουν ακόμα και εθνική
Ένας οδηγός αυτοκινήτου που μια ζωή έβλεπε μοτοσυκλέτες, παπιά και scooters να τον προσπερνάνε χαλαρά, ενώ αυτός παρέμενε εκεί κολλημένος στην κίνηση για ώρες, κάποια στιγμή θα είπε «θέλω κι εγώ», αλλά κάποιους από αυτούς τους απέτρεψε το ότι χρειάζεται να μάθουν να οδηγούν ένα εντελώς νέο και διαφορετικό όχημα. Η λύση του scooterσυνήθως ερχόταν πρώτη, γιατί δεν είχε να κάνει με τον συντονισμό των άκρων με τις ταχύτητες. Έχεις μόνο γκάζι και φρένο. Παράλληλα , λόγω σχήματος, είχες και μια προστασία από νερά, βάζεις και μια κουβέρτα στα πόδια, χούφτες στα χέρια και είσαι άρχοντας. Τώρα λοιπόν σε αυτά έρχονται και με προτάσεις να μπορείς να τα κάνεις όλα αυτά με ρεύμα, με λιγότερες απαιτήσεις συντήρησης, πιο αθόρυβα και όλο και με περισσότερες επιλογές στην αγορά. Παράλληλα οι δυνάμεις των ηλεκτροκινητήρων σου επιτρέπουν πλέον να μπορείς να φτάσεις 95-110+ km/h, οπότε μπορείς να βγεις άφοβα στην εθνική οδο.
Τα βενζινοκίνητα είναι πιο φθηνά και δεν υπολογίζεις το μακροχρόνιο όφελος
Στην μάχη των υπέρ και κατά μεταξύ βενζινοκίνητου και ηλεκτροκίνητου, έχουμε πάνω από όλα τα κόστη κτήσης και χρήσης. Ο κανόνας προς το παρόν είναι ότι ένα βενζινοκίνητο είναι πιο φθηνό από ένας ηλεκτροκίνητο ως προς το να το πάρεις, αλλά πιο ακριβό στο να το συντηρείς. Τα καύσιμα είναι ακριβότερα από το ρεύμα ανά χιλιομετρική απόδοση (προς το παρόν τουλάχιστον) άρα ας πούμε ότι με ένα scooter125cc που καίει 3 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα, το κόστος θα είναι 5,4 ευρώ (έστω με τιμή λίτρου 1,8). Αντίστοιχα στο ηλεκτροκίνητο, θα πληρώσει 0,60-0,80 λεπτά. Αρα αν θέλουμε να επενδύσουμε σε ηλεκτροκίνητο, θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι θα πρέπει να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα προκειμένου να γίνει η απόσβεση της διαφοράς της τιμής του σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο. Επίσης στο βενζινοκίνητο έχεις service κινητήρα, κάτι που στο ηλεκτροκίνητο το ξεχνάς. Το μόνο που χρειάζεται ένα ηλεκτροκίνητο ουσιαστικά είναι αλλαγές σε τακάκια και ελαστικά.
Δεν μπαίνεις εύκολα στο «φορτίζω το μηχανάκι μου όπως το κινητό μου»
Όλοι πλέον έχουμε κινητά και ξέρουμε πολύ καλά πως τα χειριζόμαστε ως προς την φόρτιση, ώστε να τα έχουμε πάντα έτοιμα για χρήση. Αυτό για ένα ηλεκτροκίνητο όχημα μεταφράζεται επίσης με τον ίδιο τρόπο. Δεν το αφήνουμε να φτάσει 2% για να πούμε ότι θα το βάλουμε πάλι στην πρίζα για να φορτίσει. Εφόσον έχει μεγάλες μπαταρίες και κάνει πολύ ώρα για να γεμίσει, καλό θα είναι να το βάζουμε στη φόρτιση με την κάθε ευκαιρία και να εκμεταλλευόμαστε το ρεύμα όπου και όποτε βρίσκεται, σαν να έχουμε ένα κινητό που δεν θυμόμαστε το PINκαι δεν πρέπει να κλείσει ποτέ. Αυτό είναι ουσιαστικά μια νέα συνήθεια που πρέπει να υιοθετήσει ο κάθε οδηγός ηλεκτρικού scooter.
Εσείς τι λέτε; Μπορούν τα ηλεκτρικά να γίνουν τα βασικά οχήματα των πόλεων ή θα συμβεί μόνο αν αναγκαστούμε με νόμους;