Η σειρά GS της BMW με περισσότερα από 40 χρόνια παρουσίας στον κόσμο των δύο τροχών, διαθέτει μοτοσυκλέτες που έχουν βρεθεί σε κάθε γωνιά της γης και ενσωματώνουν τη φιλοσοφία της περιπέτειας σε κάθε ασφάλτινη ή χωμάτινη διαδρομή.
Το πνεύμα GS αντιπροσωπεύει περιπέτειες εντός κι εκτός δρόμου, δίχως όρια. Η R 1250 GS αποτελεί έμβλημα δεκαετιών και γνωρίζουμε γιατί: έξοχος σχεδιασμός, επιπρόσθετος εξοπλισμός και απεριόριστη δίψα για περιπέτεια. Με την BMW R 1250 GS Adventure κανένας προορισμός δεν είναι τόσο μακριά, αφού προσφέρει ξεχωριστή άνεση, για ακόμα πιο απολαυστικά ταξίδια. Η αρχή έγινε το 1980 όταν κυκλοφόρησε με το R80G / S και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, με τη σειρά των R 1250 GS. Τα αρχικά GS αναφέρονται στο Gelände / Straße το οποίο μεταφράζεται στα γερμανικά ως εκτός δρόμου / για το δρόμο. Οι μοτοσυκλέτες της σειράς R 1250GS διακρίνονται για την όρθια θέση οδήγησης, τη μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης και τους μεγαλύτερους μπροστινούς τροχούς.
Το μηχανολογικό υπόβαθρο των μοντέλων παραμένει το ίδιο και στην καρδιά τους χτυπά ο δικύλινδρος Boxer των 1.254 κ.εκ., αποδίδοντας 136 ίππους στις 7.750σαλ με μέγιστη ροπή 14,6 kg-m στις 6.250σαλ. Ο κινητήρας συμμορφώνεται κανονικά, με τις Euro5 προδιαγραφές ρύπων και εξοπλίζεται με την τεχνολογία ShiftCam, που μεταβάλλει το χρονισμό και το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.
40 χρόνια περιπέτεια! Πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της BMW Κινητήρας Boxer 136 ίππων με τεχνολογία Shiftcam Κορυφαίος εξοπλισμός για άσφαλτο και χώμα Γιατί το GS είναι πρώτο στην κατηγορία του σε ταξινομήσεις;
Στον βασικό εξοπλισμό, η GS φέρει Traction Control (DTC) και μια χαρτογράφηση απόδοσης «Eco» , αλλά και σύστημα πέδησης με Integral ABS Pro που συνεργάζεται με το εκάστοτε επιλεγμένο Riding Mode. Στον έξτρα εξοπλισμό, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει τις «Pro» χαρτογραφήσεις, που παραμετροποιούνται από τον ίδιο, αλλά και την ρύθμιση φρένου κινητήρα. Στον προαιρετικό εξοπλισμό, προστίθεται επίσης το σύστημα Hill Start Control Pro, το οποίο υποβοηθά τόσο την στάση, όσο και την εκκίνηση κατά την διάσχιση ανωφερειών και έντονων κλίσεων. Βασικός εξοπλισμός είναι και τα πλήρως προσαρμόσιμα LED φωτιστικά σώματα, που στρέφονται στο εσωτερικό της στροφής βελτιώνοντας την ορατότητα. Τα πίσω φλας είναι τεχνολογίας LED και αλλάζουν χρώμα, επιτρέποντας τον φωτισμό τόσο σε πορτοκαλί (φλας) όσο και σε κόκκινο (φώτα φρένου). Στον έξτρα εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης επιλογή θερμαινόμενης σέλας για αναβάτη και συνεπιβάτη και κιτ ανύψωσης τιμονιού κατά 30 χιλιοστά.
Απαράλλαχτη είναι η κατάσταση και στον τομέα του πλαισίου. Μια ατσάλινη κατασκευή δύο τμημάτων με τον κινητήρα ως φέρον στοιχείο της, προσφέρει αυξημένη ακαμψία και ευκολία στο χειρισμό. Οι πλήρως ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις προσαρμόζονται ανάλογα με τον τρόπο που οδηγείς, ώστε να πετύχουν την μέγιστη πρόσφυση και σταθερότητα σε όλες τις συνθήκες. Με βάση επιπρόσθετες παραμέτρους, ανιχνεύονται καταστάσεις οδήγησης όπως συμπίεση, επιτάχυνση και επιβράδυνση και αυτές ενσωματώνονται στην προσαρμογή των δυνάμεων απόσβεσης, τόσο στο οπίσθιο αμορτισέρ Paralever, όσο και στον έλεγχο του εμπρός τροχού με Telelever. Η διαδρομή τους βρίσκεται στα 190 και 200 χιλιοστά για τη «βασική» και στα 210 και 220 χιλιοστά για την έκδοση Adventure, για εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Οι διαστάσεις των τροχών είναι ίδιες, 120/70-19 μπροστά και 170/60-17 πίσω, αλλά στην έκδοση Adventure συναντάμε ακτινωτές ζάντες, ενώ η R 1250 GS εξοπλίζεται με χυτές αλουμινίου. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι στα 20 λίτρα για την R 1250 GS και στα 30 λίτρα για την έκδοση Adventure, με την τελευταία να έχει και μεγαλύτερο βάρος, 269 έναντι 249 κιλών.
Στα φρένα έχουμε δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων με δίσκους 305 χιλιοστών στον εμπρός τροχό και διπίστονη δαγκάνα με δίσκο 267 χιλιοστών πίσω. Το ABS Pro ρυθμίζει την ευαισθησία του ανάλογα με την κλίση της μοτοσυκλέτας και προσφέρει επιπρόσθετη ασφάλεια σε ολισθηρό οδόστρωμα, ή αν χρειαστεί να κάνετε απότομους ελιγμούς μέσα στη στροφή. Παρέχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης. Επιπρόσθετα, με το σύστημα Dynamic Brake Control, μειώνεται η ισχύς του κινητήρα όταν εντοπιστεί απότομο φρενάρισμα.