Ο νέος ασπρόμαυρος συνδυασμός της έκδοσης Sporty ταιριάζει πολύ στο SH. Αναδεικνύει την sport πτυχή του χαρακτήρα του και αποτελεί έναν ευχάριστο πονοκέφαλο για όλους εκείνους που το... γλυκοκοιτάζετε!
Χρώμα που κάνει τη διαφορά Το SH είναι ένα από τα μεγάλα ευρωπαϊκά best seller της Honda με εκατοντάδες χιλιάδες φίλους στη Γηραιά Ήπειρο. Η ιαπωνική εταιρία προχώρησε στον επανασχεδιασμό του δημοφιλούς μοντέλου της πριν από ενάμιση περίπου χρόνο με αποτέλεσμα το νέο SH 150 να μην έχει καμία σχέση με την προηγούμενη γενιά. Για να ακριβολογούμε το μόνο κοινό σημείο μεταξύ τους είναι η οικεία εικόνα της σχεδίασης, παρόλο που νέο το μοντέλο έχει σχεδιαστεί από την αρχή και όλα τα πλαστικά του έχουν νέες πιο δυναμικές γραμμές.
Το σημείο που ξεχωρίζει αισθητά το νέο από το παλιό μοντέλο είναι το εμπρός ρύγχος. Το τεράστιο “Η” που σχηματίζεται καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του ρύγχους και αποτελεί την εταιρική ταυτότητα της Honda που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της. Τα στοιχεία που το συνθέτουν είναι τα νέα κάθετα φώτα θέσης, τα φλας κι ένα χρωμιωμένο φαρδύ φιλέτο που τα συνδέει. Ο νέος ασπρόμαυρος χρωματικός συνδυασμός είναι εκείνος που κάνει τη διαφορά σε σχέση με τους υπόλοιπους μονόχρωμους που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα και δίνει μια σπορτίφ χρεία στο κατά τα άλλα μοντέρνο και σοβαρό SH. Τα χρώματα είναι ματ και τα αυτοκόλλητα σήματα της Honda είναι στη συγκεκριμένη περίπτωση κόκκινα. 'Αλλες λεπτομέρειες που αφαιρούν λίγο από το κυριλέ ύφος του SH και το κάνουν να δείχνει πιο δυναμικό και ταυτόχρονα πιο νεανικό είναι το μαύρο χρώμα στις μπότες του πιρουνιού αλλά και στους τροχούς που συμπληρώνει την εικόνα με τον καλύτερο τρόπο.
Ποιότητα/Εργονομία: Παράπονο κανένα Ένας από τους λόγους που το SH είναι το πιο μοσχοπουλημένο scooter της ιαπωνικής εταιρείας στην Ευρώπη είναι η ιδιαίτερα υψηλή ποιότητα κατασκευής που χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης από το κοινό. Στο νέο μοντέλο, το επίπεδο έχει ανέβει ένα ακόμη σκαλί και αν έπρεπε να ξεχωρίσουμε κάτι αυτό θα ήταν το αψεγάδιαστο φινίρισμά του. Στους υπόλοιπους τομείς τα πάντα κινούνται στα ίδια υψηλότατα επίπεδα με εκείνα του προηγούμενου μοντέλου. Η ποιότητα της βαφής καταφέρνει επίσης να εντυπωσιάσει, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τα επιμέρους μέρη του SH. Η αντιολισθητική επένδυση της σέλας, η αίσθηση κατά τη χρησιμοποίηση των χειριστηρίων αλλά και ο ανανεωμένος πίνακας οργάνων με τον φωτισμό που τον κάνει ιδιαίτερα ευκρινή τη νύχτα συνεισφέρουν σε αυτό όπως και η έλλειψη τριγμών ακόμη και στην πιο… τραγική λακκούβα.
Σε πολύ υψηλά επίπεδα κινείται και η εργονομία του SH. To πλαϊνό σταντ που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό βρίσκεται από την φτέρνα του αναβάτη σχεδόν υποσυνείδητα. Τα χειριστήρια ακολουθούν τη νέα λογική της Honda, όσον αφορά στα μπουτόν της κόρνας και των φλας και απαιτούν λίγο χρόνο εξοικείωσης παραπάνω. Η θέση οδήγησης είναι η...κλασική SH και αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να προσπαθήσετε πολύ σκληρά για να μη βολευτείτε και να νιώσετε δυσφορία πάνω στο scooter της Honda. Η σέλα βρίσκεται πλέον 14 χλστ. ψηλότερα, σε σχέση με πριν, αλλά τα πόδια φτάνουν στο έδαφος με την ίδια ευκολία. Πολύ άνετα θα κάτσει και ο συνεπιβάτης στο δικό του μερίδιο με τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ να βρίσκονται στη σωστή θέση και να συγκρατούν υποδειγματικά τα πόδια.
Χώροι: Σε άλλο επίπεδο Ο μικρός αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα ήταν ένα από τα χαρακτηριστικά των μικρών σε μέγεθος scooter με τροχό 16 ιντσών και πίσω και επίπεδη ποδιά. Αυτό ανάγκαζε τον αναβάτη, είτε να αφήνει το Top Box στη θέση του ή να κουβαλά το κράνος μαζί του όπου και αν πήγαινε. Μέχρι που ήρθε το νέο SH με το ανασχεδιασμένο πλαίσιο. Με το τελευταίο η Honda κατάφερε να εξαλείψει και αυτό το μειονέκτημα της προηγούμενης γενιάς, ένα από τα ελάχιστα. Ακόμη και αν το full face κράνος σας έχει μεγάλο κέλυφος και αεραγωγούς, με λίγη προσπάθεια θα χωρέσει κάτω από την εύκαμπτη σέλα. Παράλληλα κάτω από το τιμόνι θα βρείτε και ένα μικρό ντουλαπάκι που δεν κλειδώνει και χρησιμεύει για τα πράγματα που χρειάζεστε άμεσα.
Παρά τις μαζεμένες διαστάσεις, πάνω στο SH θα κάτσουν με άνεση δύο μεγαλόσωμοι επιβαίνοντες ακόμη και αν το Top Box βρίσκεται στη θέση του. Αυτό είναι δυνατό χάρη στο μεγάλο μήκος της σέλας, αλλά και στο χώρο που υπάρχει στην επίπεδη ποδιά για τα πόδια του αναβάτη. Εκεί θα μπορέσετε επίσης να βολέψετε με ασφάλεια και ένα σάκο μεσαίου ύψος λόγω ύπαρξης γάντζου. Στο θέμα των χώρων το Top Box, που κλειδώνει με το κλειδί του κεντρικού διακόπτη, θα χωρέσει άλλο ένα κράνος κλειστού τύπου, ένα καλοκαιρινό μπουφάν και κάποια ακόμη μικροπράγματα απλουστεύοντας έτσι πολύ τα πράγματα στην καθημερινή μετακίνηση.
Κινητήρας: Πάει σαν SH καίει σαν παπί Ο νέας γενιάς eSP κινητήρας που γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο PCX δίνει το “παρών” και στο SH. Αν και παρουσιάζεται ανεπαίσθητα πιο αδύναμος στο δρόμο -στις επιταχύνσεις- τα πλεονεκτήματά του σε σχέση με το μηχανικό σύνολο που κινούσε το προηγούμενο μοντέλο στους τομείς της κατανάλωσης, των εκπεμπόμενων ρύπων και της αξιοπιστίας γέρνουν την πλάστιγγα υπέρ του. Στις επιταχύνσεις ακούγεται λίγο περισσότερο, η συνολική του όμως λειτουργία είναι πιο πολιτισμένη και χάρη στο Idle Stop, στο φανάρι δεν ακούγεται καθόλου, γιατί απλά…δεν λειτουργεί. Το σύστημα της Honda, δουλεύει αψεγάδιαστα, σβήνοντας τον κινητήρα μετά από λίγα δευτερόλεπτα αναμονής στο ρελαντί. Έπειτα, με μια μικρή περιστροφή του γκαζιού, θέτει ξανά άμεσα το μοτέρ σε λειτουργία χωρίς τον κλασικό θόρυβο μιας συμβατικής μίζας. Η κατανάλωσή του δε, ειδικά μέσα στην πόλη, βρίσκεται σε επίπεδο…καλού παπιού και δεν ξεπερνάει τα 2,6 λίτρα/100 χλμ. με φυσιολογική οδήγηση! Σε σχέση με το προηγούμενο, το νέο μοτέρ καταναλώνει ένα και πλέον λίτρα λιγότερα (!) όσον αφορά στη μέση κατανάλωση, με αποτέλεσμα αυτή να πέφτει ελάχιστα κάτω από τα 3 λίτρα στα 100 χλμ. Νούμερα αναμφίβολα εντυπωσιακά χωρίς μάλιστα να υπάρχει ουσιαστική διαφορά σε ισχύ έναντι του παλιού μοτέρ. Οι επιταχύνσεις είναι ζωηρές από στάση και εν κινήσει, ακόμη και με δύο άτομα στη σέλα, ενώ στον αυτοκινητόδρομο και δικάβαλο, το SH θα διατηρήσει με άνεση ταχύτητες της τάξης των 110 χλμ./ώρα με την τελική του να παραμένει στα ίδια επίπεδα.
Πλαίσιο/Αναρτήσεις/ Φρένα: Αγαστή συνεργασία Το ολοκαίνουριο πλαίσιο του SH, ήταν αυτό που επέτρεψε στους μηχανικούς της Honda να αυξήσουν τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα , ώστε να χωρά ένα κράνος κλειστού τύπου, μια πραγματική πολυτέλεια για τα δεδομένα της κατηγορίας. Είναι ένα κιλό ελαφρύτερο από το προηγούμενο, αλλά η ακαμψία του έχει παραμείνει στα ίδια υψηλά επίπεδα. Οι αναρτήσεις έχουν αναθεωρηθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με πιο εμφανή αλλαγή την έδραση των αμορτισέρ στο πίσω μέρος του κινητήρα και όχι στη μέση του. Στα χαρτιά, η διαδρομή τους δεν έχει αλλάξει—ούτε του πιρουνιού. Η λειτουργία τους, ωστόσο, είναι πιο ποιοτική, ελέγχουν καλύτερα τους τροχούς, προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση στον αναβάτη και τερματίζουν πολύ δύσκολα ακόμη και με οριακό φορτίο. Τέλος, νέες είναι και οι ζάντες με πέντε διπλά μπράτσα έναντι των μονών πριν. Με την προσθήκη του ABS και παρά την αφαίρεση του CBS, το SH παραμένει στην κορυφή της κατηγορίας, όσον αφορά στην ασφάλεια κατά το φρενάρισμα. Η ηλεκτρονική μονάδα του ABS λειτουργεί εξαιρετικά, επεμβαίνει ελάχιστα μετά το μπλοκάρισμα και αφήνει τα δύο δισκόφρενα να φτάσουν στο μέγιστο της απόδοσής τους εξασφαλίζοντας έτσι μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης με απόλυτη ασφάλεια.
Στο δρόμο: Αστικό βέλος Δεν μετράει αν είστε ψηλός, κοντός, “βαρυκόκκαλος” ή κατηγορίας φτερού. Πάνω στη σέλα του SH θα κινηθείτε με χαρακτηριστική άνεση και ταχύτητα στο αστικό τοπίο με το μοντέλο της Honda να σας κρατά ξεκούραστους ακόμη και μετά από πάρα πολλά χιλιόμετρα. Η άνετη και σωστά σχεδιασμένη σέλα σας αφήνει να χαλαρώσετε πάνω του και οι αναρτήσεις απορροφούν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και καταφέρνουν να ισορροπήσουν σχεδόν ιδανικά μεταξύ άνεσης και ελέγχου. Σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος στο παιχνίδι μπαίνουν και άλλα δύο πολύ χαρακτηριστικά γνωρίσματα του SH. Δύο γνωρίσματα που αποτελούν το Α και το Ω για να κινηθεί κάποιος ξεκούραστα και γρήγορα σε αυτές τις συνθήκες. Ποια είναι αυτά; Το πραγματικά αψεγάδιαστο ζύγισμα και ο υποδειγματικός τρόπος με τον οποίο συνεργάζεται το CVT κιβώτιο με τον κινητήρα. Το scooter της ιαπωνικής εταιρίας γίνεται σύντομα ένα από τα μέρη του σώματος του αναβάτη και ακολουθεί τις εντολές του σχεδόν εγκεφαλικά. Εγκεφαλικό θα πάθει και όποιος άλλος προσπαθήσει να σας “κυνηγήσει” μέσα στην κίνηση. Για να μείνει κοντά σας-να σας περάσει πολύ χλωμό, εκτός και αν έχει και αυτός SH-θα πρέπει να ξέρει πολύ καλά τι κάνει, τη στιγμή που εσείς απλά θα κοιτάτε τη δουλειά σας. Το πλάτος του SH που βρίσκεται πολύ κοντά σε αυτό των παπιών βάζει εδώ το δικό του λιθαράκι. Η εικόνα στο κέντρο της πόλης συμπληρώνεται και από την πολύ καλή λειτουργία του ABS. Στους γνωστούς γυαλισμένους δρόμους της Αθήνας λειτουργεί αξιοπρεπέστατα και αποφορτίζει ακόμη περισσότερο τον αναβάτη από κάθε ενδεχόμενο κίνδυνο.Στον αυτοκινητόδρομο δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα με το SH. Η δύναμη του κινητήρα επαρκεί και με το παραπάνω για να κινηθείτε όχι μόνο με ασφάλεια αλλά και σχετικά σβέλτα για τα 150 κ.εκ. του μοτέρ. Με την τοποθέτηση και της ζελατίνας από τα έξτρα αξεσουάρ της Honda μπορείτε να λύσετε μια και καλή και το θέμα της προστασίας από τον αέρα, αν και με το σπορ χρωματικό συνδυασμό δεν την συντείνουμε...Αυτό που σας προτρέπουμε να κάνετε είναι να προσπαθήσετε να κινηθείτε με ρυθμούς ασυνήθιστους για scooter σε έναν επαρχιακό δρόμο. Με όπλο την τρομερή του ομοιογένεια το SH θα κινηθεί με ιδιαίτερα γρήγορο ρυθμό δίχως να προβληματίζει στο ελάχιστο τον αναβάτη του θυμίζοντας αρκετά σε αυτό τον τομέα μικρή μοτοσικλέτα.
Συμπέρασμα: Με χαρακτήρα κορυφής Το SH είναι ένα scooter που εντυπωσιάζει ως σύνολο και χάρη στα πολυάριθμα χαρίσματά του τοποθετείται στην κορυφή αυτής της μικρής αλλά πολύ ενδιαφέρουσας κατηγορίας, που αποτελείται από τα ιδανικότερα, ίσως, μοντέλα για να κινείται κάποιος καθημερινά στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Ποιοτικότατο, ευρύχωρο, άνετο, εξαιρετικά καλοζυγισμένο, με πολύ μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους για το μέγεθός του και έναν δυνατό κινητήρα που καταναλώνει ελάχιστες ποσότητες βενζίνης, το SH μοιάζει να τα έχει όλα. Έχει επίσης και ABS στον βασικό του εξοπλισμό και αυτό το κάνει μοναδικό, όχι μόνο για τη συγκεκριμένη κατηγορία αλλά και για τα χρήματα που καλείται να δώσει κανείς. Τα 3.690 ευρώ που πρέπει να αποχωριστείτε για να το κάνετε δικό σας εξασφαλίζουν υπηρεσίες υψίστου επιπέδου και ένα από τα καλύτερα αστικά “εργαλεία” που κυκλοφορούν στη αγορά. Με τον νέο σπορτίφ χρωματικό συνδυασμό καλύπτει πλέον αισθητικά και τους “ανήσυχους” κάμπτοντας και τις δικές τους αντιστάσεις.