Τα Scarabeo κατέχουν ξεχωριστή θέση στη γκάμα της Aprilia, με την κομψή σχεδίαση και την προηγμένη
τεχνολογία να τα κάνει να ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα ιταλικά μοντέλα.
H επιτυχία του Scarabeo είναι
αδιαμφισβήτητη καθώς έχει
παραχθεί σε περισσότερες από
750.000 μονάδες από το 1993
που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά μέχρι σήμερα. Το μοντέλο ξεκίνησε ως μία σχεδιαστική άσκηση
για τους Ιταλούς με την ονομασία
«Project City Bike» που θα συνδύαζε την καθημερινή μετακίνηση
με το στιλ και την ασφάλεια που
προσφέρουν οι μεγάλοι τροχοί.
Αυτή η άσκηση, έργο του σχεδιαστή Giuseppe Ricciuti, είχε
απρόσμενη επιτυχία με το δίτροχο κοινό. Οι μεγάλοι τροχοί, οι μικρές διαστάσεις/βάρος και κυρίως
η ρετρό αισθητική του scooter με
το δίχρονο κινητήρα των 50 κ.εκ.
βρήκε απήχηση σε μεγάλους και
μικρούς, αλλά και στις γυναίκες
και αυτό ήταν μόνο η αρχή. Σιγάσιγά, η γκάμα μεγάλωσε με εκδόσεις στα 125 και 150 κ.εκ., στα τέλη της 10ετίας του 90, με το
200άρι να κάνει για πρώτη φορά
την εμφάνισή του το 2000. Αργότερα προστέθηκαν στη γκάμα τα
μοντέλα των 250/300 κ.εκ., ενώ
σήμερα η οικογένεια Scarabeo
αριθμεί επτά μοντέλα, ξεκινώντας
από τα παραδοσιακά 50άρια και
φτάνοντας μέχρι το κορυφαίο μοντέλο των 500 κ.εκ. Το Scarabeo
των 125/200κ.εκ. κατέχει ιδιαίτερη θέση στη γκάμα της Aprilia,
αφού με τα σημερινά στάνταρ
αποτελεί ιδανική λύση για όποιον
επιθυμεί να κινηθεί με επιτυχία
στο σύγχρονο αστικό περιβάλλον.
Για φέτος, το εν λόγω scooter δέχεται βελτιώσεις στην αισθητική
και την εργονομία του προκειμένου να ανταποκριθεί στον αυξημένο ανταγωνισμό στη συγκεκριμένη
κατηγορία.
Σχεδίαση: Εκτεταμένες επεμβάσεις
Oι άνθρωποι της Aprilia προχώρησαν σε αρκετές αλλαγές
στην εμφάνιση του scooter τους με
στόχο να το φρεσκάρουν και να
ισχυροποιήσουν τα σημεία που ξεχωρίζουν αισθητικά τα Scarabeo
από τον ανταγωνισμό. Οι μεγαλύτερες διαφορές σε σχέση με το
σημερινό μοντέλο, εντοπίζονται
στο πίσω μέρος με τα πλαστικά
αλλά και το φωτιστικό σώμα να
έχουν σχεδιαστεί από την αρχή.
Η νέα εικόνα που παρουσιάζει το
ιταλικό scooter σε αυτό το σημείο,
το κάνει να δείχνει ακόμη πιο κομψό αλλά και πιο ανάλαφρο οπτικά
με τα πλαστικά της ουράς να ακολουθούν μία ανοδική πορεία που
τελειώνει στο νέο και πιο αιχμηρό
φωτιστικό σώμα.Αλλαγές μικρής
έκτασης υπάρχουν και στο εμπρόσθιο μέρος με τους σχεδιαστές να
παίρνουν έμπνευση από τα μικρότερα Scarabeo. Το τραπεζοειδές
κομμάτι με τις στρογγυλές οπές
που καταλάμβανε ένα μεγάλο μέρος του ρύγχους, έχει δώσει τη θέση του σε ένα πολύ μικρότερο
οβάλ άνοιγμα με μεγάλες γρίλιες
που δίνουν ένα πιο ρετρό ύφος στο
μπροστινό μέρος. Επίσης, τα μπροστινά φλας έχουν μεταφερθεί από
τα πλαστικά του τιμονιού στη βάση
του, σε μια θέση, όπου κατά την
Aprilia είναι πιο ορατά. Νέοι είναι
και οι επιχρωμιωμένοι καθρέφτες,
ενώ διαφορετικού σχήματος είναι
και το εμπρόσθιο φτερό που βελτιώνει παράλληλα και τη ροή του
αέρα προς το ψυγείο του κινητήρα.
Εργονομία: Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά
Στο συγκεκριμένο τομέα, το ιταλικό scooter δέχτηκε επεμβάσεις ώστε να αυξήσει τα επίπεδα
άνεσης που προσφέρει σε αναβάτη και συνεπιβάτη. Η σέλα είναι
νέας σχεδίασης, με το σχήμα της
να δημιουργεί δύο διαφορετικές
θέσεις που, σε συνδυασμό με το
νέο αφρώδες υλικό, αυξάνει σημαντικά τα επίπεδα άνεσης και για
τους δύο επιβαίνοντες, σύμφωνα
με την εταιρία. Ο πλήρης αναλογικός-ψηφιακός πίνακας οργάνων
διαθέτει ενσωματωμένο υπολογιστή, οι λειτουργίες του οποίου
μπορούν να ελεγχθούν άμεσα από
το τιμόνι. Ανάμεσα στις πολλές
διαθέσιμες επιλογές είναι και η
εξωτερική θερμοκρασία με «προειδοποίηση πάγου» που ειδοποιεί
τον οδηγό σε πολύ ψυχρές συνθήκες οδήγησης. Στοιχεία που χαρακτηρίζουν ήδη το Scarabeo, όπως
η ενσωματωμένη ζελατίνα στο τιμόνι, το επίπεδο πάτωμα, η ανθεκτική και ελαφριά σχάρα από
αλουμίνιο και ο αποθηκευτικός
χώρος κάτω από τη σέλα, συνεχίζουν να δίνουν το «παρών» και
στην ανανεωμένη έκδοση.
Κινητήρες/Πλαίσιο/Αναρτήσεις
Το μοτέρ που χρησιμοποιεί το
Scarabeo των 125/200 κ.εκ.
σχεδιάστηκαν ειδικά για αυτό το
σκούτερ και συνδυάζουν τις επιδόσεις με τη χαμηλή κατανάλωση
και τις μικρές εκπομπές ρύπων.
Και οι δύο κινητήρες είναι υγρόψυκτοι, φέρουν τέσσερις βαλβίδες στον κύλινδρο και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και παρουσιάζονται απόλυτα σύγχρονοι
για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Η τροφοδοσία τους πραγματοποιείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό,
ενώ διαθέτουν και ένα πλεονέκτημα που δεν συναντάμε σε άλλα μοντέλα. Τα δύο μοτέρ καταφέρνουν να ξεχωρίζουν και στον
τομέα της κατανάλωσης. Μέσω
διακόπτη στο δεξί μέρος του τιμονιού δίνουν τη δυνατότητα στον
αναβάτη να επιλέξει μεταξύ δύο
διαφορετικών χαρτογραφήσεων
για τον ψεκασμό με τα χαρακτηριστικά Sport και Eco. Με τη δεύτερη χαρτογράφηση, που μειώνει την απόδοση του κινητήρα, η κατανάλωση πέφτει έως
και 7% σε σχέση με τη Sport με
σημαντικό όφελος για το πορτοφόλι σας. Ο κινητήρας των 181
κ. εκ. αποδίδει 19 ίππους στις
8.500 σ.α.λ., και 1,8 Kgm ροπής
στις 6.500 σ.α.λ., ενώ αυτός των
125. κ.εκ. αποδίδει 14,1 ίππους
και1,2 Kgm ροπής. Αλλαγές στο
πλαίσιο και στις αναρτήσεις δεν
υπάρχουν, ενώ στον τομέα των
φρένων, το Scarabeo εφοδιάζεται
με ένα συνδυαζόμενο σύστημα
πέδησης που αποτελείται από ένα
δίσκο 260 χιλιοστών μπροστά με
πλευστή δαγκάνα τριών εμβόλων,
ενώ πίσω, η δαγκάνα με τα δύο
αντικριστά έμβολα συνδυάζεται
με δίσκο διαμέτρου 220 χλστ.
info
Το νέο Scarabeo 125/200 ie
είναι διαθέσιμο σε έξι χρώματα,
όλα μεταλλικά: μαύρο «Nero
Aprilia», λευκό «Bianco Flair»,
ασημί «Silver Crowd», μπλε
«Blue Couture», ροζ «Rosa
Silk» και κόκκινο «Rosso Luxury
». Να σημειωθεί ότι για την
έκδοση Scarabeo 200 ie, η
Aprilia συνεχίζει την ειδική προσφορά για την αγορά του μοντέλου με 2.800 ευρώ μετρητοίς, ή 24μηνο επιδοτούμενο
χρηματοδοτικό πρόγραμμα.