Μικροκαμωμένη, ελαφριά και φυσικά σπορτίφ, η νέα «κόκκινη σφαίρα» της ισπανικής εταιρείας μπαίνει σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία διεκδικώντας με αξιώσεις το δικό της μερίδιο πωλήσεων.
Το νέο Variant Sport είναι η τελευταία προσθήκη στη γκάμα της Derbi. Εάν η εμφάνισή του σας φαίνεται γνωστή, είναι γιατί βασίζεται πάνω στο Aprilia Sport City One με τις διαφορές μεταξύ των δύο μοντέλων να εντοπίζονται στα γραφικά και φυσικά στο κόκκινο λογότυπο της ισπανικής εταιρίας. Οι μόνες ουσιαστικές διαφορές που καταφέραμε να εντοπίσουμε μεταξύ των δύο μοντέλων, βρίσκονται στη σχεδίαση, τόσο του προστατευτικού πλαστικού της εξάτμισης, όσο και στο ίδιο το τελικό -αλλά στο λαιμό του. Διαφορές έχει επίσης και το πλαστικό που καλύπτει τη φτερωτή που στέλνει φρέσκο αέρα στο μοτέρ. Η φρέσκια και σπορτίφ αισθητική του Variant Sport ταιριάζει κουτί στο προφίλ της εταιρείας και δείχνει να απευθύνεται, πέρα από τους πιτσιρικάδες και στους μεγαλύτερους σε ηλικία αναβάτες που ψάχνουν για ένα μοντέλο για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Σε αυτό το τελευταίο βέβαια, συμβάλλουν και τα γενικότερα χαρακτηριστικά του μοντέλου για τα οποία θα μιλήσουμε αργότερα. Επανερχόμενοι στις γραμμές του μοντέλου να πούμε ότι είναι «καθαρές», ωστόσο, υπάρχουν αρκετές λεπτομέρειες που δικαιολογούν τον όρο sport. Τα γραφικά είναι μίνιμαλ και όσα ακριβώς χρειάζονται για δηλώσουν την ταυτότητα του Variant Sport. Οι όμορφες ζάντες μοιάζουν να προέρχονται από supersport μοτοσικλέτα. Είναι βαμμένες μαύρες και αυτό, αντί να τις κάνει…αόρατες, αναδεικνύει ακόμη περισσότερο τη σχεδίασή τους. Πολύ όμορφη λεπτομέρεια είναι και η κόκκινη ραφή της σέλας που δίνει έναν επιπλέον σπορτίφ τόνο στο μοντέλο της Derbi και ολοκληρώνει την εικόνα με τον καλύτερο τρόπο.
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα: Σε σωστές αναλογίες
Στον τομέα του πλαισίου και των αναρτήσεων, το Variant Sport δείχνει να έχει ό,τι χρειάζεται για να φέρει εις πέρας το έργο του γρήγορα και με ασφάλεια. Το πλαίσιό του είναι ένα κλασικό ατσάλινο σωληνωτό μονής ραχοκοκαλιάς. Το πιρούνι είναι συμβατικό και για την κατηγορία παρουσιάζεται στιβαρό με τη διάμετρο των καλαμιών να ανέρχεται στα 32 χλστ. και τη διαδρομή του στα 85 χλστ. Στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί ένα αμορτισέρ με διαδρομή επίσης 85 χλστ. Στον τομέα των φρένων, η Derbi έχει επιλέξει για τον εμπρόσθιο τροχό ένα δίσκο διαμέτρου 220 χλστ. ο οποίος συνδυάζεται με μία δαγκάνα δύο εμβόλων, ενώ στον πίσω τροχό έχει τοποθετηθεί ένα ταμπούρο με διάμετρο 140 χλστ.
Κινητήρας: Μικρός και οικονομικός
Η τοποθέτηση του αερόψυκτου κινητήρα των 125 κ.εκ. στο πίσω μέρος του Derbi Variant μοιάζει και είναι μία απόλυτα λογική κίνηση. Η μικρή χωρητικότητα του κυλίνδρου του, εξυπηρετεί σε μεγάλο βαθμό τη χαμηλή κατανάλωση που πρέπει να έχει ένα scooter πόλης και η απλότητα των μηχανικών του μερών συμβάλλει στα υψηλά επίπεδα αξιοπιστίας που πρέπει να συνοδεύουν ένα τέτοιο μοντέλο. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι το μικρό scooter έχει παραμερίσει πλήρως τον τομέα των επιδόσεων. Αυτό φαίνεται άλλωστε και από τη μέγιστη απόδοση του μοτέρ που αγγίζει τους 10,5 ίππους και το ένα (1) Kgm ροπής στις 8.000 και 7.000 σ.α.λ. αντίστοιχα. Η τροφοδοσία του πραγματοποιείται από ένα 26άρι καρμπιρατέρ της Keihin και για την εκκίνησή του ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του, εκτός από την κλασική πλέον μίζα και μανιβέλα.
Αίλουρος στη θεωρία
Μία προσεκτική ανάγνωση στα τεχνικά χαρακτηριστικά του Variant Sport είναι αρκετή για να αποκαλύψει, σε θεωρητικό επίπεδο, τον χαρακτήρα του που είναι απόλυτα προσαρμοσμένος στην αστική μετακίνηση. Εάν σε αυτά προσθέσουμε και την εμπειρία που αποκομίσαμε από τη δοκιμή του Aprilia Sportcity One, πάνω στο οποίο βασίζεται, τότε έχουμε να κάνουμε με έναν πραγματικό δολοφόνο του μποτιλιαρίσματος! Ανάλαφρη αίσθηση στην αλλαγή κατεύθυνσης, δεμένο και καλοζυγισμένο πλαίσιο και αναρτήσεις που διαχειρίζονται σωστά το βάρος scooter και αναβάτη, χωρίς να ταλαιπωρούν τον τελευταίο, συνθέτουν ένα σύνολο που θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους μέσα στην πόλη. Όλα αυτά, όπως είπαμε, στη θεωρία. Στην πράξη θα τα ανακαλύψουμε κατά τη δοκιμή του μοντέλου που δεν αναμένεται να αργήσει και πολύ. Μείνετε συντονισμένοι.
Και στα 50 κ.εκ.
Για εκείνους που έχουν άδεια οδήγησης μοτοποδηλάτου αλλά και όλους τους λάτρεις του δίχρονου κινητήρα, το μοντέλο της Derbi θα είναι διαθέσιμο και στα 50 κ.εκ. με ισχύ που ανέρχεται στους 4 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και ροπή που αγγίζει τα 0,45 Kgm στις ίδιες επίσης στροφές.