Για τη σχεδίασή του νέου μοντέλου φρόντισε το Piaggio Style Center, και η αεροδυναμική του εξελίχθηκε μέσα σε ανεμοσήραγγα, με στόχο όχι τόσο την επίτευξη υψηλής τελικής όσο την καλύτερη προστασία του αναβάτη. Σε αυτό συμβάλλει τα μέγιστα η ζελατίνα, που μπορεί να ρυθμιστεί σε τρεις θέσεις, ανάλογα με το ύψος του οδηγού. Η ρύθμισή της δεν γίνεται με κάποιο κουμπί, αλλά από τρεις βίδες, οι οποίες και την συγκρατούν επάνω στο φέρινγκ. Το ταμπλό των οργάνων παραμένει ίδιο με του προηγούμενου μοντέλου, είναι σύγχρονο και παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Αλλαγές έχουν γίνει και σε άλλα σημεία της μοτοσικλέτας, όπως στη μίζα και στον ιμάντα μετάδοσης, για να μπορεί να αντεπεξέλθει στις αυξημένες επιδόσεις του κινητήρα. Η σημαντικότερη αλλαγή του X9 250, εντοπίζεται στις δαγκάνες των φρένων, όπου οι χρυσές της Βrembo με δύο αντικριστά έμβολα αντικαταστάθηκαν από νέες, διπίστονες με γλίστρα, αγνώστου κατασκευαστή. Το σύστημα integralle έχει παραμείνει αυτούσιο και συμβάλλει στο καλύτερο δυνατό φρενάρισμα. Η σέλα βρίσκεται σε βολικό ύψος για όλους, στα 790 χιλ., και εξυπηρετεί πολύ στους επιτόπιους ελιγμούς, καθώς τα πόδια του οδηγού πατάνε καλύτερα στο οδόστρωμα. Το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, του επιτρέπει να περνά με ευκολία ανάμεσα από τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα, αγνοώντας το μεγάλο μεταξόνιο, και με τη δύναμη του κινητήρα μπορεί και ξεφεύγει εύκολα από την κίνηση. Ο κινητήρας αποδίδει ομαλά και γραμμικά, χωρίς μεγάλα ξεσπάσματα, αν και αργεί λίγο να ξεκινήσει από στάση, κάτι που οφείλεται στα μαλακά ελατήρια του φυγοκεντρικού. Οι αναρτήσεις του στοχεύουν στην άνετη μετακίνηση των αναβατών. Εχουν μαλακές ρυθμίσεις και απορροφούν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, τα πίσω αμορτισέρ, όμως, είναι λίγο σκληρότερα και επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την οδική συμπεριφορά του, με ταλαντώσεις και κουνήματα του δικύκλου. Αν μάλιστα το πιέσεις σε κλειστό στροφιλίκι, το πιο πιθανό είναι να επέλθει γλίστρημα του μπροστινού τροχού. Σε ανοικτούς δρόμους και σε ευθείες, δείχνει πιο οικείο και μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες της τάξεως των 120 χλμ./ώρα, ενώ η τελική του βρίσκεται στα 140 χλμ./ώρα. Σε αυτές τις ταχύτητες, το Χ9 παραμένει ακλόνητο χάρη στο μακρύ μεταξόνιο, ενώ η προστασία του οδηγού από την πίεση που ασκείται από τον αέρα είναι ικανοποιητική, ακόμα και όταν η ζελατίνα είναι ρυθμισμένη στη χαμηλότερη θέση. Τα φρένα του αποτελούνται από τρεις δίσκους 240 χιλ., εκ των οποίων οι δύο βρίσκονται στον μπροστινό τροχό και ο άλλος στον πίσω. Οι δαγκάνες της χρυσής σειράς της Brembo αντικαταστάθηκαν από άλλες, διπίστονες με γλίστρα για τον εμπρός τροχό και διπίστονη αντικριστών εμβόλων για τον πίσω. Το σύστημα integralle παίζει καθοριστικό ρόλο στη σωστή επιβράδυνση, καθώς με την ενεργοποίηση του πίσω φρένου τίθεται σε λειτουργία η μία από τις δύο μπροστινές δαγκάνες, επιτυγχάνοντας με αυτόν τον τρόπο ιδανικό φρενάρισμα. Εάν αγνοήσουμε το σύστημα integralle, τα φρένα του έχουν καλή αίσθηση και προοδευτικότητα, αν και υστερούν σημαντικά σε δύναμη. Το ταμπλό των οργάνων είναι το χαρακτηριστικό, με τις ενδείξεις του ταχύμετρου, του στροφόμετρου, της βενζίνης και της θερμοκρασίας να βρίσκονται στη βάση της ζελατίνας, ενώ οι λυχνίες και ένα ηλεκτρονικό πολυόργανο είναι τοποθετημένα στην μπάρα του τιμονιού, παρέχοντας όλες τις απαραίτητες και μη πληροφορίες στον αναβάτη. Οι καθρέφτες είναι τοποθετημένοι σε σωστή θέση, επιτρέποντας στον αναβάτη να έχει καλή οπτική της κατάστασης που επικρατεί πίσω από αυτόν, χωρίς να χαλάει η εικόνα που έχει από τους κραδασμούς όταν κινείται σε υψηλές ταχύτητες. Οι προβολείς του, που διαθέτουν λάμπες αλογόνου, παρέχουν εξαιρετική ορατότητα κατά τη νυχτερινή οδήγηση.
Το νέο Χ9 250 έρχεται να προστεθεί και να εμπλουτίσει την αξιόλογη γκάμα των Χ9, η οποία από δω και στο εξής θα πρέπει να λέγεται Evolution. Ο νέος κινητήρας προσφέρει μοναδικές επιδόσεις, που όμοιές του δεν έχουμε συναντήσει στην κατηγορία, ενώ διατήρησε και όλα τα στοιχεία που το καθιέρωσαν σαν ένα από τα καλύτερα maxi GT scooter.