H νέα K 1300 RS θα παροσυσιαστεί πιθανότατα το 2005 και πέρα από την ισχύ των 170 ίππων θα παρουσιάζει αλλαγές και στο πλαίσιο.
Μια μικρή επανάσταση αναμένεται να κάνει η BMW, ετοιμάζοντας ένα νέο σπορ μοντέλο που θα παρουσιαστεί σαν ο αντικαταστάτης του K1200 RS.
Η καινούργια μοτοσικλέτα αναμένεται να διαθέτει νέα εμφάνιση και τεχνολογία ικανή να αντεπεξέλθει στις αυξημένες απαιτήσεις του ανταγωνισμού, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο τις διαθέσεις της βαυαρικής εταιρείας να εγκαταλείψει την τουριστική της φιλοσοφία και να εισέλθει σε μια νέα εποχή.
Το καινούργιο μοντέλο υιοθετεί μια σειρά ριζικών αλλαγών, όπως είναι η αύξηση του κυβισμού του τετρακύλινδρου εν σειρά κινητήρα. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το K1300 RS του 2005, όπως πιθανόν θα ονομάζεται, έχει αυξημένο κυβισμό στον κινητήρα του, καθώς και νέα εμφάνιση.
Ο νέος κινητήρας θα έχει κλίση 60 μοιρών σε σχέση με το δρόμο και οι σωλήνες του πλαισίου θα περνούν επάνω από τον κινητήρα, αρχιτεκτονική που χρησιμοποιείται και στο νέο R1, προκειμένου να μειωθεί το πλάτος της μοτοσικλέτας και να βελτιωθεί η αεροδυναμική της. Οι αναρτήσεις θα αποτελούνται από τα κλασικά για BMW, Telelever στο μπροστινό σύστημα και Paralever στο πίσω. Ο κυβισμός έχει ανέβει στα 1300 κ.εκ. μαζί με την ιπποδύναμη, η οποία θα «σκαρφαλώσει» στους 170 ίππους! Τα κιλά της μοτοσικλέτας δεν θα ξεπερνούν τα 250, ενώ η τελική ταχύτητα υπολογίζεται ότι θα φτάνει τα 285 χλμ./ώρα.
Αν συμβεί όντως αυτό, θα έχουμε να κάνουμε με μια επαναστατική μοτοσικλέτα για τα δεδομένα της BMW, που θα σηματοδοτήσει την είσοδο της εταιρείας σε μια νέα εποχή, κάτι το οποίο επιδιώκει, άλλωστε, όπως φαίνεται από τις τελευταίες κινήσεις της.
Πρώτη εμφάνιση του Aprilia MX 450
Η μοτοσικέτα έχει ξεκινήσει δοκιμές εξέλιξης με τους εργοστασιακούς οδηγούς της.
Δύο εβδομάδες πριν την έναρξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος ΜΧ1 GP στην πίστα του Zolder, στο Βέλγιο, το νέο Aprilia MX1 450 εθεάθη να πραγματοποιεί δοκιμές εξέλιξης στην ιταλική πίστα του Asti, έχοντας στη σέλα του τους εργοστασιακούς αναβάτες Thomas Traversini και Javie Garcia Vico.
Το γεγονός αυτό ήταν αναμενόμενο, αν αναλογιστεί κανείς ότι ο δικύλινδρος κινητήρας των 450 κ.εκ. παρουσιάστηκε στην έκθεση του Μιλάνου για να τοποθετηθεί στη μοτοσικλέτα που θα λάβει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross. Παρά τις αρχικές ανακοινώσεις για τη χρησιμοποίησή του σε αγώνες ΜΧ, η πρώτη του εμφάνιση έγινε σε αγώνες Supermoto, στοχεύοντας στην περαιτέρω εξέλιξή του, χωρίς όμως να καταφέρει να πετύχει κάτι καλό. Ο δικύλινδρος κινητήρας, με περιεχόμενη γωνία 77 μοιρών, έχει πολύ μικρές διαστάσεις, ενώ η ιπποδύναμή του υπολογίζεται στους 70 ίππους. Η μοτοσικλέτα χρησιμοποιεί εντελώς καινούργιο πλαίσιο, νέο ψαλίδι και δύο εξατμίσεις, σε σχέση με το μοντέλο που έτρεξε στους αγώνες Supermoto. Η μοτοσικλέτα δεν συμμετέχει επίσημα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, καθώς δεν βρίσκεται ακόμα σε ανταγωνιστικό επίπεδο. Αν όμως οι δοκιμές εξέλιξης επιφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα, πιθανόν να τη δούμε να τρέχει δοκιμαστικά σε κάποιον αγώνα και να συμπεράνουμε πόσο ανταγωνιστική είναι έναντι των άλλων μοτοσικλετών.