Δοκιμή ελαστικών: Mitas Sport Force+

Δοκιμάζουμε το νέο Mitas Sport Force+

Η Mitas δεν είναι χθεσινή στον χώρο των ελαστικών καθώς ιδρύθηκε τη δεκαετία του `30 στην Τσεχία και αρχικά τα προϊόντα της σχεδιάζονταν και προορίζονταν για την Ευρωπαϊκή αγορά. Η υψηλή ποιότητα και η αξιοπιστία των ελαστικών της οδήγησαν σε μια συνεχή εξέλιξη και σήμερα έχει παρουσία παγκοσμίως μέσα από ένα εκτενές δίκτυο διανομής. Η γκάμα της περιλαμβάνει ελαστικά για μοτοσυκλέτες, scooter, αυτοκίνητα, αγροτικά και επαγγελματικά οχήματα και μηχανήματα, αεροσκάφη και καρτ. Στη χώρα μας εισάγονται από την Πατμανίδης Α.Ε. η οποία μας προμήθευσε ένα σετ καινούργιων Mitas Sport Force+.

3 εκδόσεις για να διαλέξεις ανάλογα με τη χρήση που κάνεις

Το Sport Force είναι το κορυφαίο αυτή τη στιγμή ασφάλτινο ελαστικό υψηλών επιδόσεων της Mitas και είναι διαθέσιμο σε 3 εκδόσεις. Η «απλή» είναι η Sport Force+ και από εκεί και πέρα υπάρχει η Sport Force+ EV (Evolution) με γόμα ειδικά εξελιγμένη για hypersport μοτοσυκλέτες και η Sport Force+ RS (Racing Soft) που συνίσταται για χρήση σε πίστα. Για το Yamaha Tracer 900 GT επιλέξαμε την «βασική» έκδοση καθώς είναι μεσαίου κυβισμού και τα χιλιόμετρα που κάνει γίνονται εντός και εκτός πόλης. Το συγκεκριμένο ελαστικό βγαίνει αποκλειστικά για 17άρες ζάντες και σε 10 συνολικά διαστάσεις (4 εμπρός και 6 πίσω).

Υψηλή τεχνολογία για μέγιστη απόδοση και αντοχή

Ο στόχος κατά την εξέλιξη του συγκεκριμένου ελαστικού ήταν να μπορεί να συνδυάζει τις υψηλές επιδόσεις σε στεγνό και βρεγμένο προσφέροντας ταυτόχρονα υψηλή χιλιομετρική απόδοση και συνέπεια στην απόδοση σε όλη τη διάρκεια ζωής του. Σε αυτό συμβάλει τόσο η κατασκευή του σκελετού, όσο και η τεχνολογία OGT 3D (Optimum Groove Technology 3-D) στη σύσταση της γόμας που αποτρέπει την υπερθέρμανση. Η χάραξη με τα αυλάκια να μεγαλώνουν όσο προχωράμε προς το εσωτερικό, συμβάλει στην απομάκρυνση του νερού αποτρέποντας την υδρολίσθηση, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε ώστε το ελαστικό να φτάνει γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας.

 

Στο δρόμο

Η τοποθέτηση των Mitas Sport Force+ έγινε στο κατάστημα της Skafidas Racing Workshop, που εξειδικεύεται σε αναρτήσεις - ελαστικά. Aπό τα πρώτα κιόλας μέτρα έγινε αντιληπτό ότι χρειάζεται ελάχιστη δύναμη στο τιμόνι, ώστε να ξεκινήσει η μοτοσυκλέτα να πλαγιάζει, ενώ μόλις γίνει αυτό παραμένει «καρφωμένη» στην τροχιά που έχεις ορίσει. Η πρόσφυση και η σταθερότητα είναι σίγουρα στοιχεία που αναζητάς από ένα ελαστικό, αλλά το συγκεκριμένο δεν μένει μόνο εκεί καθώς προσφέρει εμπιστοσύνη υπό κλίση και προβλέψιμη συμπεριφορά. Ο σχετικά σκληρός σκελετός μπορεί να μην βοηθά σημαντικά στην απορρόφηση των κραδασμών και να τις μεταφέρει στη μοτοσυκλέτα, αλλά συμβάλει στην καλή αίσθηση και την σταθερότητα στο εσωτερικό της στροφή και σε απότομο φρενάρισμα. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι πραγματοποιήσαμε μέτρηση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ. / ώρα πριν και μετά την αλλαγή ελαστικών για να δούμε τη διαφορά. Το Tracer 900 GT με ελαστικά 2,5 ετών χρειάστηκε 46,3 μέτρα για να σταματήσει από τα 100 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ με τα καινούργια Mitas Sport Force+ η απόσταση ακινητοποίησης έπεσε στα 44,7 μέτρα.  



Η γεωμετρία τους είναι λίγο πιο «αργή» σε σχέση με άλλα ελαστικά της κατηγορίας, αλλά αυτό μπορεί να σε απασχολήσει μόνο σε περιβάλλον πίστας και όχι σε φυσιολογικού ρυθμούς σε δημόσιο δρόμο. Η σταθερότητά του ήταν υποδειγματική κρατώντας τα φρένα μέχρι βαθιά μέσα στη στροφή, ενώ στην έξοδο περνάει πολύ καλά τη δύναμη του κινητήρα στο δρόμο. Να θυμίσουμε ότι το Mitas Sport Force+ μας είχε εντυπωσιάσει και στο μεγάλο test ελαστικών που είχαμε πραγματοποιήσει και στο οποίο συμμετείχε εκτός συναγωνισμού, λόγω διαφορετικής κατηγορίας. Οι επιδόσεις του στο φρενάρισμα ήταν καλύτερες ακόμα και από ελαστικά πολύ γνωστών εταιρειών.

Συνέχεια του άρθρου >>>
ΠΑΤΜΑΝΙΔΗΣ
ΔΗΜΗΤΡΟΣ 15, 10442, ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ

Ρωτήστε περισσότερα