Παρά την αύξηση του κυβισμού, οι εξωτερικές διαστάσεις του κινητήρα του GSXR έχουν παραμείνει ίδιες.
Σε αντίθεση με ολόκληρο το ολοκαίνουργιο σύνολο της μοτοσικλέτας, ο κινητήρας του νέου GSX-R-1000 δεν είναι νέος. Βασίζεται στο περσινό μοτέρ που κινούσε τη ναυαρχίδα της Suzuki, με τις απαραίτητες βελτιώσεις να είναι, απ' ό,τι φαίνεται, ευεργετικές. Στρόφαλος και μπιέλες διατηρούν τις ίδιες διαστάσεις, είναι όμως πιο ενισχυμένα για να μπορέσουν να αντέξουν τα μεγαλύτερα φορτία. Η αύξηση του κυβισμού από τα 987,7 κ.εκ. στα 998,6 κ.εκ. έχει έρθει λοιπόν από τη αύξηση της διαμέτρου των εμβόλων κατά 0,4 χιλιοστά (από 73 σε 73,4). Αντίστοιχα, έχει μειωθεί και ο λόγος διαδρομής/διαμέτρου από το 0,808 στο 0,804. Προς το κυνήγι των επιδόσεων και των περισσότερων σ.α.λ., το νέο GSX-R φοράει βαλβίδες από τιτάνιο. Η διάμετρος εκείνων της εισαγωγής μεγάλωσε κατά 1 χιλ. (από 29 σε 30), ενώ παράλληλα αυξήθηκε κατά 2 χιλ. και η διάμετρος των αυλών του ψεκασμού. Αντίθετα, οι αυλοί εισαγωγής παρέμειναν στις ίδιες διαστάσεις (26 χιλ.), όπως και όλα τα δεδομένα στην εξαγωγή. Συνολικά, από τη χρήση του τιτανίου και μόνο, το βάρος και των 16 βαλβίδων έχει μειωθεί κατά 94,4 γραμμάρια. Απίστευτο; Επίσης, στο κάτω μέρος τους είναι επίπεδες, αυξάνοντας έτσι τη συμπίεση του θαλάμου καύσης από 12:1 σε 12,5:1. Παράλληλα, έχει μεγαλώσει το ψυγείο, το κιβώτιο έχει πιο μακριά 1η και πιο κοντές 3η, 4η, 5η και 6η (η 2α είναι ίδια), οι φουρκέτες είναι νέες, όπως και ο μονόδρομος συμπλέκτης που στα κατεβάσματα μειώνει τις αναπηδήσεις του πίσω τροχού. Το εντυπωσιακότερο όμως αυτού του υπέροχου πραγματικά κινητήρα, είναι ο τρόπος με τον οποίο αποδίδει αυτούς τους 178 ίππους. Η ομαλότητα με την οποία βγαίνει στο δρόμο μέχρι και το τελευταίο αλογάκι, δεν έχει προηγούμενο. Ναι, η εξωπραγματική απόδοση του τετρακύλινδρου εν σειρά, όσο και αν φαίνεται παράλογο, είναι αξιοποιήσιμη και μάλιστα κατά πολύ μεγάλο βαθμό. Λίγες μόνο στροφές πάνω από το ασταθές ρελαντί, από τις 2.000 με 2.500 σ.α.λ., η απόδοση σταθεροποιείται, το τέρας ξυπνάει, και όχι μόνο μέχρι τις 11.000 σ.α.λ. όπου αποδίδεται και η μέγιστη ιπποδύναμη, αλλά ακόμη και μέχρι τις 13.500 σ.α.λ, η απόδοση είναι απόλυτα γραμμική και ομαλή. Αυτό θα πει διάρκεια… 1000 σ.α.λ. περισσότερες από το περσινό μοντέλο. Με αυτόν τον κινητήρα μπορείς να κρατάς κάθε ταχύτητα μέχρι "σκασμού" και με την αλλαγή να πέφτεις πάνω στη μέγιστη ιπποδύναμη. Η απόδοση του νέου Κ5 είναι τόσο πλατιά που φαίνεται άτοπο το γεγονός ότι οι τεχνικοί της Suzuki ασχολήθηκαν με το να "κοντύνουν" τις 4 τελευταίες σχέσεις του κιβωτίου. Πού φτάσαμε… Οι 1000άρηδες κινητήρες να ξεπερνούν πλέον τις 13.000 σ.α.λ.! Ο εξαιρετικός ψεκασμός υπακούει άριστα και στην παραμικρή περιστροφή της γκαζιέρας, χωρίς πετάγματα, νεύρα και κλωτσιές. Οσο γκάζι θέλεις από το νέο GSX-R 1000 τόσο θα έχεις, έτσι απλά.
Είναι εκπληκτικό να έχεις στη διάθεσή σου 178 ίππους και να μπορείς να τους εκμεταλλευτείς τόσο άφοβα και αποτελεσματικά. Θα λέγαμε ότι ο κινητήρας του νέου Κ51000 είναι η απόλυτη εφαρμογή του σοφού γνωμικού "δεν έχει σημασία πόσα βγάζει, αλλά πώς τα βγάζει".