Ο περισσότερος κόσμος έχει πλέον παραδεχθεί πως, όταν έρχεται η ώρα της σχεδίασης, δύσκολα μπορεί κανείς να τα βάλει με τους Ιταλούς! Τα δίτροχα δημιουργήματα της ιταλικής φινέτσας αποτελούν έργα τέχνης, όσον αφορά στο σχεδιαστικό τους αποτέλεσμα και δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια στους ιδιώτες για βελτίωση. Εκτός βέβαια αν ο ιδιώτης είναι…Ιταλός!
Το project
Το μοτέρ του 900ss στηρίχτηκε επάνω στις βάσεις του νέου αλουμινένιου
πλαισίου.
Η αναγέννηση ενός θρύλου
Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι οποίοι θεωρούν το 900ss σαν ένα από τα καλύτερα Supersport που έχει βγει από τα σχεδιαστήρια της Ducati και ανάμεσα σε αυτούς είναι και ο Angel Lussiana, ένας νεαρός σχεδιαστής με πάθος για τις Ducati. Ο Angel ήθελε να κατασκευάσει μία μοτοσικλέτα η οποία θα ήταν νέα με όλη τη σημασία της λέξεως, κινούμενη όμως σχεδιαστικά στα πρότυπα της διασκεδαστικής οδήγησης και της ευκολίας χειρισμών. Η κατηγορία των streetfighter λοιπόν ήταν μονόδρομος και η κατασκευή έπρεπε να συνδυαστεί με το αγαπημένο μοντέλο του βελτιωτή, το 900ss.
Το πρόγραμμα
Αφαιρετική φιλοσοφία για το πίσω μέρος, στο οποίο δεσπόζει το τεράστιο τελικό.
Από Supersport, streetfighter
Ένα από τα πρώτα πράγματα που έπρεπε να γίνουν ήταν να αφαιρεθούν εντελώς τα πλαστικά κομμάτια της μοτοσικλέτας, καθώς δε θα ταίριαζαν στο στιλ που είχε στο μυαλό του ο σχεδιαστής. Το πρόγραμμα έλεγε πως το μοτέρ θα παρέμενε το ίδιο, καθώς εδώ το ζητούμενο ήταν η φρέσκια πρόταση στο αισθητικό αποτέλεσμα και όχι η βελτίωση στις επιδόσεις. Έπρεπε όμως να βρει τη θέση του μέσα σε ένα καινούργιο πλαίσιο για να μικρύνουν οι διαστάσεις της μοτοσικλέτας. Έτσι και έγινε! Ο Angel κατασκεύασε ένα νέο σασί από αλουμινένιους σωλήνες κυκλικής διατομής, το οποίο όχι μόνο είναι μικρότερο σε μήκος, αλλά και κατά 3,5 κιλά ελαφρύτερο. Η διάταξη του συστήματος εξαγωγής άλλαξε και αυτή με τα δύο τελικά να δίνουν τη θέση τους σε ένα, το οποίο βγαίνει τώρα κάτω από την κοντή σέλα, η οποία με τη σειρά της ψήλωσε κατά 30 χιλιοστά. Ούτε λόγος φυσικά για…συνεπιβάτη, καθώς αυτή η μοτοσικλέτα είναι φτιαγμένη μόνο για έναν! Το αλουμινένιο ντεπόζιτο είναι κατασκευασμένο στο χέρι, ενώ η επίσης χειροποίητη μάσκα φιλοξενεί επάνω της το μονό προβολέα. Το ψαλίδι του 900ss παρέμεινε το ίδιο, με μία όμως διαφορά. Ένα φύλλο αλουμινίου 2,5 χιλιοστών καλύπτει πλέον το κενό ανάμεσα στο ψαλίδι και τη γέφυρά του. Μπροστά θα βρούμε ένα 43άρι ανεστραμμένο Kayaba με διπλές πλάκες από ergal, ενώ το πίσω αμορτισέρ αντικαταστάθηκε με ένα μονοσόκ της GBC.
Το αποτέλεσμα
Το πάνελ της…Yamaha βρήκε τη θέση του επάνω στην ιταλική κατασκευή.
Ένα και μοναδικό
Το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει και με το παραπάνω το σχεδιαστή και δείχνει το δρόμο προς εκείνους που θέλουν αυτό το κάτι διαφορετικό, αλλά προτιμούν να μείνουν μακριά από τις μετατροπές. Αν αλλάξουν γνώμη και ακολουθήσουν το παράδειγμα του Angel, στον ίδιο ή ακόμα και σε μικρότερο βαθμό, θα έχουν στην κατοχή τους μία μοτοσικλέτα μοναδική, τόσο στην εμφάνιση όσο και στη συμπεριφορά.