Τον ακριβώς αντίθετο δρόμο από αυτόν που ακολούθησαν οι σχεδιαστές του νέου Ζ ακολούθησαν οι τεχνικοί στην εξέλιξη του κινητήρα. Αισθητικά η μοτοσικλέτα αγρίεψε, ενώ όσο έχει να κάνει με τον κινητήρα, οι επιδόσεις περιορίστηκαν για μία λειτουργικότερη απόδοση. Η Kawasaki ήθελε μια πιο γραμμική και ροπάτη απόδοση από τον κινητήρα της και τα κατάφερε αρκετά καλά. Όλα τα μηχανικά μέρη επανεξετάστηκαν για λιγότερες τριβές, ενώ τα σώματα του ψεκασμού και οι αυλοί εισαγωγής μίκρυναν τη διάμετρό τους για καλύτερη απόκριση στις χαμηλομεσαίες σ.α.λ.. Η χαρτογράφηση είναι καινούργια, όπως και τα μπεκ, για καλύτερη διασπορά του καυσίμου. Νέο, επίσης ηπιότερο προφίλ διαθέτουν οι εκκεντροφόροι. Η λίπανση του κινητήρα είναι καλύτερη με την τοποθέτηση μιας νέας αντλίας λαδιού. Το βολάν είναι κατά 7% βαρύτερο για να ενισχυθούν οι τιμές τις ροπής, ενώ αναθεωρημένη είναι και η γεννήτρια για περισσότερη παραγωγή ρεύματος. Οι παραπάνω μηχανικές αλλαγές συνεργάζονται με το νέο σύστημα εξαγωγής για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα