Οδηγώντας: Με εχθρό τη χρηστικότητα και σύμμαχο τη διασκέδαση
Διαβάστηκε από66614αναγνώστες
Το R6 δεν είναι η μοτοσικλέτα που θα σας πάει μια χαλαρή βόλτα από το σημείο Α στο σημείο Β. Ο ήχος της εξάτμισης (περίεργο για τα επίπεδα έντασης) είναι δυνατός και μεταβάλλει τη χροιά του όσο οι στροφές του κινητήρα ανεβαίνουν και μόνο γι΄ αυτό το γεγονός αξίζει ο οδηγός να κρατά το στροφόμετρο ψηλά. Τα λίγα κιλά της μοτοσικλέτας (αν και 4 περισσότερα από το περσινό μοντέλο 166) βοηθούν την αδυναμία του κινητήρα στις χαμηλές σ.α.λ.. Φυσικά το να κινείται κάποιος με το R6 με το στροφόμετρο κάτω από τις 9.000 σ.α.λ. είναι σαν να αναγκάζει μια μπαλαρίνα πάγου να κάνει πιρουέτες σε επιφάνεια με υαλόχαρτο. Η περιοχή λειτουργίας του κινητήρα κάτω από τις 9.000 σ.α.λ. αν και εξασθενημένη εντούτοις φανερώνει την πολύ καλή δουλειά που έκαναν οι τεχνικοί της Yamaha, μιας και ο ψεκασμός δουλεύει χαρακτηριστικά καθαρά και αναμένοντας για τη στιγμή που ο οδηγός θα ανοίξει τα γκριπ του γκαζιού και θα βυθίσει τη βελόνα του στροφόμετρου στα βαθιά. Είναι μοναδικό πώς όλο το σύνολο μεταμορφώνεται μόλις ο κινητήρας μπει στην καλή του περιοχή. Ακόμα και η πληροφόρηση από το πλαίσιο και τις αναρτήσεις ενισχύεται φανερώνοντας πως η μοτοσικλέτα είναι σχεδιασμένη για να δουλεύει φορτισμένη από το στρόφαλο. Το σημείο που γίνεται άμεσα αντιληπτό στο νέο πλαίσιο και τα καινούργια δεδομένα στη θέση οδήγησης και την κατασκευή είναι πως το νέο R6 είναι σαφώς λιγότερο νευρικό από τον προκάτοχό του, ενώ η ελάχιστη απροθυμία να πέσει στη στροφή για τα δεδομένα της κίνησης στο δρόμο κρίνεται και πάλι θετικά, μιας και δεν υπάρχει αυτή η ευαισθησία κινήσεων που απαιτούσε το προγενέστερο μοντέλο. Τα φρένα είναι αρκετά δυνατά και διαθέτουν καλή αίσθηση καταφέρνοντας να ακινητοποιήσουν τη μοτοσικλέτα σε μικρή απόσταση αλλά και να διορθώσουν την ταχύτητα πριν την είσοδο στη στροφή. Η αίσθηση που έχει η μοτοσικλέτα κυρίως από το εμπρός μέρος αποτελεί πλέον το μέτρο αναφοράς, ενώ το μακρύ ψαλίδι πίσω πληροφορεί τον οδηγό και του δίνει χρόνο να αντιδράσει όταν φτάσει στο όριο. Η λειτουργία του μονόδρομου συμπλέκτη δεν είχε την ίδια ευαισθησία με του περσινού μοντέλου, γεγονός που μπορεί να εξηγηθεί λόγω της περισσότερο μπροστόβαρης κατασκευής αλλά και της μεγαλύτερης συμπίεσης που διαθέτει ο κινητήρας. Κρατάμε όμως και μια επιφυλακτική στάση, μιας και οι δίσκοι του συμπλέκτη στη μοτοσικλέτα της δοκιμής ήταν λίγο πριν την οριστική απόσυρσή τους. Ο κινητήρας από τις 10.000 σ.α.λ. δείχνει τις δυνατότητές του και τα αποθέματα δύναμης έρχονται βίαια στις 12.000 και 14.000 σ.α.λ. με τον κινητήρα να παράγει έργο μέχρι τον κόφτη. .