Ο κινητήρας του Highlander έρχεται εύκολα στη ζωή, ενώ για τις κρύες μέρες του χειμώνα υπάρχει και χειροκίνητο τσοκ που σίγουρα θα φανεί χρήσιμο στην εκκίνηση. Η επιλογή της θέσης D στο αυτόματο κιβώτιο προϋποθέτει… μπράτσα και λίγη υπομονή, καθώς ο επιλογέας, πέρα από σκληρός, είναι και ασαφής, σημείο που η εταιρεία θα πρέπει σίγουρα να επανεξετάσει. Η λειτουργία του μοτέρ είναι τραχιά και οι κραδασμοί που παράγει, κατά την κίνηση στην άσφαλτο, γίνονται αισθητοί τόσο στα χέρια όσο και στα πόδια. Κινούμενο σε αυτό το τερέν, το Highlander δείχνει γρήγορα την προτίμησή του για το χώμα. Η σταθερότητά του είναι καλή, αλλά τα χωμάτινα ελαστικά, οι ανάλογα ρυθμισμένες αναρτήσεις και η απόσταση από το έδαφος δεν προδιαθέτουν για πολλά-πολλά. Και εκεί που νομίζεις ότι η σχέση σου με το Highlander δεν ξεκινά με τους καλύτερους οιωνούς, αναθεωρείς με το που θα πατήσεις χώμα, το πραγματικό πεδίο δράσης του Highlander. Η αίσθηση που αποκομίζεις είναι ισοπεδωτική, με το YMC να καταπίνει εύκολα ό,τι βρεθεί μπροστά του. Στο τράβηγμα της σκανδάλης, η απόκριση του κινητήρα είναι άμεση και αν δεν έχεις επιλέξει την τετρακίνηση, το πίσω μέρος θα ακολουθήσει τη δική του τροχιά προσφέροντας στιγμές παιχνιδιού. Το Highlander θα καταφέρει να κινηθεί γρήγορα ακόμη και όταν το έδαφος είναι εντελώς ανομοιόμορφο. Οι αναρτήσεις με τη μεγάλη διαδρομή θα τερματίσουν δύσκολα και δείχνουν να αδιαφορούν για τις κοτρόνες, τις λακκούβες και τα σαμαράκια που θα βρουν μπροστά τους. Οι αναρριχητικές ικανότητες του YMC είναι επίσης καλές και με όλα τα συστήματα «οπλισμένα» δεν θα δυσκολευτεί να σκαρφαλώσει ακόμη και σε πλαγιές με έντονη κλίση. Το μόνο που θα φανεί περίεργο, ειδικά για τους κατόχους αυτοκινήτου, είναι η βαριά αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, το οποίο δεν διαθέτει υδραυλική υποβοήθηση και απαιτεί αρκετή δύναμη για να αλλάξει κατεύθυνση το ATV αν πέσει σε λούκια.