Στρίβει συγκροτημένα, γραπώνοντας την άσφαλτο, αρκεί να έχετε ζεστάνει τα ελαστικά.
Έχω μπροστά μου το SMS 630. Πανέμορφο απ’ όπου και να το κοιτάξεις, μυρίζει αγώνες, επίθεση, βάθρα και κύπελλα, ντριφτ και σούζες. Αέρας αυθεντικός Husqvarna, υπό νέα… βαυαρική διεύθυνση. Είναι το λευκό μοντέλο και ο μεσημεριανός ήλιος πέφτει ανελέητος πάνω του, λούζοντάς το στο φως. Αν είναι να φανούν ατέλειες, θα φανούν. Ωστόσο, μετά από μια λεπτομερή εξέταση, δεν μπορώ παρά να δώσω νοητά συγχαρητήρια στους Γερμανούς.
Ασύλληπτο ζύγισμα, γραμμικός κινητήρας, άριστο πίσω φρένο. Το τέλειο «σουζομηχάνημα».
Πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, σαφώς ανώτερη από του 610. Προσοχή στη λεπτομέρεια, παντού. Ας δούμε όμως σε τι βελτιώσεις προχώρησαν οι Γερμανοί, πού τα κατάφεραν καλά και πού όχι.
Μπορείτε να ξεχάσετε το παλιό κακομοίρικο κλειδάκι του 610, κατάλοιπο των παλαιών Husqvarna. Το νέο κλειδί είναι τόσο όμορφο όσο και λειτουργικό, ενώ εκτός από τον κεντρικό διακόπτη, ανοίγει και τη σέλα. Επιπλέον, μας άφησε χρόνους η παλιά, δύσχρηστη κλειδαριά τιμονιού στο πλάι του λαιμού.
Νέο ψηφιακό πολυόργανο με δεκάδες ενδείξεις. Δυστυχώς, απουσιάζει ο δείκτης βενζίνης.
Τώρα, το τιμόνι κλειδώνει όπως σε όλες τις σύγχρονες μοτοσικλέτες, δηλαδή από τον κεντρικό διακόπτη. Ένα μεγάλο «ναι» από εμάς, στην πρώτη αυτή βελτίωση.
Συνεχίζουμε με το νέο ψηφιακό όργανο. Διαθέτει μεγάλη, ευκρινή οθόνη, με δεκάδες λειτουργίες. Έχει στροφόμετρο, τόσο με ένδειξη μπάρας όσο και με αριθμούς, έχει ρολόι, δύο μερικούς χιλιομετρητές, ένδειξη της μεγαλύτερης τελικής ταχύτητας που έχει επιτευχθεί, ένδειξη μέσης ωριαίας, χρονόμετρο… και όρεξη να έχεις να το ψάξεις.
Ακτινική δαγκάνα τεσσάρων εμβόλων από την Brembo και δίσκος 320 χιλ. Δύναμη μαζί με αίσθηση
Α ναι, κάτι του λείπει. Ο δείκτης βενζίνης! Δυστυχώς, έχει μόνο λυχνία για τη ρεζέρβα. Παρά την τελευταία αυτή έλλειψη, και εδώ ένα μεγάλο «ναι, τα καταφέρατε» και για αυτή τη βελτίωση. Το τιμόνι της Tommaselli, τώρα, είναι γυριστό προς τα μέσα και αρκετά πίσω. Αν έχετε άγριες διαθέσεις και το μάτι σας γυαλίζει, θα το αλλάξετε με άλλο, πιο ανοικτό, ή θα του αλλάξετε θέση, για καλύτερο έλεγχο και πιο επιθετική στάση οδήγησης.
Αν θέλετε λίγη βόλτα, λίγο γκάζι και το αγόρι σας, κανένα πρόβλημα. Χμ, παρόλο που έχει μόνο μίζα, εντοπίσαμε… χειροκίνητο αποσυμπιεστή στο αριστερό γκριπ! Επιπλέον, παρά το TPS και τους αισθητήρες που διαθέτει ο ψεκασμός, όταν βάλετε μπροστά θα διαπιστώσετε ότι το 630 θέλει το ζεσταματάκι του, ώστε να μην σας κάνει κάποιο απότομο «τσαφ» και σβήσει, κατά τα πρώτα-πρώτα λεπτά της λειτουργίας του. Τέλος, ο ψεκασμός είναι λίγο απότομος στο άνοιξε-κλείσε και θέλει συνήθεια. Καλός, λοιπόν, αλλά όχι τέλειος.
Το πλαϊνό σταντ είναι λίγο κολπατζίδικο και θέλει και αυτό λίγη συνήθεια. Βλέπετε, διαθέτει δυνατό ελατήριο, ενώ το στέλεχος του σταντ «κρύβεται» πίσω από το μαρσπιέ συνεπιβάτη. Έτσι, όταν το κατεβάζετε, το πόδι σας στην αρχή το πιάνει από τη μέση και στη συνέχεια πρέπει να… γλιστρήσει προς τα κάτω, ώστε να καταφέρετε έτσι να το ανοίξετε εντελώς, με ασφάλεια. Επιπλέον, το σταντ δεν σου γεμίζει το μάτι όπως στηρίζει τη μοτοσικλέτα, και θα το θέλαμε αρκετά ισχυρότερο.
Φτάνουμε και στην ψηλή σέλα. Από εκεί που ήταν λεπτή και σκληρή, έγινε φαρδιά και μαλακιά. Έγινε καλύτερη; Όχι. Ενώ στην αρχή σου δίνει την εντύπωση ότι θα είναι άνετη, αμέσως μετά ανακαλύπτεις ότι σε καθηλώνει σε μια θέση, «απορροφώντας» σε μέσα της. Κουραστική, τόσο για αναβάτη όσο και για συνεπιβάτη -ο τελευταίος όμως κουράζεται όχι από το λάθος αφρώδες, αλλά από την έλλειψή του. Όχι, λοιπόν, στη σέλα δεν τα κατάφεραν τόσο καλά. Τουλάχιστον, ο συνεπιβάτης έχει δύο χειρολαβές για να στηρίζεται, χειρολαβές που βοηθούν και τον αναβάτη να μετακινήσει τη μοτοσικλέτα σταματημένη.
Το δελτίο Τύπου μιλάει για ένα δυνατότερο προβολέα. Δεν θυμάμαι την ένταση του προηγούμενου για να μιλήσω για τυχόν βελτίωση, όμως δεν μας εντυπωσίασε. Η δέσμη του δεν είναι όσο συγκεντρωμένη θα την θέλαμε, ενώ και η έντασή του είναι μέτρια. Το νέο πλαίσιο, αλλά και το ψαλίδι είναι πλέον μαύρα, για να κάνουν κοντράστ με τους νέους χρωματισμούς. Νέο είναι και το πίσω φως, με λαμπτήρες LED, για μεγαλύτερη αξιοπιστία, μικρότερη κατανάλωση και μικρότερο βάρος. Ο υδραυλικός συμπλέκτης είναι πλέον μαλακός και ακριβής, οπότε ένα μεγάλο μπράβο στη Husqvarna για την έξτρα διευκόλυνση στον αναβάτη.
Στον κινητήρα, τώρα, έχει γίνει αρκετή δουλειά. Η διάμετρος αυξήθηκε από τα 98 στα 100 χιλιοστά, αυξάνοντας τα κυβικά στα 600 πραγματικά (ναι, είναι λίγο παραπλανητικό το 630, τι να κάνουμε). Επιπλέον, το 630 έχει δεχθεί νέα κυλινδροκεφαλή, με το έντονο κόκκινο κάλυμμα να προέρχεται από τον αγωνιστικό κινητήρα των 450/510 RR, και σύμφωνα με τη Husqvarna προσφέρει 20% αυξημένη απόδοση από τον προηγούμενο κινητήρα των 570 κ.εκ. Είναι αλήθεια αυτό; Ο προηγούμενος κινητήρας είχε μετρηθεί στους 47 ίππους στον τροχό, σε ανοιχτή μορφή. Από δυναμομετρήσεις που είδαμε, ο κινητήρας του 630 υπολείπεται αυτού του νούμερου κατά 3-4 άλογα. Οπότε… όχι. 20% αύξηση δεν υπάρχει, το αντίθετο μάλιστα. Υπεύθυνα φυσικά είναι οι προδιαγραφές Euro 3 και τα νέα δύο… κανόνια με τους δύο καταλύτες, που στην εξαγωγή τους διαθέτουν τον πανέμορφο θυρεό της Husqvarna. Νέο είναι το 12λιτρο πλαστικό ρεζερβουάρ, ενώ ως έξτρα η Husqvarna διαθέτει και διπλό σταντ.
Τα φρένα ήταν απίθανα, αλλά η εταιρεία αποφάσισε να τα βελτιώσει λίγο ακόμα. Έτσι, μπροστά βρίσκουμε μια ακτινική δαγκάνα της Brembo κατευθείαν από το περιβάλλον των αγώνων με δίσκο 320 χιλ., ενώ πίσω για την πέδηση φροντίζει ένας ακόμη δίσκος των 220 χιλ. Η ανάρτηση παρέμεινε ως είχε (Marzocchi ανάποδο πιρούνι μπροστά και αμορτισέρ της Sachs πίσω). Η μόνη διαφορά είναι ότι το πάνω μέρος του πιρουνιού έγινε μαύρο, όπως στα 450 και 510. Το βάρος του SMS 630 κενό ανακοινώνεται επίσημα στα 158 κιλά.