Θα γλιστρήσει με κατεβασιές ή με φρένο, απόλυτα ελεγχόμενα.
Κατά τις πρώτες μέρες της δοκιμής, δεν πίεσα καταστάσεις και πράγματα. Το SMS 630 είναι, αν εξαιρέσεις την ψηλή σέλα και τον ψεκασμό που είναι λιγουλάκι απότομος, αρκετά φιλικό, χωρίς να σε προδιαθέτει για τις ικανότητές του. Εξηγούμαι. Ο κινητήρας του δεν εντυπωσίαζε με τη δύναμη του, ούτε και στην πιο ανοικτή έκδοση του 610. Μπροστά στον αντίπαλο 690 της ΚΤΜ, είναι σχετικά άχρωμος και ηλεκτρικός στην απόδοση. Από την άλλη, αυτό είναι καλό, μιας και δεν θα τρομάξει κανέναν αναβάτη, όποιο και να είναι το οδηγικό του επίπεδο. Όπως και στο 610, το 630 δεν επιδίδεται σε σούζες ισχύος και δεν χαζοσπινάρει. Απλώς, επιταχύνει θετικά. Μετά τις 5.000 σ.α.λ., οι κραδασμοί αρχίζουν να γίνονται έντονοι και να γαργαλάνε πόδια και χέρια. Η τελική ταχύτητα του 630 φτάνει τα 165 χλμ./ώρα, με τα 150 να έρχονται άμεσα σε όλες τις συνθήκες.
Οι καθρέφτες είναι λίγο ασχημούληδες, ενώ μετά τις 5.000 σ.α.λ. ξεχάστε τους, μιας και οι κραδασμοί κάνουν το είδωλο που βλέπετε μέσα τους να θυμίζει πίνακα του Νταλί. Το τιμόνι του κόβει αρκετά, για να μην σε πιάνει αδιάβαστο, και μέσα στην κίνηση η ευελιξία του 630 είναι υποδειγματική. Τώρα, η διαδρομή της εξάτμισης ζεσταίνει τα αριστερά πόδια αναβάτη και συνεπιβάτη, αφήνοντας δροσερή τη δεξιά μεριά. Η κόρνα είναι αστεία σε ένταση και χροιά, καθώς θυμίζει παπί. Έτσι, αρκετές φορές πιάνεις τον εαυτό σου να κάνει ξερογκαζιές για να δώσεις το στίγμα σου.
Ο ήχος του κινητήρα είναι απολαυστικός. Γεμάτος, βροντερός, αλλά όχι ενοχλητικός -αν δεν ανοίγεις τέρμα το γκάζι στα στενά δηλαδή. Το μπροστινό φρένο αποδεικνύεται πολύ δυνατό και ευτυχώς που είναι τόσο προοδευτικό. Στην κακή ελληνική άσφαλτο απαιτεί προσοχή και μέτρο στη χρήση του. Σε καλή άσφαλτο, όμως, είναι το κάτι άλλο.
Τρομερά απολαυστικό, ιδανικό για ακαριαία φρεναρίσματα ή, αν προτιμάτε, για rolling-endo τεράστιας διάρκειας. Τα ελαστικά είναι Dunlop Sportmax αντί για Pirelli Diablo που φόραγε το προηγούμενο μοντέλο. Γλιστράνε αρκετά όταν είναι κρύα και θέλουν να ανεβάσεις ρυθμό για να ζεσταθούν. Μόλις ζεσταθούν κρατάνε άψογα.
Ευτυχώς που ο συμπλέκτης είναι τόσο μαλακός, καθώς στις πολύ χαμηλές ταχύτητες, θα χρειαστεί να τον πατινάρετε, ώστε να κινηθείτε γλυκά, χωρίς σκορτσάρισμα -λίγο άγριος ψεκασμός και μακρύ γρανάζωμα οι αιτίες.
Το κιβώτιο είναι θετικό και ακριβές, αν και υπάρχει -μικρή μόνο- δυσκολία στην εύρεση νεκράς. Το φρένο κινητήρα είναι αρκετά έντονο και όταν κλείσεις το γκάζι με ψηλές στροφές στον κινητήρα, η μοτοσικλέτα γονατίζει, φρενάροντας.
Οι αναρτήσεις τώρα έρχονται ρυθμισμένες για άνεση και θέλουν ρύθμιση για να αποδώσουν καλύτερα σε γρήγορες συνθήκες. Μπροστά βρίσκουμε ρύθμιση μόνο για την απόσβεση επαναφοράς, ενώ πίσω έχουμε πλήρεις ρυθμίσεις. Για να ρυθμίσεις όμως το πίσω αμορτισέρ της Sachs πρέπει να αφαιρέσεις τη σέλα με το κλειδί και μετά το πλαϊνό πλαστικό καπάκι. Το τελευταίο βγαίνει με το χέρι, χωρίς εργαλεία.