Τον τελευταίο καιρό, τα μαθήματα οικονομίας δεν είναι απλά χρήσιμα, αλλά απαραίτητα. Το πρόβλημα είναι ότι για αυτά μιλούν πολλοί που δεν κατέχουν ιδιαίτερα το θέμα, με αποτέλεσμα οι συμβουλές τους να μην αρκούν. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιοι που δεν χρίστηκαν αυθαίρετα, αλλά έγιναν ειδικοί στο θέμα, χάρη σε προσόντα που δεν συναντάμε συχνά. Και αυτούς είναι καλό να τους ακούσουμε.
Ο πίνακας οργάνων είναι χαρακτηριστικός της αισθητικής φιλοσοφίας: του Joy είναι φρέσκος και νεανικός…
Δύο από αυτούς τους δικαίως ανακηρυχθέντες ειδικούς στα μαθήματα οικονομίας, τα Kawasaki Joy R 125 και Yamaha Crypton 110, αποτελούν παπιά που σκοπεύουν να επιτελέσουν ένα συγκεκριμένο σκοπό: να προσφέρουν πρακτική και οικονομική μετακίνηση στον ιδιοκτήτη τους. Και αυτό το κάνουν με τον τρόπο που αυτά γνωρίζουν καλύτερα. Φυσικά, τα εν λόγω παπιά δεν σκοπεύουν με το μάθημά τους να ανταγωνιστούν τα κινέζικα μοντέλα που μπορείς να βρεις ακόμη και σε σούπερ-μάρκετ με 500 ευρώ.
…ενώ του Crypton πιο κλασικός στο σύνολο, με έντονες sport πινελιές που τον καθιστούν μοντέρνο.
Η φιλοσοφία τους ενέχει το γνωστό "ό,τι πληρώνεις, παίρνεις" και αυτό που παίρνεις είναι δύο οικονομικά μεν παπιά, αλλά όχι με εκπτώσεις σε κρίσιμους τομείς, εκπτώσεις που θα δυσκολέψουν τη ζωή των κατόχων τους. Αμφότερα φέρουν την υπογραφή και τη σφραγίδα έγκρισης δύο εκ των δημοφιλέστερων Ιαπώνων κατασκευαστών.
Και οι προσπάθειες που έχουν γίνει για τη διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα, δεν σημαίνουν απαραίτητα συμβιβασμούς σε βασικούς τομείς.
Από την άλλη, δεν έχουν βλέψεις ούτε για το κοινό στο οποίο απευθύνονται κάποια άλλα από τα ιαπωνικά παπιά που διαθέτουν πολλά περισσότερα στον τομέα του εξοπλισμού. Τα ακριβότερα παπιά προσφέρουν περισσότερα στους τομείς της αισθητικής, του εξοπλισμού και των επιδόσεων, αν και ξεχνάνε το πρώτο κεφάλαιο του μαθήματος: την οικονομία.
Πάρτε για παράδειγμα τον εσωτερικό ανταγωνισμό των παπιών που μας απασχολούν εδώ. Το Joy R έχει να αντιμετωπίσει το ZX-130, ένα υπερ-κυβισμένο παπί εντυπωσιακής αισθητικής, το οποίο, μεταξύ άλλων, διαθέτει ρεζερβουάρ στη μάσκα που ανοίγει αυτόματα. Το Crypton 110, από την άλλη, μοιράζεται το ίδιο όνομα με το Crypton-X 135, το πιο εντυπωσιακό και sport της κατηγορίας, το μόνο παπί με υγρόψυκτο κινητήρα. Αναμφίβολα, τα ZX-130 και Crypton-X είναι ισχυρότερα και πιο εντυπωσιακά από τα δύο παπιά της δοκιμής.
Ωστόσο, το κόστος τους έχει ξεπεράσει τα 2.000 ευρώ, κάτι που θα θεωρείτο ανεπίτρεπτο για δίκυκλο της κατηγορίας πριν μερικά χρόνια. Εν ολίγοις, τα δύο πολυτελή αυτά παπιά δικαιώνουν με τον καλύτερο τρόπο το αυξημένο κόστος απόκτησής τους, με νέες τεχνολογίες και αυξημένες επιδόσεις.
Τι γίνεται όμως με αυτούς που δεν θέλουν να παρακολουθήσουν το μάθημα των επιδόσεων, αλλά της οικονομίας; Μα φυσικά, πρέπει να εμφανιστούν στην τάξη των Joy R και Crypton 110, τα οποία διαθέτουν πτυχία στην οικονομία, αλλά και μεταπτυχιακά στην πρακτικότητα και την αξιοπιστία.
Ξεκινά το μάθημα, λοιπόν! Περάστε και μην κουβαλάτε και πολλά στις τσέπες σας, καθώς μόνο τα απαραίτητα θα σας χρειαστούν.