Θέλοντας ένα μερίδιο στην πίτα των on-off μοτοσικλετών στα 600 κ.εκ., η Husqvarna παρουσίασε το ΤΕ 630. Μια μοτοσικλέτα για καθημερινή χρήση, με έντονο χαρακτήρα αγωνιστικού enduro. Σπαρτιάτικη και επιβλητική, με πολλές off-road δυνατότητες.
H Husqvarna κατατάσσει το ΤΕ 630 στην γκάμα της ως Dual Sport. Μια κατηγορία με αρκετούς φανατικούς φίλους, μιας και πρόκειται για μοτοσικλέτες που θεωρητικά μπορούν να σε πάνε παντού, σε άσφαλτο και χώμα. Και ενώ ο ανταγωνισμός κινείται κυρίως σε ασφάλτινη κατεύθυνση, η ιταλική Husqvarna με 74 παγκόσμιους αγωνιστικούς τίτλους στο ενεργητικό της, προσπάθησε να ισορροπήσει τη ζυγαριά της χρήσης σε άσφαλτο και χώμα. Πράγμα δύσκολο, καθώς για καλή οδική συμπεριφορά στην πόλη και στην άσφαλτο γενικότερα πρέπει να θυσιάσεις τον τραχύ χωμάτινο χαρακτήρα της μοτοσικλέτας, ενώ, αντίθετα, για οδήγηση με αξιώσεις στο χώμα απαιτείται ένα δυνατό πακέτο αναρτήσεων, πλαισίου και φρένων και λιγότερο «πολιτισμένη» συμπεριφορά. Το ΤΕ 630 προέρχεται από το supermoto SM 630 και έχει κατασκευαστεί έτσι ώστε να μοιράζεται πολλά μέρη κινητήρα και περιφερειακών από τα τετράχρονα αγωνιστικά, ακόμα και από το κατά πολύ μικρότερό του WRE 125! Μια τακτική που έχουν ακολουθήσει πολλές εταιρείες τα τελευταία χρόνια, ώστε να κατασκευάζουν ή να προμηθεύονται λιγότερα διαφορετικά ανταλλακτικά. Διαθέτει το ίδιο μοτέρ με το SM, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, όμως άλλαξε η διάμετρος του πιστονιού. Μεγάλωσε από τα 98 στα 100 χλστ., ανεβάζοντας τον κυβισμό στα 600 κ.εκ. Σύμφωνα με τη Husqvarna, η δύναμη είναι κατά 20% αυξημένη συγκριτικά με του προηγούμενου μοτέρ των 570 κυβικών, καθώς οι εκκεντροφόροι προέρχονται από τα αγωνιστικά enduro 450-510. Διαθέτει ψεκασμό Mikuni με σώμα 45 χλστ. και twin jet μπεκ κατασκευασμένα από τη Mitsubishi! Και είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε να δίνει απόλυτη πρόσφυση στη μοτοσικλέτα, σε χαμηλές και μεσαίες στροφές. Επίσης, φέρει καταλύτη και αισθητήρα «λ», ενώ πληροί τις προδιαγραφές Euro 3. Τέλος, δοκιμάστηκε σκληρά σε αγωνιστικό επίπεδο για την καλύτερη δυνατή αξιοπιστία. Μάλιστα, στο ιταλικό πρωτάθλημα Rally Raid, όπου συμμετέχουν οι περισσότεροι εργοστασιακοί αναβάτες, η μοτοσικλέτα έχασε τη νίκη για λίγα δευτερόλεπτα, τερματίζοντας δεύτερη στην κατηγορία Marathon, ενώ το 2008 κατέκτησε την πρώτη θέση στον αντίστοιχο αγώνα.