LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Piaggio Vespa PX 150
Amore mio
Διαβάστηκε από 72625 αναγνώστες
Λες και ήταν χθες. Όμως δεν ήταν. Έχουν περάσει κιόλας 22 χρόνια απΆ όταν μάθαινα για πρώτη φορά να χρησιμοποιώ συμπλέκτη, στη σέλα μιας δίχρονης κλασσικής Vespa. Και φέτος, η ίδια Vespa ξανάρθε κοντά μας. Όχι κάποιο αντίτυπο. Η ίδια. Με την προσθήκη καταλύτη, η Piaggio ξεπέρασε το σκόπελο των ρύπων και πρόσθεσε κι άλλο ρομάντζο στη ζωή μας.
Αισθησιακές καμπύλες, πολύτιμο βαρύ μέταλλο, διαχρονικό design. Ένα από τα ιδανικότερα δίκυκλα για χαλαρές, άσκοπες περιπλανήσεις.
Το ρομάντζο αρχίζει άμα τη εμφανίσει της. Το ιταλικό νεορεαλιστικό design είναι όλα τα λεφτά, ακόμα και σήμερα. Όλες οι λιρέτες λέμε! Το 1946, ο αεροναυπηγός Corradino D´Ascanio δημιούργησε ένα πραγματικό αριστούργημα από μέταλλο, ένα κομψοτέχνημα από τροφαντές, γεμάτες καμπύλες, σε μια εποχή που δεν είχε ακόμα ανησυχήσει για τη… σιλουέτα της, για τα κιλάκια της, μια εποχή που η ανορεξία ήταν άγνωστη λέξη. Happy times. Εποχές heavy metal, θα πρόσθετα εγώ. Και γιατί παρακαλώ μιλάμε για μέταλλο; Γιατί η παλιά καλή Vespa ισούται με μέταλλο. Μεταλλικό κοστούμι, ανθεκτικό στον καιρό, βαρύ μεν, αλλά πρακτικά αθάνατο, που έπαιζε επίσης και το ρόλο του πλαισίου! Θα έπρεπε να περάσουν αρκετά χρόνια για να ταυτιστεί η λέξη scooter με το πλαστικό. Γυρίζοντας πίσω στο design, η κλασσική Vespa βρίσκεται στο πάνθεον του σχεδιασμού, μαζί με κλασικά οχήματα όπως το… κατσαριδάκι, ή το παλιό καλό mini cooper του Έλληνα σχεδιαστή σερ ¶λεκ Ισιγόνη. Διαχρονική όσο κανένα άλλο δίκυκλο, αναγνωρίσιμη όσο κανένα άλλο δίκυκλο, έχει διαπεράσει τις δεκαετίες αλώβητη, και είναι το ίδιο επιθυμητή σήμερα, όσο και 50 χρόνια πριν. Οι μικροί -μικροσκοπικοί- τροχοί 10 ιντσών, προσφέρουν ασύλληπτη ευελιξία στην πόλη, με μειονέκτημα τη μεγάλη νευρικότητα στις υψηλές ταχύτητες. Η επίπεδη ποδιά προσφέρεται για μεταφορά ογκωδών αντικειμένων, ενώ το παλιό καλό, γενναίο μέγεθος της, καλύπτει απόλυτα τους επιβαίνοντες από τα νερά του δρόμου. Μπορεί η Ducati και η Honda να περηφανεύονται για το μονόμπρατσο ψαλίδι στον πίσω τροχό κλασσικών sport μοτοσικλετών, όπως είναι το 916, ή το RC-30, αλλά η Vespa διαθέτει μονόμπρατσο στο… μπροστινό τροχό! Μόνο "σέξι" μπορεί κανείς να χαρακτηρίσει αυτή την αρθρωτή ανάρτηση, και τον τρόπο που αφήνει… ακάλυπτη τη ζάντα, από την άλλη πλευρά. Και δισκοφρενάκι διαθέτουμε μπροστά, παρακαλώ. Το διπλό σταντ τώρα, δεν έχει ποδαράκι για να σας διευκολύνει να την σηκώσετε σε αυτό. Παρόλα αυτά μαθαίνεις εύκολα να το "ψαχουλεύεις" με το πόδι. Η διαδικασία είναι: κατεβάζεις το σταντ με το πόδι, πιάνεις τη σέλα από το μπροστινό μέρος και σπρώχνεις ελαφρά προς τα πίσω. Μονό σταντ μην αναζητείτε, δεν υπάρχει. Συνεχίζοντας με το σταντ, προσοχή χρειάζεται στο κατέβασμα, γιατί το βάρος της Vespa βρίσκεται στο πίσω μέρος της, ενώ δεν είναι ισόποσα κατανεμημένο, και αν είστε αφηρημένος τις πρώτες φορές, εκείνη θα πάρει εύκολα κλίση στο κατέβασμα.

 
 Ti voglio!* (*Σε θέλω.)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Amore mio
Ένα εσπρέσο αργότερα…
Βόλτα αλά Ιταλικά
Ιταλικά μυστικά
Inamorato!
Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ