LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Piaggio Vespa PX 150
Βόλτα αλά Ιταλικά
Διαβάστηκε από 72533 αναγνώστες
Λες και ήταν χθες. Όμως δεν ήταν. Έχουν περάσει κιόλας 22 χρόνια απΆ όταν μάθαινα για πρώτη φορά να χρησιμοποιώ συμπλέκτη, στη σέλα μιας δίχρονης κλασσικής Vespa. Και φέτος, η ίδια Vespa ξανάρθε κοντά μας. Όχι κάποιο αντίτυπο. Η ίδια. Με την προσθήκη καταλύτη, η Piaggio ξεπέρασε το σκόπελο των ρύπων και πρόσθεσε κι άλλο ρομάντζο στη ζωή μας.
Μια βόλτα με την PX φτάνει για να νιώσεις πρωτόπλαστος, λίγο μετά την πρώτη δαγκωματιά στο κόκκινο μήλο. Αμαρτωλός, δίχρονος καρπός.
Μετά από μια βόλτα με την PX, οι βόλτες με δίκυκλο, και δη με άλλο scooter θα σας φανούν βαρετές, τετριμμένες, διεκπεραιωτικές. Το μυστικό της ευτυχίας, είναι ο χαρακτήρας. Ο ιδιαίτερος, μοναδικός χαρακτήρας, που η Vespa διαθέτει. Όταν ζεστάνετε το μοτέρ, και αφού έχετε γίνει φίλοι με το… διχρονόλαδο και τον καπνό ("αααχ, το μυρίζεις αυτό! Είναι το ένδοξο, και μυρωδάτο έπος του δίχρονου κινητήρα") που βγάζει η εξάτμιση στα αρχικά πρώτα μέτρα της πρωινής σας εκκίνησης -φεύγει αμέσως μετά- , ήρθε η ώρα να βουτήξετε στο παρελθόν. Και μην βιαστείτε να ψελλίσετε "ξέρω από Vespa", χωρίς να είστε σίγουροι για αυτό! Οι τέσσερις ταχύτητες του κλασσικού δίχρονου scooter αλλάζουν με ένα μοναδικό σύστημα, από το αριστερό χέρι.
Λες και ήταν χθες. Όμως δεν ήταν. Έχουν περάσει κιόλας 22 χρόνια απΆ όταν μάθαινα για πρώτη φορά να χρησιμοποιώ συμπλέκτη, στη σέλα μιας δίχρονης κλασσικής Vespa. Και φέτος, η ίδια Vespa ξανάρθε κοντά μας. Όχι κάποιο αντίτυπο. Η ίδια. Με την προσθήκη καταλύτη, η Piaggio ξεπέρασε το σκόπελο των ρύπων και πρόσθεσε κι άλλο ρομάντζο στη ζωή μας.
Εκτός από αναρριχητικές ικανότητες, ο συμπλέκτης βοηθάει σε όλων των ειδών τις… καγκουριές, είτε μιλάμε για σούζα, είτε για παντιλίκι.
Με τη βοήθεια του συμπλέκτη, στρίβεις τον αριστερό καρπό σε μια… αφύσικη γωνία προς τα πίσω, και εμπλέκεις την πρώτη. Κλανγκ! Ηχηρό κιβώτιο, ενώ θα σου πάρει λίγο καιρό ώστε να επιλέγεις ακριβώς τη σχέση που θέλεις, χωρίς να πηδάς από πρώτη σε… τρίτη, αλλά και να είσαι σίγουρος πως έχεις επιλέξει νεκρά όταν σταματάς. Στην αρχή σε ξενίζει το σύστημα αλλαγής ταχυτήτων, όμως το εκπληκτικό είναι πως σύντομα το συνηθίζεις απόλυτα, και είναι λες και το έκανες… από γεννησιμιού σου. Τώρα, ο θόρυβος από το κιβώτιο δεν σημαίνει τίναγμα, αφού μπορείτε να κάνετε ιδιαίτερα γλυκές αλλαγές. Ιδανική ταχύτητα βόλτας θα έλεγα πως είναι τα 60χλμ/ώρα. Θα φτάσει τα 100 αλλά και τα 110 σε μια καλή ευθεία, όμως στις υψηλές ταχύτητες γίνεται νευρική λόγω των μικρών τροχών, και απαιτεί προσοχή και συνήθεια. Γιατί όμως να βιάζεται κανείς με μια δίχρονη PX; Κανένας λόγος δεν είναι αρκετός, ώστε να θυσιάσεις τη χαλαρότητα της βόλτας σου, πίσω στο χρόνο. Οι αναρτήσεις, αποδεικνύονται απρόσμενα καλές, καθώς ενώ περιμένεις να σε καταπιεί η πρώτη λακκούβα, αυτό όχι μόνο δεν συμβαίνει, αλλά δεν θα σας ενοχλήσει ούτε η μέση σας! Τώρα, ενώ η σέλα του αναβάτη είναι πολύ άνετη, η σέλα του συνεπιβάτη έχει μια ελαφριά κλίση προς τα πίσω, που στερεί λίγους πόντους από την άνεση του. Παρόλα αυτά, το δίχρονο "πατ-πατ" από τις πιστονιές, η γλυκιά ποιότητα κύλισης, και οι χαμηλές ταχύτητες, θα συσφίξουν τις σχέσεις αναβάτη-συνεπιβάτη, ενώ και οι δύο θα ξεχάσουν στα σίγουρα το άγχος και τη βιασύνη, απολαμβάνοντας μια βόλτα που καιρό είχαν να κάνουν.

 
 Ti voglio!* (*Σε θέλω.)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Amore mio
Ένα εσπρέσο αργότερα…
Βόλτα αλά Ιταλικά
Ιταλικά μυστικά
Inamorato!
Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ