Δείτε κάποια κόλπα που μπορείτε να βάλετε στο μυαλό σας, προκειμένου να αποφύγετε την εμπειρία της στατικής πτώσης, που μπορεί να αποβεί από μια απλή «ντροπή» μέχρι και ακριβή ζημιά!
Όσο να ναι, η πτώση στην συμβίωση με την μοτοσυκλέτα είναι γενικά, μέσα στο πρόγραμμα. Ωστόσο, η στατική πτώση είναι λίγο διαφορετική ιστορία. Μια εμπειρία που πολλές φορές εκνευρίζει, «ντροπιάζει» αλλά και προκαλεί ζημιές, πολλές φορές ίσης έκτασης ακόμα και με πτώση εν κινήσει, η στατική πτώση είναι αναμφίβολα –και δίκαια- αιτία εκνευρισμού για κάθε αναβάτη.
Για μια στατική πτώση, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, φταίει ο αναβάτης της μοτοσυκλέτας, που άθελά του δεν την στηρίζει καλά. Βέβαια, δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τις περιπτώσεις όπου ένα τρίτο πρόσωπο, προκαλεί την πτώση, μας «ρίχνει» την μοτοσυκλέτα με λίγα λόγια! Πως μπορούμε να αποφύγουμε ένα τέτοιο σκηνικό; Ας δούμε μερικές χρήσιμες συμβουλές!
1) Βεβαιωνόμαστε ότι το σταντ είναι κατεβασμένο, πριν αποβιβαστούμε! Και όμως, όσο αυτονόητο και αν φαίνεται, το κατέβασμα του σταντ μια κίνηση που αρκετές φορές παραλείπεται, για πολλούς λόγους. Στιγμιαία αφηρημάδα, μια βιασύνη, μια λάθος εκτίμηση ότι το έχουμε ήδη κατεβάσει και… η καλή μας είναι ένα με την άσφαλτο. Είναι μια καλή πρακτική λοιπόν, να ελέγχουμε αν κατεβάσαμε το σταντ και να προσπαθούμε να το κάνουμε συνήθεια, όταν σταματάμε για στάθμευση.
2) Σιγουρευόμαστε ότι το σταντ έχει «κλειδώσει» καλά: Μπορεί εμείς να κατεβάσαμε σωστά το σταντ, αλλά αυτό να μην «κλείδωσε» καλά, με αποτέλεσμα να κλείσει μόλις δεχθεί το βάρος της μοτό! Για αυτό ας μην ξεχνάμε να ελέγξουμε ότι η μοτό και το σταντ έχουν «πατήσει» σωστά, προτού την εγκαταλείψουμε.
3) ΠΟΤΕ δεν καθόμαστε στη μοτοσυκλέτα, όταν αυτή είναι στο σταντ! Μια λάθος πρακτική που κάνουμε πολλοί, πολλές φορές. Το σταντ της μοτοσυκλέτας μπορεί εύκολα να κοπεί, αν δεχθεί βάρος σημαντικά μεγαλύτερο από αυτό της ίδιας της μοτό. Το αποτέλεσμα είναι… μια μεγαλοπρεπής στατική, που μπορεί να προκαλέσει ακόμα και τραυματισμό! Ποτέ, ποτέ λοιπόν…
4) Προσέχουμε που σταθμεύουμε την μοτοσυκλέτα: Εδάφη όπως μαλακό χώμα ή χαλίκι μπορεί να «προδώσουν» την στήριξη της μοτοσυκλέτας, ακόμη και αρκετή ώρα αφού την αφήσουμε, καθώς μπορεί να υποχωρούν σταδιακά. Καλό είναι να αποφεύγουμε να αφήνουμε την μοτό μας σε μαλακά εδάφη και, αν αυτό είναι αναπόφευκτο, να σκεφτούμε να βάλουμε έναν λαστιχένιο «τάκο» ή ένα κομμάτι ξύλου κάτω από το σταντ, που θα αυξήσει την επιφάνεια επαφής.
5) Προσέχουμε την κλίση του δρόμου: Ακόμη και αν η επιφάνεια στάθμευσης είναι κατάλληλη, η κλίση της μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα, αν αναγκάσει την μοτοσυκλέτα να σταθμεύσει σχεδόν όρθια ή της δημιουργήσει την τάση να τσουλήσει. Και αυτές οι δύο καταστάσεις μπορούν να οδηγήσουν σε μια στατική πτώση, ενώ μπορεί ακόμη και να …κυνηγάμε τη μοτό στην κατηφόρα! Προσοχή, λοιπόν…
6) Προσέχουμε την κίνησή μας, όταν βάζουμε τη μοτό στο σταντ: Όσο αυτονόητο και να είναι, δεν είναι και η πιο εύκολη κίνηση και για κάποιες μοτοσυκλέτες απαιτεί προσοχή, ειδικά αν έχουν κεντρικό σταντ, είναι αρκετά βαριές ή εμείς δεν πατήσαμε καλά στο έδαφος, κατεβαίνοντας. Πριν η μοτοσυκλέτα πατήσει στο σταντ της, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι εμείς πατάμε καλά κάτω, για να μην γλιστρήσουμε, και αν μιλάμε για τοποθέτηση σε κεντρικό σταντ, η κίνηση πρέπει να γίνει σωστά και να προσέξουμε να μην «ρίξουμε» τη μοτό κάτω, από λάθος μας κίνηση.
7) Προσέχουμε που την παρκάρουμε! Εδώ εισέρχεται και ο παράγοντας «τρίτοι» σε μία στατική πτώση. Κάποιο αμάξι που ξεπαρκάρει, μια κίνηση από έναν ασυνείδητο πεζό, ακόμη και το λάθος ενός φίλου μας, μπορεί να οδηγήσουν σε μια πτώση. Προσοχή λοιπόν απαιτείται, όταν επιλέγουμε σημείο στάθμευσης ή όταν υπάρχουν τρίτοι γύρω από τη μοτοσυκλέτα μας.