LIVE: κίνηση στους δρόμους

MTX: Honda CBR 600F 2004

Ελαφρύ, δυνατό και με τη γνωστή εργονομία της Honda, το ιαπωνικής κατασκευής CBR600F αποτελεί μία από τις φιλικότερες σπορ μοτοσικλέτες για καθημερινή χρήση, αλλά και για ταξίδια ακόμη και με δύο άτομα στη σέλα.

 
+: Χρηστικότητα, συμπεριφορά, κινητήρας
-: Δεν εξελίχθηκε

Εργονομία-Σχεδίαση

Με αυτή τη μορφή, το μοντέλο της Honda βρίσκεται στην παραγωγή από το 2001 και η αλήθεια είναι ότι σε μερικά σημεία δείχνει έντονα τη σχεδιαστική του ηλικία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι ελκυστικό στο μάτι. Εκείνο βέβαια που μετράει περισσότερο στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι η προσφερόμενη εργονομία, η οποία πραγματικά δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τα σημερινά μοντέλα. Τα ψηλά τοποθετημένα κλιπόν δεν καταπονούν τους καρπούς ακόμη και μέσα στην κίνηση, ενώ τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα ελαφρώς προς τα πίσω, θέτοντας τα πόδια σε θέση επίθεσης, χωρίς όμως να κουράζουν. Η σέλα είναι άνετη για αναβάτη και συνεπιβάτη, με την κάλυψη από τον αέρα να είναι ικανοποιητική. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και ακόμη και παραδείγματα παλαιότερων ετών δείχνουν να κερδίζουν επάξια τη μάχη με το χρόνο. Τέλος, τα χειριστήρια έχουν τοποθετηθεί στις σωστές αποστάσεις από τα δάχτυλα του οδηγού και συνηθίζονται στα πρώτα… 100 μέτρα.

Κινητήρας-Πλαίσιο-Αναρτήσεις

Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το μοτέρ του συγκεκριμένου “F” έχει δεχτεί αλλαγές στα σημεία ώστε να ραφινάρει ακόμη περισσότερο την απόδοσή του. Το σύστημα εισαγωγής αέρα έχει ανασχεδιαστεί, τα καρμπιρατέρ έχουν δώσει τη θέση τους σε σώματα ψεκασμού, ενώ τόσο το πλαίσιο όσο και οι αναρτήσεις και οι τροχοί έχουν δεχτεί μικρές επεμβάσεις, ώστε να απολέσουν και άλλο βάρος από πάνω τους και να βελτιώσουν ακόμη περισσότερο την οδηγική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας. Το 4κύλινδρο μοτέρ αποδίδει βελούδινα σε όλο το φάσμα λειτουργίας του και δείχνει να έχει φτιαχτεί για κάθε χρήση. Προβλήματα αξιοπιστίας μην περιμένετε να ακούσετε και αν πάρει κάτι το αυτί σας, τότε σημαίνει πως ο ιδιοκτήτης του δεν είναι και το καλύτερο παιδί…

Συμπεριφορά

Στο δρόμο το CBR600F παρουσιάζεται ως… χαμαιλέοντας και είναι σε θέση να ικανοποιήσει τον αναβάτη του σε ένα ευρύ φάσμα δράσης. Θέλετε γρήγορη βόλτα στο βουνό; Η μοτοσικλέτα θα ανταποκριθεί χωρίς δεύτερη κουβέντα, με την ευκολία και τη φιλικότητα στη γρήγορη οδήγηση να αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά της. Κίνηση στην πόλη; Κανένα πρόβλημα! Άνετη σέλα, καλό ζύγισμα και ψηλά τοποθετημένα κλιπόν παίρνουν την ευθύνη και το βάρος επάνω τους. Ακόμη και μακρινό ταξίδι θα κάνει το “F” και μάλιστα ιδιαίτερα άνετα ακόμη και με δύο άτομα στη σέλα του. Multi-purpose το μοντέλο της Honda, το οποίο θα τα καταφέρει παντού καλά, χωρίς να ξεχνά τη σπορ φιλοσοφία του.

Συνολικά

Το CBR600F αποτελεί μία ιδιαίτερα αξιόλογη μοτοσικλέτα, ακόμη και με βάση τα σημερινά κριτήρια. Μπορεί να μην έχει την ισχύ και την ακραία συμπεριφορά των σημερινών supersport, αλλά ούτως ή άλλως αυτό δεν το κυνήγησε ποτέ. Σε πραγματικές συνθήκες, θα αποδειχτεί ιδιαίτερα γρήγορο και μάλιστα χωρίς να κουράζει τον αναβάτη, ενώ σε επίπεδο ταξιδιού είναι ικανό να ντροπιάσει τον ανταγωνισμό. Η αξιοπιστία του θεωρείται δεδομένη, οπότε αν ψάχνετε μία sport μοτοσικλέτα που να μπορεί να τα κάνει όλα, ρίξτε μια καλή ματιά στο “F” γιατί το αξίζει.

Μίνι ιστορικό

Το CBR με το αλουμινένιο πλαίσιο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1999 και πήρε τη σκυτάλη από το άκρως επιτυχημένο προηγούμενο μοντέλο, οι ρίζες του οποίου βρίσκονταν στα τέλη της δεκαετίας του ’80(!). Με την αρχική του μορφή έμεινε στην παραγωγή για δύο χρόνια και το 2001 η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε τη νέα έκδοση που έφερε τόσο μικρές όσο και μεγάλες αλλαγές, με την τοποθέτηση ψεκασμού, το ανασχεδιασμένο φέρινγκ και τη γενικότερη απώλεια βάρους να ξεχωρίζουν. Από τότε το μοντέλο έμεινε απαράλλαχτο, εκτός από τις μικρές αλλαγές που δέχτηκε το 2005, προκειμένου να εναρμονιστεί με τις νέες προδιαγραφές Euro (πήρε ένα κιλό, έχασε έναν ίππο).

Τι να προσέξετε

Το CBR600F είναι μία ποιοτική κατασκευή και αυτό φαίνεται από τη βαφή και τα πλαστικά του. Το μοντέλο που σας ενδιαφέρει θα πρέπει να βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση. Αν συμβαίνει το αντίθετο, απλά κοιτάξτε αλλού. Προβλήματα αξιοπιστίας δεν έχουν αναφερθεί και πέραν του συνηθισμένου έλεγχου, δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην εξάτμιση γιατί το τελικό συγκρατεί υδρατμούς στο εσωτερικό του με αποτέλεσμα να σκουριάζει.

Τι να αλλάξετε

Δύσκολο να πει κανείς! Αν στο μενού σας περιλαμβάνονται πολλά ταξίδια, τότε μία ψηλότερη ζελατίνα σίγουρα θα φανεί πολύ χρήσιμη, καθώς βελτιώνει ακόμη περισσότερο τις τουριστικές δυνατότητες του “F”. Αν το στροφιλίκι βρίσκεται πρώτο στη λίστα σας, προχωρήστε στην αλλαγή των στάνταρτ μαρσπιέ με ρυθμιζόμενα, που θα προσδώσουν πιο επιθετική θέση οδήγησης.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας 4K, 4T, υ/ψ, 16βαλβ.
Χωρητικότητα 599
Ίπποι 108,6/12.500
Ροπή 6,42/10.000
Τροφοδοσία ψεκασμός
Ρεζερβουάρ 18
Μήκος 2,065 χιλ.
Πλάτος 685 χιλ.
Ύψος σέλας 805 χιλ.
Μεταξόνιο 1.390 χιλ.
Βάρος 170 κιλά
Φρένα-Ε 2Δ, 296 χιλ.
Φρένα-Π Δ, 220 χιλ.
Ανάρτηση-Ε Συμβατικό πιρούνι
Ανάρτηση-Π Μονό αμορτισέρ

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ