Αν και δεν γνώρισε στη χώρα μας την ίδια εμπορική επιτυχία με το «αδελφό» ER-6n, το δικύλινδρο εν σειρά μοντέλο της ιαπωνικής εταιρείας μπορεί να προσφέρει στον αναβάτη του ό,τι και η γυμνή έκδοση και επιπλέον τη δυνατότητα για μακρινά και σαφώς πιο ξεκούραστα ταξίδια.
Στον αισθητικό τομέα, η μόνη και κύρια διαφορά μεταξύ του «f» και του «n» είναι φυσικά η προσθήκη του full fairing που κάνει τη προοπτική των μακρινών ταξιδιών να φαντάζει ως μια σαφώς ευκολότερη και πιο ξεκούραστη διαδικασία. Αυτό εξάλλου αποδεικνύεται και στην πράξη, με την κάλυψη από τον αέρα να είναι ικανοποιητική, επιτρέποντας ταχύτητες ταξιδιού ακόμη και πάνω από τα 160 χλμ./ώρα. Επίσης, όσοι είχαν ενδοιασμούς όσον αφορά στην αισθητική της γυμνής έκδοσης, σίγουρα θα βρουν το «ντυμένο» πιο συντηρητικό και «εύπεπτο» στο μάτι. Η εργονομία του ιαπωνικού μοντέλου γενικότερα βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και πάνω στη στενή του σέλα θα βολευτούν με άνεση βραχύσωμοι αναβάτες, με το ψηλά τοποθετημένο τιμόνι να μην κουράζει τους καρπούς και τη μέση τους. Ο συνεπιβάτης έχει έναν ικανοποιητικό χώρο στη διάθεσή του και δύσκολα θα γκρινιάξει στο ταξίδι, ενώ και μέσα στην πόλη η χαμηλά τοποθετημένη εξάτμιση, που επιτρέπει και το καλύτερο φόρτωμα της μοτοσικλέτας, ούτε θα τον ταλαιπωρήσει με την εκπεμπόμενη ζέστη, ούτε θα του αφήσει και κάποια από τις γνωστές και επίπονες «στάμπες» στις γάμπες!
Μοτέρ
Ο ισχυρός δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας του μοντέλου της Kawasaki είναι ένα μηχανικό σύνολο που μπορεί άνετα να συγκριθεί ακόμη και με τις τελευταίες προτάσεις στην κατηγορία. Η απόδοσή του είναι γεμάτη από τις χαμηλές στροφές, αποδίδεται γραμμικά μέχρι περίπου και τις 7.500 σ.α.λ., ενώ από εκεί και μέχρι το όριο της περιστροφής του ακολουθεί ένα μικρό και ευχάριστο «ξέσπασμα». Άλλο ένα στοιχείο που τον χαρακτηρίζει είναι φυσικά η ελαστικότητά του, αλλά και κάποιοι κραδασμοί που παρουσιάζονται μεταξύ 5.500 και 6.500 σ.α.λ., οι οποίοι όμως δεν είναι ικανοί να χαλάσουν την πολύ καλή εικόνα, ειδικά όταν αυτή συμπληρώνεται από χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Συμπεριφορά
Στο δρόμο η μοτοσικλέτα της Kawasaki εμφανίζεται απόλυτα προσαρμοστική. Μέσα στην πόλη, το χαμηλό και σωστά κατανεμημένο βάρος, σε συνδυασμό με τη στενή σιλουέτα, την κάνει πολύ φιλική στη χρήση και το μόνο που θα πρέπει να προσέξετε είναι το τιμόνι που βρίσκεται ακριβώς στο ύψος των καθρεπτών των περισσότερων αυτοκινήτων. Σε αυτές τις συνθήκες, λίγη προσοχή χρειάζονται και τα δυνατά φρένα που υπολείπονται ελαφρώς σε αίσθηση. Σε δρόμο με στροφές, το «f» εμφανίζει ένα απόλυτα φιλικό πρόσωπο, κινείται γρήγορα και θα προειδοποιήσει έγκαιρα τον αναβάτη όταν πλησιάσει τα όριά του. Στην εθνική, το πεδίο που κάνει και τη μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με το γυμνό μοντέλο, θα κινηθεί με άνεση και σταθερότητα, καλύπτοντας αρκετά καλά τον αναβάτη του ακόμη και σε ταχύτητες που ξεπερνούν τα 160 χλμ./ώρα.
Συνολικά
Το ER-6f , ένα μοντέλο που έφερε μία αρκετά δελεαστική τιμή ακόμη και όταν πωλούταν καινούργιο, μπορεί να αποτελέσει μία αρκετά ενδιαφέρουσα επιλογή και ως μεταχειρισμένο λόγω του ολοκληρωμένου χαρακτήρα του. Μπορεί να κάνει ό,τι του ζητήσετε χωρίς να διαμαρτυρηθεί και αυτό είτε κινείστε μέσα στα στενά της πόλης είτε ταξιδεύετε φορτωμένος στην εθνική. Το «f» θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει και την πρώτη σας μοτοσικλέτα, αφού διακρίνεται για τη φιλικότητα, τη χαμηλή κατανάλωση και την αξιοπιστία των μηχανικών του μερών.
Τι να προσέξετε
Το ER-6f είναι μία μοτοσικλέτα για την οποία δεν έχουν ακουστεί προβλήματα όσον αφορά στα μηχανικά μέρη. Σε γενικές γραμμές, η ποιότητα κατασκευής του κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα και με λίγη φροντίδα από τον ιδιοκτήτη του θα πρέπει να δείχνει σε πολύ καλή κατάσταση. Αν το μοντέλο παρουσιάζει μία μέτρια εικόνα, τότε απλά κοιτάξτε κάπου αλλού.
Τι να αλλάξετε
Αν το μοντέλο που θέλετε να αγοράσετε φέρει ακόμα τα ελαστικά με τα οποία βγαίνει από το εργοστάσιο, θα πρέπει να προβείτε σε αλλαγές. Τα «εργοστασιακά» είναι πολύ σκληρά για την ελληνική άσφαλτο και ειδικά στους δρόμους της πόλης, το μπλοκάρισμα των τροχών, πέρα από ανεπιθύμητο, έρχεται και αρκετά νωρίς.
Μίνι ιστορικό
Το ER-6f παρουσιάστηκε στο κοινό το 2006 και αποτέλεσε την «ντυμένη» έκδοση του «n». Η ιαπωνική εταιρεία το διέθετε στις αγορές ανά τον κόσμο σε δύο εκδόσεις, με και χωρίς ABS. Από τότε μέχρι και την παρουσίαση του ριζικά ανανεωμένου μοντέλου φέτος, η μοτοσικλέτα της Kawasaki δεν δέχτηκε καμία απολύτως μηχανική ή αισθητική αλλαγή, εκτός από τα χρώματα που άλλαζαν από χρονιά σε χρονιά.
Όργανα
Κλασικής σχεδίασης τα όργανα, τα οποία διαφέρουν αρκετά σε σχέση με της γυμνής έκδοσης. Μεγάλα και ευανάγνωστα, παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες στον αναβάτη.
Σέλα
Η στενή σέλα, στο σημείο που συναντά το ρεζερβουάρ επιτρέπει στα πόδια να φτάσουν με μεγάλη άνεση στο έδαφος και έχει αρκετά μεγάλο μήκος.
Φρένα
Τα φρένα τύπου «μαργαρίτας» είναι ισχυρά και θα σταματήσουν χωρίς πρόβλημα τη σχετικά ελαφριά κατασκευή. Η αίσθηση στη μανέτα, όμως, είναι μέτρια.
Κινητήρας
Αρκετά ισχυρός σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του παρουσιάζεται ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας. Κάποιοι κραδασμοί στις μεσαίες στροφές δεν χαλούν την πολύ καλή εικόνα.