LIVE: κίνηση στους δρόμους

Συγκριτικό Beta Urban 125 VS Derbi Cross City 125

Αλήθεια, υπάρχουν άραγε μοτοσικλέτες που σε κάνουν να παλιμπαιδίζεις ακόμα και σε μια διαδρομή ρουτίνας από το σπίτι στη δουλειά; Μπορούν δύο μοτοσικλετάκια με μόλις 125 κ.εκ. κινητήρα να συρρικνώνουν σε τέτοιο βαθμό τις αποστάσεις στην πόλη με αποτέλεσμα να την κάνουν να δείχνει σαν προάστιο;

 
Μα φυσικά και υπάρχουν και αξίζουν την προσοχή σας! Αν τα παπιά δεν σας εκφράζουν ως δίκυκλα και τα scooter δεν ταιριάζουν με την ιδιοσυγκρασία σας, αλλά από την άλλη θέλετε μια μοτοσικλέτα για να κινείστε καθημερινά μέσα στην πόλη, οι δύο προτάσεις που ακολουθούν σας ενδιαφέρουν. Αν και φέρουν λιλιπούτειο κινητήρα 125 κ.εκ., δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τις μεγάλες μοτοσικλέτες και μάλιστα όταν βρεθούν στην πυκνή κίνηση μέσα στην πόλη έχουν να τους παραδώσουν μαθήματα ευελιξίας και χρηστικότητας. Διαθέτοντας στιβαρά πλαίσια, σύστημα πέδησης που απαρτίζεται αποκλειστικά από δισκόφρενα και προσεγμένη αισθητική που τους χαρίζει στιλάτες μετακινήσεις, οι δύο μοτοσικλέτες της δοκιμής θα αποτελέσουν τον πιο καλό και πιστό σύντροφο στην καθημερινότητά σας. Ο ώριμα «παλιμπαιδικός» χαρακτήρα τους έχει ως αποτέλεσμα η καθημερινή μετακίνηση μαζί τους να σας γεμίζει ερωτηματικά για το πώς είναι δυνατόν δύο μοτοσικλετάκια να συνδυάζουν την αποτελεσματικότητα, την απροβλημάτιστη λειτουργία και τη διασκέδαση σε τέτοιο βαθμό που η πόλη να αρχίζει να μοιάζει με ένα ατελείωτο λούνα-παρκ.

Αισθητική: Κάτι από Scrabler, ολίγον από Trial

Η αισθητική των δύο μοντέλων της δοκιμής έχει δεχθεί σαφείς επιρροές από τις μεγαλύτερες μοτοσικλέτες των εταιρειών που ανήκουν. Το Beta Urban από τα δαφνοστολισμένα Trial της ισπανικής εταιρείας και το Derbi Cross City από το εκκεντρικό Mulchasen που κατέκτησε τίτλους σχεδιασμού. Το Urban διαθέτει τις πλέον μίνιμαλ διαστάσεις, ενώ το Cross City με το μεγαλύτερο όγκο φαντάζει σαν μια κανονική μοτοσικλέτα, μπερδεύοντας ακόμα και για τον ακριβή κυβισμό του. Στον εξοπλισμό τους είναι πλήρη, μιας και διαθέτουν όλα τα απαραίτητα που θα κάνουν την καθημερινότητα ακόμα πιο εύκολη. Η ποιότητα κατασκευής και στις δύο μοτοσικλέτες κυμαίνεται σε υψηλό βαθμό. Τόσο στην ποιότητα των πλαστικών τους όσο και στο ραφινάρισμα στις λεπτομέρειες, οι δύο μοτοσικλέτες είναι ιδιαίτερα προσεγμένες.

Άνεση: Οι πρώτες διαφορές…

Οι μίνιμαλ εξωτερικές διαστάσεις της μοτοσικλέτας της Beta, αλλά και οι επιρροές σε ό,τι αφορά τη θέση οδήγησης από την αντίστοιχη των trial μοτοσικλετών, θέτουν τα όρια στον τομέα της άνεσης. Η στενή σέλα, αποτέλεσμα της ιδιαίτερα στενής σιλουέτας της μοτοσικλέτας με το σκληρό αφρώδες, θα κουράσει τον αναβάτη. Τα μαρσπιέ έχουν μικρή απόσταση από τη σέλα, ενώ την εικόνα έρχεται να βελτιώσει το τιμόνι που είναι πλατύ και σχετικά ψηλά τοποθετημένο (ώστε να βολεύει ακόμα και όταν ο αναβάτης στέκεται όρθιος). Πάντως, ο δραστήριος χαρακτήρας του Urban και το έντονο ταμπεραμέντο του συνεπαίρνουν τον αναβάτη σε τέτοιο βαθμό που να αποπειραθεί όποια τρέλα του έρθει να κάνει με τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αναγκαία μετατόπιση του σώματός του, αποφορτίζοντας τα σημεία του σώματος από την επαναλαμβανόμενη πίεση, μεγαλώνοντας ακούσια τα επίπεδα άνεσης. Μάλιστα, στον προαιρετικό εξοπλισμό, η εταιρεία διαθέτει σέλα με μεγαλύτερο μήκος για τη μεταφορά συνεπιβάτη με μεγαλύτερη άνεση. Το Cross City, από την άλλη, μπορεί να μην τα καταφέρνει επίσης στον τομέα της άνεσης, αλλά σε σύγκριση με τη μοτοσικλέτα της Beta βαθμολογείται με άριστα. Η φαρδύτερη σέλα, αν και σκληρή -λιγότερο από του Beta σε κάθε περίπτωση- και η μεγαλύτερη απόσταση που έχουν τοποθετηθεί τα μαρσπιέ του αναβάτη σε σχέση με το επίπεδο της σέλας, δημιουργούν μια πιο εργονομική στάση στα κάτω άκρα. Το τιμόνι του Derbi θα στηρίξει και εκείνο με τη σειρά του άνετα τα άνω άκρα, αλλά όχι στην ιδανική θέση για εξαιρετικό κοντρόλ όπως συμβαίνει στο Urban. Εν ολίγοις, αν έχετε μυώδη σωματότυπο, το Cross City θα αποτελέσει μονόδρομο, αν όμως η φύση δεν σας έχει προικίσει με μπόι, το Urban θα σταθεί ο ιδανικός σας σύντροφος.

Κινητήρας: Απλά και λειτουργικά

Οι δύο κινητήρες των μοτοσικλετών του συγκριτικού έχουν πολλά κοινά, τόσο στα τεχνικά τους χαρακτηριστικά όσο και στη φιλοσοφία κατασκευής τους, η οποία επιτάσσει την απλότητα με σκοπό την οικονομία και την αξιοπιστία. Αμφότερα αερόψυκτα και μονοκύλινδρα, συνηγορούν στην εύκολη συντήρησή τους και στο χαμηλό βάρος. Το σασμάν και των δύο μοτοσικλετών διαθέτει 5 σχέσεις που πασχίζουν να κάνουν τα αδύνατα δυνατά ώστε να κρύψουν την αδύναμη (λόγω κυβισμού) απόδοση των κινητήρων που συνεργάζονται. Τόσο η Beta όσο και η Derbi δεν ανακοινώνουν τα νούμερα των επιδόσεων των δύο μοτοσικλετών, αλλά το Cross City, αν και διαθέτει πιο μακριά μετάδοση, φαίνεται να κυριαρχεί στη μεταξύ τους αναμέτρηση. Το Urban, από την άλλη, με τον λίγο πιο εύστροφο κινητήρα και τα 9 λιγότερα κιλά που ζυγίζει, θα πεταχτεί μπροστά στις εκκινήσεις από στάση και θα διατηρήσει την πρωτοπορία του μέχρι το Cross City να αρχίσει να «φορτώνει» χιλιόμετρα στο κοντέρ του. Η λειτουργία τους είναι εξίσου πολιτισμένη, με το επίπεδο θορύβου να είναι χαμηλό και στις δύο περιπτώσεις, ενώ στον τομέα των κραδασμών, το Cross City διαθέτει λίγο περισσότερους, που όμως δεν θα γίνουν ενοχλητικοί, εκτός αν κινείστε για πολλή ώρα με το στροφόμετρο να φλερτάρει στο κόκκινο.

Αναρτήσεις: Μαγικό χαλί

Αν και η αρχιτεκτονική των αναρτήσεων δεν διαφέρει μεταξύ των δύο μοτοσικλετών, το Urban δείχνει τη σαφή του επικράτηση σε σχέση με το Cross City. Τον εμπρός τροχό και στις δύο περιπτώσεις απαρτίζουν συμβατικά πιρούνια και φυσικά τη διαφορά στη λειτουργία τους δεν την κάνει το μόλις 1 χιλ. (38 χιλ.) μεγαλύτερο σε διάμετρο πιρούνι του Beta. Το Urban ενισχύει το παιχνιδιάρικο χάρισμά του, διαθέτοντας την εξαιρετική μεγάλη διαδρομή των 178 χιλ. στην εμπρός ανάρτηση, ενώ το Cross City στα πλαίσια της κατηγορίας παρέχει διαδρομή 130 χιλ. Η ποιότητα στην λειτουργία των δύο συστημάτων δίνει προβάδισμα στο Urban, με το Cross City να ακολουθεί από κοντά. Η πληροφόρηση που παρέχουν αμφότερα τα πιρούνια είναι ιδιαίτερα καλή για την κατηγορία, ενώ τα επιπλέον χιλιοστά διαδρομής στο Urban επιτρέπουν τη μαλακότερη λειτουργία του, ισορροπώντας κάπως τον τομέα της μειωμένης άνεσης που παρέχει η θέση οδήγησής του. Την εξαιρετική εικόνα της εμπρός ανάρτησης του Urban θέλει να συναγωνιστεί και το πίσω αμορτισέρ, που διαθέτοντας επίσης πρωτόγνωρα μεγάλη διαδρομή για την κατηγορία (185 χιλ.), έχει και τη βοήθεια από το μοχλικό σύστημα όπου και εδράζεται. Από την άλλη πλευρά, το Cross City παλεύει φιλότιμα να απορροφήσει μέσα στα 145 χιλ. διαδρομής που παρέχει το πίσω αμορτισέρ, τις όποιες ανωμαλίες πριν φτάσουν στον αναβάτη. Η έλλειψη μοχλικού συστήματος στήριξης δεν θα κάνει έντονη την απουσία του, με το αμορτισέρ να παρέχει χαρακτηριστικά προοδευτική λειτουργία.

Φρένα: Δίσκοι παντού!

Στον τομέα των φρένων, για άλλη μια φορά βρίσκουμε ομοιότητες στην αρχιτεκτονική, αλλά διαφορετική φιλοσοφία στη λειτουργία. Το Cross City διαθέτει το πιο πλούσιο σε χαρακτηριστικά σύστημα πέδησης, με το μεγάλο δίσκο εμπρός να διαθέτει διάμετρο 280 χιλ. και να συνεργάζεται με δαγκάνα δύο εμβόλων. Δαγκάνα με τον ίδιο αριθμό εμβόλων βρίσκουμε και στον εμπρός δίσκο του Urban, που όμως διαθέτει αισθητά μικρότερη διάμετρο στα 245 χιλ. Στα συστήματα πέδησης των πίσω τροχών υπάρχει απόλυτη ταύτιση, με δίσκο όμοιας διαμέτρου (220 χιλ.) και δαγκάνα δύο εμβόλων. Τα φρένα του Cross City σε απόλυτες επιδόσεις έχουν το πάνω χέρι, μιας και αποδεικνύονται αισθητά πιο δυνατά από εκείνα του Urban. Φυσικά, το σύστημα πέδησης του τελευταίου είναι πιο φιλικό, ενώ η δύναμή του κλιμακώνεται πιο γραμμικά. Στον τομέα της αίσθησης και στις δύο περιπτώσεις δεν θα υπάρξει παράπονο, επιτρέποντας στον αναβάτη τον καλό έλεγχο ακόμα και σε ακραία φρεναρίσματα.

Οδηγώντας: Το καθημερινό σας αγχολυτικό…

Αν και σχετικά όμοια τα δύο ισπανικά μοτοσικλετάκια, στην πράξη φαίνεται ότι το καθένα έχει προσανατολιστεί προς διαφορετική κατεύθυνση. Το Urban είναι ιδιαίτερα παιχνιδιάρικο και θα πυροδοτήσει τη διάθεση του αναβάτη για παιχνίδια, ενώ το Cross City με το σοβαρότερο προφίλ θα εξυπηρετήσει τις αστικές μετακινήσεις παρέχοντας μεγαλύτερη άνεση. Οι μαζεμένες διαστάσεις του Urban θα το κάνουν να χωρέσει ακόμα και μέσα από το «κεφάλι μιας βελόνας», γεγονός στο οποίο συνηγορεί και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, που έχει φάσμα περιστροφής σχεδόν 180 μοίρες. Το πλεονέκτημα στο πέρασμα ανάμεσα από τα ακινητοποιημένα οχήματα του Cross City οφείλεται στο πιο στενό πλάτος του τιμονιού του. Οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων του Urban θα καταπιούν με μεγαλύτερη άνεση τις όποιες ανωμαλίες βρεθούν στο διάβα του, ενώ και εκείνες του Cross City θα αντεπεξέλθουν πολύ καλά σε αυτόν τον τομέα, με τη συμπεριφορά τους να είναι λιγότερο αποτελεσματική σε έντονες ανωμαλίες. Η υπεροχή στην απόδοση του κινητήρα του Derbi υποτάσσει τον κινητήρα του Urban. Μάλιστα, η μακρύτερη κλιμάκωση στο κιβώτιό του δεν είναι ικανή να του στερήσει την πρωτοπορία, ενώ του χαρίζει και μεγαλύτερη τελική. Εκεί που θα πάρει πίσω λίγο από το πληγωμένο του γόητρο ο κινητήρας του Urban είναι στις γρήγορες εκκινήσεις, όπου τα λιγότερα κιλά και το πιο κοντό κιβώτιο ταχυτήτων θα το βοηθήσουν να πεταχτεί μπροστά. Ο 19 ιντσών εμπρός τροχός του Beta (18 ιντσών του Cross City), αλλά και οι μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεών του, θα κάνουν την αναρρίχηση στα πεζοδρόμια μια απολαυστική διαδικασία -όχι βέβαια ότι το Cross City δεν θα ακολουθήσει, απλά το Urban θα το κάνει με μεγαλύτερη χάρη από ό,τι η μοτοσικλέτα της Derbi. Τέλος, το πιo off-road στήσιμο του Urban θα γίνει αμέσως αισθητό όταν αμφότερες οι μοτοσικλέτες πατήσουν τους τροχούς τους σε εκτός δρόμου τερέν. Ιδιαίτερα φιλικές στα παιχνίδια στο χώμα θα φανούν και οι δύο, αλλά τα στενότερα και πιο χωμάτινου προφίλ ελαστικά του Urban θα κάνουν τη διαφορά όσο οι απαιτήσεις μεγαλώνουν.

Συμπέρασμα: Προσιτές λύσεις καθημερινής μετακίνησης

Οι δύο μοτοσικλέτες του συγκριτικού αποτελούν η καθεμία μία εξαιρετική περίπτωση αστικού μέσου μετακίνησης για κάποιον που αναζητά ένα δίκυκλο για αυτή τη χρήση, αλλά θέλει να αποφύγει τη λογική των παπιών και scooter. Με ιδιαίτερα φιλικό χαρακτήρα, θα αποτελέσουν ιδανικό όχημα για entry level αναβάτες, ενώ η διασκέδαση που προσφέρουν θα ενθουσιάσει τους περισσότερο έμπειρους. Λιγότερο άνετο το Urban, διαφοροποιείται από το Cross City διαθέτοντας χαρακτήρα πιο παιχνιδιάρικο. Στην άλλη άκρη, το Cross City έχει να αντιπροτείνει ένα πιο συμβατό χαρακτήρα που δεν θα γίνει αιτία γκρίνιας στην καθημερινότητα. Επίσης, οι δύο μοτοσικλέτες της δοκιμής διαφέρουν σε ένα ακόμα σημείο, την τιμή τους. Το Derbi Cross City στα 2.034 ευρώ κάνει τη μεγάλη διαφορά, τόσο σε σχέση με το Urban που βρίσκεται στα 3.390 ευρώ όσο και συγκρινόμενο με τις υπόλοιπες μοτοσικλέτες της κατηγορίας του.

 

TEST - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ