Το 2007, το δημοφιλές Ζ βελτιώθηκε σε πολλούς τομείς, έγινε πιο σύγχρονο και φιλικό, ακόμη και για τους αναβάτες που δεν είχαν μεγάλη εμπειρία. Πολλοί, όμως, ήταν αυτοί που παραπονέθηκαν για τη μείωση των sport χαρακτηριστικών του, χάρη της φιλικότητας. Αυτά τα παράπονα έρχεται να εξαλείψει η νέα έκδοση R!
Η Kawasaki, όπως φαίνεται, δεν έκλεισε τα αυτιά της σε αυτά τα παράπονα. Και επιπλέον, μοιάζει να προγραμμάτιζε από την αρχή την επιστροφή αυτή της naked μοτοσικλέτας της στα sport μονοπάτια, στα οποία την πρωτογνωρίσαμε. Παράλληλα, βέβαια, δεν ήθελε σε καμιά περίπτωση να στερήσει από τους λιγότερο έμπειρους αναβάτες την εμπειρία που προσφέρει η οδήγηση ενός Ζ. Και αφού η απλή έκδοση αποτελεί μια μοτοσικλέτα με διευρυμένους ορίζοντες όσον αφορά στο κοινό στο οποίο απευθύνεται και θα ήταν άτοπο να την μετατρέψουν σε μια πιο «ειδική» μοτοσικλέτα, αποφάσισαν να σχεδιάσουν μια νέα έκδοση με περισσότερο sport βλέψεις, η οποία θα κυκλοφορεί παράλληλα.
Η νέα αυτή έκδοση ονομάστηκε R και διαθέτει αρκετές διαφορές με την απλή, όσον αφορά στα περιφερειακά της, την αισθητική και τη θέση οδήγησης, με κοινό παράγοντα τη sport συμπεριφορά. Το Z750R διαθέτει, μεταξύ άλλων, πιο αιχμηρή εμφάνιση, περισσότερο σκυφτή και sport θέση οδήγησης, νέα φρένα και αναρτήσεις που ευνοούν τη sport συμπεριφορά. Σύμφωνα με την Kawasaki, το νέο Z750R φέρει τις βελτιώσεις αυτές που πολλοί ιδιοκτήτες ενός Ζ έχουν ή θα ήθελαν να έχουν κάνει, προκειμένου να δώσουν πιο sport χαρακτήρα στη μοτοσικλέτα τους.
Στην παρουσίαση που έγινε στο Alicante της Ισπανίας, οι υπεύθυνοι της ιαπωνικής εταιρείας μάς ανέλυσαν τις σκέψεις τους όσον αφορά στη δημιουργία της νέας έκδοσης: Το Z750 αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της κατηγορίας σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή αγορά. Οι ιδιοκτήτες του ανά την Ευρώπη, εκτιμούν τα όσα τους προσφέρει το μεσαίο γυμνό, ωστόσο, πολλοί είναι αυτοί που επιθυμούν να το βελτιώσουν, όσον αφορά στην εμφάνιση και τη συμπεριφορά.
Ξεκινούν, λοιπόν, έναν «αγώνα» βελτιώσεων, αντικαθιστώντας σημεία όπως τη μάσκα, τα φρένα και τις αναρτήσεις και βελτιώνοντας κυρίως τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας κάτω από sport ρυθμούς. Η διαδικασία αυτή, όμως, έχει και κάποιες αντικειμενικές δυσκολίες, όπως είναι η προσπάθεια aftermarket βελτιωτικών που θα ταιριάζουν μεταξύ τους (πολλές φορές, η αντικατάσταση του πιρουνιού απαιτεί και προσαρμογές στα φρένα), ο κίνδυνος απώλειας της εγγύησης, η αυστηρή νομοθεσία των κρατών για τις βελτιώσεις και φυσικά, το κόστος.
Το Kawasaki Z750R, λοιπόν, σύμφωνα με την παραπάνω λογική, αποτελεί ένα ήδη βελτιωμένο Z750. Είναι εξοπλισμένο με βελτιωτικό εξοπλισμό που είναι εγκεκριμένος από την Kawasaki, πληροί τις προδιαγραφές και κοστίζει λιγότερο.
Περισσότερα για το νέο Kawasaki Z 750R και τις εντυπώσεις μας από την οδήγηση του, μπορείτε να βρείτε στο τεύχος Νο26 του Moto Τρίτη που θα κυκλοφορήσει στις 21/12.