Η Honda πάντα ήταν φανατική
οπαδός του κινητήρα V4. Έτσι, ένα
φιλόδοξο σχέδιο σαν το VFR 1200
DCT με στόχο την κορυφή, δεν θα
μπορούσε παρά να έχει τη συγκεκριμένη διάταξη. Ένας τετρακύλινδρος κινητήρας σε σχήμα V λοιπόν, μόνο που πλέον η περιεχόμενη γωνία μεταξύ των κυλίνδρων δεν είναι 90ο, αλλά 72ο με
στόχο τις πιο συμπαγείς διαστάσεις. Για τον ίδιο λόγο, το πίσω
ζευγάρι των κυλίνδρων είναι περισσότερο «σφιχταγκαλιασμένοι»
σε σχέση με τους μπροστά, δημιουργώντας έτσι μια λεπτότερη θέση οδήγησης ανάμεσα στα πόδια
του οδηγού όπου βρίσκονται και
οι συγκεκριμένοι κύλινδροι. Μπορεί το VFR 1200 DCT να είναι ένα
politically correct μοντέλο, αυτό
δεν σημαίνει όμως ότι ο κινητήρας του δεν κρύβει αρκετή αγωνιστική τεχνολογία. Το δοκιμασμένο σύστημα Unicam από την
αγωνιστική σειρά των CRF χρησιμοποιείται και στο VFR, ενώ
παράλληλα δανείζεται τεχνολογία από το RCV 211 V καθώς
χρησιμοποιείται ένας «κλειστός» στροφαλοθάλαμος.
Ακόμα και ο στρόφαλος είναι
μελετημένος έτσι, ώστε να εξαλειφθούν οι πρωτογενείς κραδασμοί με αποτέλεσμα να γίνει αποδεκτή η χρήση αντικραδασμικού
άξονα. Η ισχύς του κινητήρα είναι
170 ίπποι, αλλά αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι ότι, μόλις στις 4.000σ.α.λ., η ροπή έχει
το 90% της τιμής της
(129Nm/9.750 σ.α.λ.).