Το Husqvarna Nuda 900 και το sport αδελφάκι του, Nuda 900 R, κλέβουν καρδιές με την πρώτη ματιά, ενώ προσφέρουν διασκεδαστική οδήγηση και αυξημένη αξιοπιστία.
Όταν είχα πρωτοδεί τις δυο παραλλαγές στο θέμα Nuda, πρέπει να ομολογήσω πως εξεπλάγην ευχάριστα, όσον αφορά στο design. Πανέμορφο σχέδιο, λεπτή σιλουέτα, επιθετική μοτοσικλέτα από όπου κι αν τη δεις, με αγωνιστικά Supermoto γονίδια. Τροφή για σκέψη. Σούζες διαρκείας, ατελείωτες πλαγιολισθήσεις, παιχνίδια αδρεναλίνης και εμπειρίες ζωής σε κάθε βόλτα. Λίγο μετά το αρχικό οπτικό ερέθισμα, βάλθηκα να χαλιναγωγήσω λίγο τη φαντασία μου, και να αποκρυπτογραφήσω το δελτίο τύπου. Εκεί, η κατάσταση άρχισε να περιπλέκεται. The plot thickened όπως θα έλεγαν και οι Άγγλοι.
Husqvarna και BMW
Η κατάσταση περιπλέκεται -όχι απαραίτητα με αρνητικό τρόπο- όταν μαθαίνεις την ανάμειξη της BMW στην εξέλιξη και την υλοποίηση του σχεδίου Nuda. Βλέπετε, οι Βαυαροί, στους οποίους ανήκει πλέον η προηγουμένως Ιταλική, και αρχικά σουηδική εταιρεία, αποφάσισαν να εκμεταλλευθούν το αγωνιστικό, sport image της Husqvarna, ώστε να παρουσιάσουν μια μοτοσικλέτα, στο ρεζερβουάρ της οποίας θα δυσκολεύονταν να τοποθετήσουν τον έλικα, λόγω πιο συντηρητικού προφίλ. Θα μου πείτε… συντηρητικό προφίλ η BMW, μετά την παρουσίαση της Hyper-Sports βόμβας μεγατόνων S 1000RR;! Και όμως. Ένα ακόμη στοιχείο που συνηγόρησε ώστε το Nuda να μην φτιαχτεί υπό το brand name της BMW, είναι πως η μοτοσικλέτα εμπίπτει στην κατηγορία των Motard, πεδίο στο οποίο η Husqvarna έχει αμέτρητους θριάμβους στο αγωνιστικό -και μη- ενεργητικό της. Οι σειρές των SM, SMS και SMR έχουν δημιουργήσει θρύλο, τόσο στο δρόμο, όσο και στις πίστες, με το εκπληκτικό τους κράτημα, και τον core πολεμικό χαρακτήρα τους. Θα μπορούσε λοιπόν να υπάρξει καλύτερο γενεαλογικό δέντρο για ένα μεγάλο πολιτικό Motard; Δύσκολο, έως αδύνατο το βλέπω!
Από την άλλη όμως, οι Βαυαροί, μαζί με τα εκρηκτικά γονίδια της Husqvarna, και με την πολεμική ατμόσφαιρα του design, ήθελαν να προσδώσουν στο Nuda και δικά τους προτερήματα. Προτερήματα όπως αυτά που είχε να επιδείξει ο δικύλινδρος κινητήρας της σειράς BMW F 800, με τον οποίο προικίστηκε το Nuda. Το μικρό βάρος του κινητήρα, η σύγχρονη σχεδίαση, η καλωδίωση Can-Bus, η εκπληκτική οικονομία καυσίμου και η αποδεδειγμένη αξιοπιστία, ήταν τα σημεία-κλειδιά, ώστε να επέλθει ο «γάμος». Παρ’ όλα αυτά, ο κινητήρας δεν έμεινε ίδιος. Με τις κατάλληλες τροποποιήσεις, ο κυβισμός, ο ήχος και η απόδοση άλλαξαν, ώστε να συμβαδίζουν με τον πολεμικό χαρακτήρα του Nuda.
Στην παρουσίαση του Nuda στη Σαρδηνία, οι άνθρωποι της
Husqvarna μας τόνιζαν ξανά και ξανά, πως η νέα μοτοσικλέτα δεν είναι BMW, αλλά μια αυθεντική Husqvarna. Κάποιοι συνάδελφοι δεν πείστηκαν εντελώς, λόγω της εκτεταμένης ανάμιξης της BMW. Όμως, όταν μια εταιρεία εξερευνά διαφορετικές κατηγορίες από αυτές που μας έχει συνηθίσει, και με βάση ένα πολύ διαφορετικό κοινό (ο αναβάτης του SMR 450 δεν θα πάρει Nuda, αλλά και το αντίθετο), είναι απολύτως λογικό, και αναμενόμενο, ο χαρακτήρας του νέου προϊόντος να μην είναι ολόιδιος με εκείνον που είχαμε συνηθίσει στα αγωνιστικά μοντέλα των Ιταλών. Επιπλέον, αν ήταν ίδιος, τότε το αγοραστικό κοινό του Nuda θα μίκραινε επικίνδυνα, αφού μόνο οι «τελειωμένοι» εραστές της αδρεναλίνης θα κινούνταν προς το μέρος του. Προσοχή θέλει όμως, από πλευράς Husqvarna, το εντυπωσιακό μεν slogan «Mistreat the street» (κακομεταχειριστείτε το δρόμο), όταν αυτό συνδυάζεται με μια φωτογράφηση όπου άνδρες και γυναίκες μοιάζουν να βγήκαν από catwalk, σε φωτογράφιση μόδας για οίκο υψηλής ραπτικής του Μιλάνου.
Περί τίνος πρόκειται;
Είναι Super Motard; Είναι Street; Εδώ κρύβεται ένα ακόμη ακανθώδες ζήτημα που πρέπει να αναλύσουμε προσεκτικά, ώστε να σας πληροφορήσουμε σωστά, χωρίς να δημιουργηθούν παρεξηγήσεις. Η εμφάνιση του Nuda -και του Nuda R- είναι επιθετική, σε βαθμό που θυμίζει όπλο. Όμως εδώ δεν έχουμε μια αγωνιστική μοτοσικλέτα, αλλά μια καθημερινή, sport κατασκευή. Δεν πρόκειται να τρέξει κανείς αγώνες με ένα Nuda. Άλλωστε, δεν υπάρχει ανάλογη κατηγορία, τα Motard είναι μικρές, ελαφριές μοτοσικλέτες με μονοκύλινδρους κινητήρες -εξαίρεση αποτελεί το Aprilia SXV. Ας δούμε λίγο και την κατηγορία Mega-Motard, που αποτελείται είτε από περισσότερο πολεμικές μοτοσικλέτες (KTM 990 SMR, Ducati Hypermotard) είτε από πιο χρηστικά street δίκυκλα, με χαρακτηριστικά βγαλμένα από την κατηγορία Motard, όπως το KTM 990 SMT, το Triumph Tiger 1050, κλπ. Το Nuda προσπαθεί να ταιριάξει σε αυτά. Στην «απλή» του έκδοση προσπαθεί να αγκαλιάσει τα χρηστικά στοιχεία που μοιράζονται τα SMT και Tiger, ενώ στην έκδοση «R» θέλει να χτυπήσει τα λιγότερο χρηστικά, αλλά περισσότερο fun
Hyper και SMR. Δύσκολη αποστολή λοιπόν, για τις δύο μοτοσικλέτες, που προσπαθούν να εκπληρώσουν πολλούς και διαφορετικούς στόχους. Ευτυχώς, στο τέλος, τα καταφέρνουν ιδιαίτερα καλά σε αυτό.