Τη λήξη της συνεργασίας της με τη Volkswagen ανακοίνωσε η Suzuki. Η εξέλιξη αυτή ήταν μάλλον αναμενόμενη, αφού οι δύο εταιρείες συχνά κατηγορούσαν η μία την άλλη.
Γράψαμε πριν μερικούς μήνες ότι η VW κατηγορούσε τη Suzuki πως παραβίασε τη συμφωνία τους, προμηθευόμενη κινητήρες ντίζελ για το νέο της SX4 από τη Fiat, ενώ οι Ιάπωνες με τη σειρά τους κατήγγειλαν τη VW ότι προσπαθούσε επανειλημμένα να θέσει τη Suzuki υπό τον έλεγχό της.
Θυμίζουμε ότι η VW απέκτησε το 2009 το 19,9% των μετοχών της Suzuki και ο βασικός λόγος της συνεργασίας τους ήταν η αύξηση της παρουσίας της VW στην Ινδία, με μικρά αυτοκίνητα του λίτρου. Αντίστοιχα, η Suzuki θα κέρδιζε πρόσβαση σε υβριδικές και ντιζελοκίνητες τεχνολογίες, τις οποίες δε μπορούσε να αναπτύξει μόνη της. Παράλληλα, πολλοί ήταν αυτοί που έκαναν λόγο για επέκταση της VW στο χώρο των δύο τροχών και ανέμεναν μια μοτοσικλέτα της εταιρείας, κατασκευασμένη με την τεχνογνωσία της Suzuki.
Όλα αυτά, όμως, μαζί με τα σενάρια και τις εικασίες περνούν πλέον και επίσημα στο παρελθόν. Η Suzuki, με επίσημη ανακοίνωσή της, ζητά από τη Volkswagen να αγοράσει πίσω το ποσοστό των μετοχών της. Οι περικοπές και η οικονομία που κάνει για να πετύχει κάτι τέτοιο, μάλιστα, ακούγεται πως κρύβονται (μαζί με άλλους λόγους) και από την πρόσφατη απόφαση της εταιρείας να αποσυρθεί από τα πρωταθλήματα Superbike και MotoGP.
Η ανακοίνωση του CEO της Suzuki έχει ως εξής: «Σήμερα η Suzuki τερμάτισε τη συνεργασία της με τη VW. Η εταιρεία θα αναζητήσει την επιστροφή του μετοχικού της πακέτου από τη VW μέσω φιλικού διακανονισμού. Είμαι απογοητευμένος από το γεγονός ότι πρέπει να προβούμε σε μια τέτοια ενέργεια, αλλά οι πράξεις της VW δε μας έχουν αφήσει καμιά επιλογή. Έχουν επανειλημμένα απορρίψει κάθε απόπειρά μας να λύσουμε μέσω διακανονισμών τα θέματα που έχουν προκύψει.
Με δεδομένη την έλλειψη συνεργασίας από πλευράς VW και την αδυναμία της να τηρήσει τα όσα συμφωνήθηκαν, η συνεργασία μας δε μπορεί να συνεχιστεί και δεν υπάρχει κανένας λόγος για τη VW να διατηρεί το μετοχικό πακέτο της Suzuki».