Το Crosstourer αποτελεί τη νέα ναυαρχίδα της Honda όσον αφορά στα On-Off. Συνδυάζει στοιχεία όπως τον V4 κινητήρα των 1200 κυβικών, με ψηλές αναρτήσεις, και εκτεταμένο ηλεκτρονικό οπλοστάσιο.
Η Honda επέλεξε να ανταγωνιστεί τα σύγχρονα μεγάλα adventure bikes, δίνοντας ιδιαίτερα ισορροπημένα χαρακτηριστικά στο νέο της μεγαθήριο. Απορρίπτοντας τη λύση του Ducati Multistrada (πολύ ασφάλτινο), και στην αντίπερα όχθη την ιδέα του KTM 990 Adventure (πολύ χωμάτινο), το Crosstourer παίζει σε ένα ενδιάμεσο τερέν. Σίγουρα η έμφαση δίνεται στην άσφαλτο (μεγάλος V4, βάρος, ελαστικά, κλπ), όμως το ιαπωνικό μαμούθ δεν θα πει όχι σε λογική χωμάτινη χρήση, μεταφέροντας με στιλ τον αναβάτη του σε δύσβατες βουνοκορφές, και απομονωμένες παραλίες.
Αισθητική – Κομψό, κι αιχμηρό
Όπως και στο Crossrunner, η Honda ήταν ιδιαίτερα προσεκτική, ώστε η μοτοσικλέτα της να μην μεταφέρει το βάρος της και οπτικά –όπως για παράδειγμα το BMW R 1200 GS Adventure. Το design είναι αιχμηρό, sport, και ακολουθεί έξυπνες λύσεις, ώστε να μειωθεί κατά το δυνατόν οπτικά ο όγκος του Crosstourer. Έτσι τα δυο φωτιστικά σώματα του προβολέα έχουν τοποθετηθεί το ένα πάνω απ’ το άλλο, ελαχιστοποιώντας τη μετωπική επιφάνεια της μοτοσικλέτας. Κι η έλλειψη όγκου συνεχίζεται στα πλαστικά του μπροστινού μέρους, δίνοντας την εντύπωση μιας περισσότερο αιχμηρής κατασκευής. Ταυτόχρονα το πίσω μέρος διαθέτει βάση για top-case, και μια ράγα -κάτω από τις χειρολαβές του συνεπιβάτη- πάνω στην οποία δένουν οι πλαϊνές βαλίτσες. Και για πρώτη φορά σε μια μοτοσικλέτα της Honda, οι λαμπτήρες των φλας είναι τεχνολογίας LED.
Εργονομία – Αρμονία σε όλα τα επίπεδα
Ακόμα και στο δελτίο τύπου, γίνεται άμεσα εμφανής ο προσανατολισμός της μοτοσικλέτας, όσον αφορά στο πεδίο δράσης της. Έτσι, η Honda αναφέρει πως οι σχεδιαστές μπορεί να εμπνεύστηκαν την όρθια στάση του αναβάτη από την εκτός δρόμου οδήγηση, όμως αυτή η στάση αποδεικνύεται άριστος σύμμαχος του αναβάτη και στην αστική οδήγηση, αλλά και στους επαρχιακούς δρόμους. Η άνεση αναβάτη και συνεπιβάτη αποτελεί προϊόν προσεκτικής μελέτης, κι έτσι το βάρος του σώματος μοιράζεται ιδανικά σε γκριπ, μαρσπιέ και σέλα, δίνοντας το καλύτερο έναυσμα για ξεκούραστα μεγάλα ταξίδια. Το κόψιμο του τιμονιού -όπως και το μήκος του- είναι μεγάλο, και μαζί με τη συγκέντρωση των μαζών, αποδεικνύονται αρωγοί στην ευελιξία του μεγάλου Honda. Και σίγουρα τη χρειάζεστε αυτή την ευελιξία, μιας και το βάρος των 275 γεμάτων κιλών (285 στην έκδοση με το DCT), δεν είναι αμελητέο. Καλοδεχούμενες είναι οι χούφτες της μοτοσικλέτας, που προστατεύουν από τα στοιχεία της φύσης –προσθέστε και τα θερμαινόμενα γκριπ από τον έξτρα εξοπλισμό, και ξεχάστε τις κακουχίες του Χειμώνα. Η ρυθμιζόμενη ζελατίνα έχει υποστεί διεξοδικές δοκιμές, ώστε να απομακρύνει αποτελεσματικά τον αέρα, αφήνοντας όμως και ένα ποσοστό να φτάσει στον αναβάτη, καθώς η Honda πιστεύει πως αυτό αποτελεί μια από τις χαρές της οδήγησης, και δεν θέλει να απομονώσει εντελώς τον αναβάτη από τη φύση.
Το ηλεκτρονικό πολυόργανο διαθέτει, εκτός από το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, ενδείξεις για τη βενζίνη, για τη θερμοκρασία κινητήρα, δύο μερικούς χιλιομετρητές, δυο μέσες καταναλώσεις (γενική και στιγμιαία), απόσταση μέχρι τον ανεφοδιασμό, δείκτη σχέσης κιβωτίου, ρολόι, και mode διπλού συμπλέκτη. Επιπλέον μπορείτε να ρυθμίσετε τη φωτεινότητα της οθόνης.
Κινητήρας – Υπερσύγχρονος V4
Η διάταξη V4 επιτρέπει στον κινητήρα να είναι λεπτός, μειώνει την μετωπική του επιφάνεια, και βοηθάει στη συγκέντρωση των μαζών. Ταυτόχρονα, οι δύο πίσω κύλινδροι είναι κοντά ο ένας στον άλλο, αλλά και στις κεφαλές βρίσκουμε αντί για 2 εκκεντροφόρους, το σύστημα Unicam της Honda, δανεισμένο από το αγωνιστικό CRF! Με λίγα λόγια μιλάμε για έναν απίστευτα compact V4, που δεν αποτρέπει την χρησιμοποίηση του σε μια μοτοσικλέτα On-Off. Και φυσικά, μην ξεχνάμε τη δύναμη, και τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά απόδοσης ενός V4. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τους 128 ίππους και τα σχεδόν 13 κιλά ροπής! Ο κινητήρας μπορεί να βασίζεται σε εκείνον του VFR 1200F, αλλά έχει δεχθεί βελτιώσεις και τροποποιήσεις για τη νέα του αποστολή. Έτσι, για πιο μεστή απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, το προφίλ των εκκεντροφόρων είναι διαφορετικό, και ο χρονισμός των βαλβίδων είναι νέος. Στο γκάζι βρίσκουμε ένα προηγμένο σύστημα ride by wire, που καταργεί τη ντίζα, ενώ αν επιλέξετε την έκδοση DCT, θα έχετε στη διάθεση σας το μοναδικό On-Off στον κόσμο με σύστημα διπλού συμπλέκτη και επιλογή αυτόματης μετάδοσης! Με το DCT, ο αναβάτης επιλέγει είτε το manual mode, όπου ο ίδιος ανεβάζει και κατεβάζει ταχύτητες με κουμπιά, ή με το λεβιέ (σε αυτή την έκδοση απουσιάζει η μανέτα συμπλέκτη), είτε την αυτόματη μετάδοση. Στην τελευταία, έχει στη διάθεση του δύο ακόμα mode, το D για οικονομική οδήγηση, και το S για sport οδήγηση.
Το Crosstourer έρχεται εξοπλισμένο και με TCS (Traction Control). Το σύστημα επιβλέπει την ταχύτητα περιστροφής του πίσω τροχού, εξετάζοντας τυχόν επικίνδυνες μεταβολές που θα μπορούσαν να μεταφραστούν σε απώλεια ελέγχου πρόσφυσης. Μόλις το TCS αντιληφθεί κάποια ανάλογη περίσταση, μειώνει προς στιγμή τη δύναμη του κινητήρα, διατηρώντας την πρόσφυση του πίσω τροχού. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί με το πάτημα ενός κουμπιού.
Πλαίσιο-αναρτήσεις-Φρένα – Πολυτέλειας το ανάγνωσμα
Το πλαίσιο είναι δυο δοκών αλουμινίου, ενώ οι ακτινωτοί τροχοί βοηθούν στην απορρόφηση των κραδασμών από το κακό οδόστρωμα. Ο τροχός των 19 ιντσών μπροστά δίνει καλύτερο έλεγχο από τους 17άρηδες σε γλιστερά οδοστρώματα, αλλά και στο χώμα. Η Honda αναφερόμενη στις αναρτήσεις του Crosstourer τις αποκαλεί long travel, ήτοι μεγάλης διαδρομή, όμως την ίδια στιγμή… δεν αναφέρει την ακριβή διαδρομή τους. Τόσο το ανάποδο πιρούνι των 43 χιλιοστών μπροστά, όσο και το μονό αμορτισέρ Pro-link πίσω, διαθέτουν εκτός από ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, και απόσβεση επαναφοράς. Και στην τελική μετάδοση βρίσκουμε έναν άξονα, με όλα τα οφέλη της ελάχιστης συντήρησης -αλλά και της έλλειψης μηχανικών θορύβων- που αυτό συνεπάγεται.
Φυσικά η Honda δεν θα μπορούσε να μην εξοπλίσει το Crosstourer με το επαναστατικό σύστημα C-ABS στα φρένα. Οι δυο μεγάλοι τροχοί των 310 χιλιοστών, συνεργάζονται έτσι αγαστά με τον πίσω δίσκο των 276 χιλιοστών, προσφέροντας ηρεμία πνεύματος σε όλες τις περιστάσεις.
Χρώματα
Το Crosstourer βγαίνει σε τέσσερις χρωματισμούς:
- Ασημί (Digital Silver Metallic)
- Λευκό (Pearl Sunbeam White)
- Μαύρο (Pearl Cosmic Black)
- Κόκκινο (Candy Prominence Red)
Προαιρετικός εξοπλισμός
Με την παρουσίαση του Crosstourer η Honda έδωσε στη δημοσιότητα κι έναν κατάλογο από aftermarket αξεσουάρ. Μέσα σε αυτά περιλαμβάνονται και τα κάτωθι:
• Σύστημα συναγερμού.
• Top box 38 λίτρων.
• Σετ πλαϊνών βαλιτσών, 35 λίτρων (η δεξιά) και 39 λίτρων (η αριστερή).
• Εσωτερικές τσάντες για βαλίτσες και top-box.
• Κεντρικό σταντ.
• Αλουμινένιο προστατευτικό κάγκελο, βάση και για προβολείς ομίχλης.
• Ζευγάρι προβολέων ομίχλης, τεχνολογίας LED.
• Ψηλότερη ζελατίνα κατά 145 χιλιοστά.
• Κιτ πλαϊνών εκτροπέων αέρα.
• Θερμαινόμενα γκριπ, 3 σταδίων.
• Έξοδος ρεύματος 12V κάτω απ τη σέλα.
• Κουκούλα φύλαξης.
• Κλειδαριά τύπου πέταλο –χωράει κάτω από τη σέλα.
• Tank-Pad για τις γρατσουνιές.