LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το Adventure 990, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2006 προς αντικατάσταση του 950.

Οι έμπειροι αναβάτες θα βρεθούν ουκ ολίγες φορές σε αυτή την…κατάσταση στο χώμα

Η ισχύς του κινητήρα έρχεται άμεσα και απολαυστικά από τις χαμηλές στροφές μέχρι και την…πορτοκαλί περιοχή του στροφόμετρου.

Πλήρες σε ενδείξεις το κοντέρ του 990 με το αναλογικό ταχύμετρο και την ψηφιακή οθόνη. Το κουμπί δίπλα στην ένδειξη ABS είναι για την απενεργοποίησή του.

Δυνατά, με πολύ καλή αίσθηση, τα φρένα. Το ABS ανήκει στο στάνταρ εξοπλισμό της μοτοσικλέτας και απενεργοποιείται εύκολα για οδήγηση εκτός δρόμου.

Χρήσιμο το ντουλαπάκι για μικροαντικείμενα. Μέσα βρίσκονται και οι ασφάλειες του ΚΤΜ κάνοντας έτσι την πρόσβαση σε αυτές ιδιαίτερα εύκολη.

Ο ανταγωνισμός: BMW R1200GS.

Ο ανταγωνισμός: Moto Guzzi Stelvio 1200 4V.

KTM 990 Adventure-Mega on-off το αυθεντικό

Αυτό, που κάνει την αυστριακή μοτοσικλέτα να ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι, μπορεί να κινηθεί και στα δύο τερέν με την ίδια ευκολία προσφέροντας στον αναβάτη της πέρα από ασφάλεια και διασκέδαση.

 
Αισθητική/Ποιότητα: Μυρίζει αγώνες 
Το Adventure 990, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2006 προς αντικατάσταση του 950. Σε σχέση με τελευταίο, το μοτέρ του είχε μεγαλώσει σε χωρητικότητα, ενώ τα καρμπυρατέρ του προηγούμενου μοντέλου έδωσαν τη θέση τους σε ένα σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Σχεδιαστικά το 990, όπως και ο προκάτοχός του, θυμίζει αρκετά την αγωνιστική μοτοσικλέτα της KTM, με την οποία ο Fabrizio Meoni κέρδισε, το 2002, το Paris-Dakar, το σκληρότερο αγώνα αντοχής του κόσμου. Ακόμη και στο σταντ το αυστριακό mega on-off δείχνει μεγαλοπρεπές και αθλητικό υπενθυμίζοντας διακριτικά σε όλους το ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν του. Είναι ψηλό και αιχμηρό σχεδιαστικά, κάτι που το βοηθά να κρύβει με επιτυχία τον μεγάλο όγκο του. Δεν υπάρχει περίπτωση να το μπερδέψεις με κάτι άλλο στο δρόμο καθώς η σιλουέτα του είναι άμεσα αναγνωρίσιμη από το σύνολο σχεδόν του δίτροχου κοινού. Η εμφάνισή του είναι μόνο η μισή αρχοντιά που κρύβει το 990. Η υπόλοιπη μισή γίνεται εύκολα αντιληπτή από κοντά κοιτάζοντας και ψηλαφίζοντας τη μοτοσικλέτα. Μιλάμε φυσικά για την ποιότητα κατασκευής που βρίσκεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, όπως άλλωστε και στα υπόλοιπα δίκυκλα της εταιρίας από το Mattighofen. Η ποιοτική εικόνα ενισχύεται και από τις κορυφαίες επιλογές στον περιφερειακό εξοπλισμό του 990, δηλαδή τις πολυρυθμιζόμενες αναρτήσεις της WP, τόσο μπροστά όσο και πίσω, αλλά και το σύστημα πέδησης που προέρχεται από τη Brembo.

Εργονομία/χώροι: Όλοι οι καλοί χωράνε   
Η θέση οδήγησης είναι άνετη και ευρύχωρη και χωρίς να ενοχλεί τους πιο κοντούς αναβάτες θα φανεί ιδανική σ’ εκείνους που ξεπερνούν σε ύψος τα 1,80 μ. Αυτό που ίσως προβληματίσει τα χαμηλά αναστήματα αλλά και τους λιγότερο έμπειρους αναβάτες είναι η απόσταση της σέλας από το έδαφος που απλά πρέπει να τη συνηθίσουν. Και αυτό γιατί με το που κυλήσει το Adventure τους τροχούς του, το βάρος του απλά εξαφανίζεται χάρη στο εξαιρετικά ζυγισμένο πλαίσιο. Άνετη, λοιπόν, η θέση οδήγησης, στο μέσο όρο της κατηγορίας των mega on-off, με τα χειριστήρια του τιμονιού να είναι εύκολα στη χρήση τους και να μην απαιτούν χρόνο εξοικείωσης. Το ίδιο άνετα κάθεται και ο συνεπιβάτης στο δικό του υπερυψωμένο μέρος της σέλας. Η αυστριακή εταιρεία έχει μελετήσει και προβλέψει και χώρους για την άνετη και ασφαλή τοποθέτηση πλαϊνών βαλιτσών, όπως, φυσικά, και Top Box, τα οποία δεν περιορίζουν την άνεση των επιβαινόντων. 

Στο δρόμο: Μαχητής παντός δρόμου
Τo Adventure  είναι πραγματικά μια απολαυστική μοτοσικλέτα παντός δρόμου. Η συγκέντρωση των μαζών χαμηλά του χαρίζει εκπληκτική ευελιξία, τόσο στην πόλη, όσο και στο αγαπημένο του πεδίο δράσης, τους επαρχιακούς δρόμους. Εκεί το KTM θα πάρει γενναίες κλίσεις και θα διαγράψει τις καμπές με απόλυτη ασφάλεια προσφέροντας άμεση και ακριβή πληροφόρηση. Η ποικιλία στην πρόσφυση του οδοστρώματος απλά θα προσθέσει στην απόλαυση του αναβάτη. Στην εθνική, κινείται αξιοπρεπώς δικάβαλο και φορτωμένο, με 160-170 χλμ./ώρα παραμένοντας ακλόνητο και σε υψηλότερες ταχύτητες. Στο χωμάτινο έδαφος το Adventure βρίσκεται απλά στο στοιχείο του με τη θέση οδήγησης να επιτρέπει την όρθια στάση. Η εκδρομική οδήγηση γίνεται απολαυστικά, με το σύνολο να μην επηρεάζεται από τις ανωμαλίες χάρη στις προοδευτικές αναρτήσεις και το στιβαρότατο πλαίσιο. Τα δύο τελευταία επιτρέπουν και παιχνίδια, όπως σούζες και άλματα που δεν «πληγώνουν» τη μοτοσικλέτα. Κοινή πηγή διασκέδασης σε όλα τα παραπάνω είναι ο απολαυστικός σε απόδοση και ιδιαίτερα εύστροφος δικύλινδρος κινητήρας. Πλούσια ροπή από το αρχικό άνοιγμα του γκαζιού, ομαλή επιτάχυνση και διαρκές τράβηγμα μέχρι τα κόκκινα, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά ενός μοτέρ που ικανοποιεί απόλυτα με την απόκριση και τις επιδόσεις που προσφέρει.

Συμπέρασμα: Σίγουρη επιλογή 
Με μία καρδιά διαμάντι και ένα ολοκληρωμένο πακέτο όσον αφορά στις αναρτήσεις και στο πλαίσιο, το Adventure είναι μια μοτοσικλέτα με τεράστιες δυνατότητες για τουρισμό εντός και εκτός συνόρων από την άσφαλτό ή τον χωματόδρομο. Έχει ελαφριά αίσθηση, παρά τον όγκο του, και άνεση για τις καθημερινές μετακινήσεις, οι οποίες γίνονται πολύ σβέλτα και με ασφάλεια ενώ διαθέτει και άριστο στήσιμο για να απολαύσετε τα στροφιλίκια, με τα τιμόνια κάτω. Όσο για οδήγηση στο χώμα, είναι απλά το καλύτερο της κατηγορίας. 

Τι να προσέξετε
Σε γενικές γραμμές η ποιότητα κατασκευής του Adventure κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα με τα πλαστικά του να δείχνουν ιδιαίτερα ανθεκτικά στο πέρασμα του χρόνου. Αρκετοί ιδιοκτήτες πήγαν τη μοτοσικλέτα τους και στο χώμα, οπότε ένας κλασικός και διεξοδικός έλεγχος λογικά θα αναδείξει οποιοδήποτε πρόβλημα.

Τι να αλλάξετε
Για όσους ξεπερνούν σε ύψος τα 1,80 μ. και τους αρέσει να ταξιδεύουν με περισσότερα από 160 χλμ./ώρα στο κοντέρ τους, η ψηλότερη εργοστασιακή ζελατίνα από τη λίστα των αξεσουάρ της KTM θεωρείται μία λογική αλλαγή. Πολύ καλή προσθήκη είναι και η σέλα gel της αυστριακής εταιρείας.

Ο ανταγωνισμός 
BMW R1200GS
Τo R1200GS είναι επίσης ένα από τα μοντέλα της κατηγορίας που μπορούν τα κάνουν όλα καλά. Στη σέλα του θα ταξιδέψετε γρήγορα και άνετα στην εθνική φορτωμένος και δικάβαλο με την προστασία από τον αέρα να βρίσκεται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα. Με ταχύτητα θα κινηθείτε και στον επαρχιακό δρόμο με το μπροστινό σύστημα της ανάρτησης να απαιτεί απλά κάποιο χρόνο εξοικείωσης όσον αφορά στην πληροφόρηση που δίνει. Ξεχωρίζει επίσης για την υψηλή ποιότητα κατασκευής αλλά και τις δυνατότητές του στο χώμα.

Moto Guzzi Stelvio 1200 4V
Το mega on-off της ιταλικής εταιρίας είναι ένας άριστος ταξιδευτής με την εξαιρετική του σέλα να προσφέρει πολύ υψηλά επίπεδα άνεσης, τόσο για τον αναβάτη, όσο και τον συνεπιβάτη. Το Stelvio είναι αρκετά απολαυστικό και σε δρόμο με στροφές. Το ιδιαίτερα φαρδύ τιμόνι προσφέρει πολύ καλό μοχλό και επιτρέπει στον αναβάτη να αλλάζει πολύ γρήγορα κλίσεις, ενώ το άκαμπτο πλαίσιο και οι ποιοτικές αναρτήσεις επιτρέπουν μεγάλες ταχύτητες μέσα στη στροφή. Άνετο και ασφαλές στη διάσχιση χωματόδρομων.

 

KTM - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ