Τα τελευταία χρόνια, η sport αισθητική έχει αγγίξει τα παπιά, είτε στο σύνολο του σχεδιασμού τους είτε σε κάποιες λεπτομέρειες που τα κάνουν πιο ελκυστικά στους λάτρεις της κατηγορίας.
Με λίγα λόγια, δε μιλάμε για ένα παπί που έχει υιοθετήσει κάποια sport στοιχεία στην αισθητική του, όπως έντονες γωνίες στα πλαστικά, αιχμηρή ουρά και έντονα γραφικά. Μιλάμε για ένα παπί που διαθέτει ολόκληρο το sport πακέτο (τουλάχιστον στην αισθητική του) και είναι τόσο sport, σύγχρονο και αιχμηρό που ξεχωρίζει στην κατηγορία του. Διαθέτει, άλλωστε την πιο sport αισθητική ανάμεσα στα υπόλοιπα παπιά, με εξαίρεση μόνο το Crypton-X 135 της Yamaha.
Αυτό είναι περισσότερο έντονο στην έκδοση S, η οποία διαθέτει επιπλέον γραφικά και ζάντες χυτού αλουμινίου. Αλλά και η R, με κλασικές ακτινωτές ζάντες (και τιμή στα 1.880 ευρώ), παραμένει sport στον σχεδιασμό της.
Φυσικά, το Kaze δεν… πουλάει μόνο sport «μούρη», αλλά και ουσία. Η συμπεριφορά του μπορεί να χαρακτηριστεί sport (στα δεδομένα της κατηγορίας, βέβαια), χάρη στην κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου και τις σφιχτές αναρτήσεις.
Αισθητική - Πιο sport, αλλάζεις κατηγορία!
Η αισθητική του Kaze έχει σκοπό να τραβήξει τα βλέμματα και αυτό το καταφέρνει με τεράστια ευκολία! Να είστε σίγουροι ότι, σταματώντας στο φανάρι, είτε αυτός που σταμάτησε μπροστά σας και σας βλέπει από τον καθρέφτη του είτε αυτός που σταμάτησε από πίσω και βλέπει την ουρά του Kaze, θα σας ρωτήσει κάτι για αυτό.
Ο πρώτος θα εντυπωσιαστεί από την τριγωνική μάσκα του, η οποία οριοθετείται στα πλαϊνά από δύο ενσωματωμένα φλας. Θα τον δείτε να τσεκάρει τον κεντρικό προβολέα πάνω στο τιμόνι, να καρφώνει το βλέμμα του στις πολλές γωνίες και να κινδυνεύει να βγάλει το λαιμό του ακολουθώντας τις μέχρι τη μίνιμαλ και τρομερά κοφτερή ποδιά. Ίσως να τον δείτε να διστάζει στη διακριτική βάση της πινακίδας που βρίσκεται πάνω στη μάσκα, αλλά δε θα του χαλάσει το συνολικό αποτέλεσμα.
Ο δεύτερος θα κοιτά την ουρά του Kaze για αρκετά δευτερόλεπτα, πριν αποφασίσει να έρθει πιο μπροστά για να δει περισσότερες λεπτομέρειες. Η ανασηκωμένη ουρά, το ανάγλυφο φανάρι με τα ενσωματωμένα φλας, οι πιο sport χειρολαβές της κατηγορίας (θα μπορούσαν να δείχνουν ταιριαστές ακόμη και σε Supersport του λίτρου) και το ανασηκωμένο μαύρο τελικό, θα τον μπερδέψουν και θα θέλει να διαπιστώσει αν όντως πρόκειται για παπί.
Η αισθητική του Kaze δεν έχει sport επιρροές ή κάποιες λεπτομέρειες. Είναι καθαρά sport. Ακόμη και τα πρακτικά μέρη του, οι «κοφτερές» χειρολαβές, οι μικροί καθρέφτες και η τετραγωνισμένη σέλα, το κάνουν να ξεχωρίζει στην κατηγορία.
Οδηγώντας - Sport συμπεριφορά σε γήπεδο από άσφαλτο
Το Kaze δε θα αποδειχτεί καλό μόνο στο sprint μέσα στην πόλη, αλλά και στο δρόμο μετ’ εμποδίων. Είναι ελαφρύ κι έχει χαμηλό κέντρο βάρους, δίνοντας στον αναβάτη του την ευκαιρία να ελιχθεί με γρήγορους ρυθμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Επίσης, το νεύρο που χαρίζει χαμηλά η κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου, χαρίζει άμεσες εκκινήσεις και ξεσπάσματα κατά παραγγελία του δεξιού καρπού του αναβάτη.
Το παπί της Kawasaki θα κινηθεί αστραπιαία και ευέλικτα στο κέντρο της πόλης, δίνοντας την ευκαιρία και για παιχνίδι. Το νεύρο του και οι σφιχτές αναρτήσεις θα επιτρέψουν sport οδήγηση, ενώ τα άμεσα φρένα θα διατηρήσουν αναβάτη και παπί ασφαλή. Αν και θα ήθελα καλύτερη αίσθηση στο μπροστινό, η συνολική εικόνα τους είναι καλή, χάρη και στην πολύ καλή δουλειά που κάνει το ταμπούρο πίσω.
Αν τα χιλιόμετρα ανέβουν πολύ, όμως, θα κάνουν την εμφάνισή τους ορισμένες αδυναμίες. Η τελική ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα αποδεικνύεται μικρή για την κατηγορία και οι κραδασμοί κάνουν γρήγορα την εμφάνισή τους, σε μαρσπιέ και σέλα. Ωστόσο, το Kaze θα παραμείνει σταθερό και δε θα παραπονεθεί – παρά το γεγονός ότι, έξω από την πόλη, βρίσκεται μακριά από τα γνώριμα νερά του.
Κινητήρας - Αυτό που θες στην πόλη
Ο κινητήρας των 115 κ.εκ. του Kaze αποδίδει αρκετά καλά, ώστε να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις με τα ισχυρότερα παπιά κάτω των 125 κ.εκ.. Οι 8,5 ίπποι της ισχύος του και τα 0,82 kgm ροπής είναι αρκετά μέσα στην πόλη, εκεί που θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Αγαπημένη του περιοχή είναι οι χαμηλές και μεσαίες στροφές. Εκεί, θα εκμεταλλευτεί και το σχετικά κοντά κλιμακούμενο κιβώτιο, ώστε να δείξει ότι έχει και νεύρο – χαρακτηριστικό ασορτί με τη sport εμφάνισή του.
Παρά την κοντή κλιμάκωση, πάντως, το Kaze δε θα σου ζητήσει να αλλάζεις συνεχώς σχέση. Ψηλά, όμως, σε εξορμήσεις εκτός πόλης, η ισχύς εξαντλείται νωρίς και η κοντή κλιμάκωση αποτελεί περισσότερο μειονέκτημα παρά πλεονέκτημα. Κάτι τέτοιο, βέβαια, είναι αναμενόμενο από παπί τέτοιου κυβισμού και η καλή εικόνα που σου έχει δώσει μέσα στην πόλη ο κινητήρας, δεν πρόκειται να χαλάσει έξω από αυτή.
Σημαντικές, τέλος, είναι τεχνολογίες, με τις οποίες το εξόπλισε η Kawasaki. Πρόκειται για τις KSAI (Kawasaki Secondary Air Injection System) και KACR (Kawasaki Automatic Compression Release), οι οποίες ευνοούν την εύκολη εκκίνηση του κινητήρα, ακόμη και τις πολύ κρύες ημέρες.