Η μοτοσικλέτα των Ιαπώνων είναι μια εκ των κορυφαίων superbikes των τελευταίων ετών. Ο μεγάλος Ninja της Kawasaki ανανεώθηκε σχεδόν εκ βάθρων για τη νέα χρονιά και παρουσιάζεται έτοιμος να υπερασπιστεί όσα κέρδισε με το σπαθί του τόσο φέτος όσο και τα προηγούμενα χρόνια.
Η ανανέωση έγινε σε συνεργασία με την αγωνιστική ομάδα της ιαπωνικής εταιρίας, Kawasaki Racing Team και μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση του “χαρακτήρα” της μοτοσικλέτας έπαιξε ο εργοστασιακός αναβάτης της KRT, Tom Sykes. Highlight για τον ανανεωμένο Ninja που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και νέο μοντέλο είναι το πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι της Showa, «Balance Free Front Fork», που μπαίνει πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα παραγωγής.
Στο νέο ανεστραμμένο 43άρι το κάθε καλάμι φέρει το δικό το ξεχωριστό δοχείο αζώτου και ρυθμίζεται ξεχωριστά όσον αφορά την απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς. Στα ηλεκτρονικά βοηθήματα, το οπλοστάσιο του ZX-10R έχει ανανεωθεί πλήρως και φέρει και τη μονάδα μέτρησης αδράνειας της Bosch, Inertial Measurement Unit (IMU), που πραγματοποιεί μετρήσεις σε πέντε διαφορετικούς άξονες.
Υπάρχει επίσης και μια έκτη μέτρηση που γίνεται η οποία πραγματοποιείται μέσω ενός προγράμματος που έχει εξελίξει η Kawasaki και είναι αποθηκευμένο στην ολοκαίνουρια ECU. Πολλές, τέλος είναι οι αλλαγές στον ισχυρότερο κατά 10 ίππους κινητήρα, όπως και στο πλαίσιο και την αεροδυναμική.
Αγώνες
Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε, η υπάρχουσα γενιά του ZX-10R έδειξε ότι είχε τη δυναμική να μπει σφήνα ανάμεσα στα κυρίαρχα μέχρι τότε ιταλικά εργοστάσια και να διεκδικήσει μια θέση στο βάθρο. Την ταχύτητα την είχε, ενώ σιγά-σιγά απέκτησε τη σταθερότητα αλλά και την ικανότητα να διατηρεί έναν πολύ γρήγορο ρυθμό ανεξάρτητα από την πίστα που αγωνιζόταν. Στα χέρια του “Mr. Kawasaki”, Tom Sykes και αφού σταμάτησε να διαλύει το πίσω του ελαστικό, το ZX-10R έκανε το όνειρο πραγματικότητα το 2013 με τον Βρετανό να στέφεται παγκόσμιος πρωταθλητής, κάτι που παραλίγο να πετύχει τόσο το 2012 όσο και το 2014. Φέτος η Kawasaki σκόρπισε τον ανταγωνισμό στους πέντε ανέμους κάνοντας το νταμπλ με επιβλητικές εμφανίσεις σε κάθε πίστα. Απλά σκεφτείτε ότι από τα 26 σκέλη του Π.Π. Superbike οι Πράσινοι κέρδισαν τα 18 (2οι σε άλλα έξι!) με τον καταιγιστικό Rea, στην καλύτερη χρονιά του στον θεσμό να στέφεται πρωταθλητής και τον πάντα γρήγορο Sykes να παίρνει την 3η θέση του πρωταθλήματος.