Ο Roland Sands, πριν γίνει κατασκευαστής custom, ήταν αναβάτης αγώνων με ένα πρωτάθλημα ΑΜΑ 250GP στο παλμαρέ του. Όταν δέχτηκε μια πρόσκληση για το Born Free Motorcycle Show, ήξερε τι θα έφτιαχνε για την περίσταση.
Ξεκινώντας από ένα πλαίσιο για αγωνιστικό Yamaha TZ250 που ο ίδιος έφτιαχνε και έτρεχε, βρήκε έναν κινητήρα από Yamaha RD400 και η ιδέα για το RDTZ μόλις γεννήθηκε.
Ακολούθησε η περίοδος κατασκευής, κατά την οποία η μοτοσικλέτα εξοπλίστηκε με κάμποσα σπάνια και κορυφαία εξαρτήματα. Τα περισσότερα προήλθαν από την αγωνιστική αποθήκη του Sands, όπως οι ζάντες μαγνησίου της Performance Machine που βρίσκονταν πάνω στη μοτοσικλέτα που κατέκτησε τα 250GP το 1998, ενώ μερικά άλλα από τα εκλεκτά ράφια της Team Roberts, όπως οι ρετρό αγωνιστικές τιμονόπλακες αλουμινίου.
Ο κινητήρας κουρδίστηκε από τον ειδικό των δίχρονων, Ed Erlenbacher, αφού σχεδιάστηκε και φτιάχτηκε στο χέρι ένα ζευγάρι εξατμίσεων ειδικά γι αυτή τη μοτοσικλέτα.
Προφανώς δε χρειάζεται να μεταφράσει κανείς τα ιαπωνικά που γράφουν στο φέρινγκ «2-Stroke Attack» (Δίχρονη Επίθεση) για να καταλάβει πως αυτή η μοτοσικλέτα έχει ό,τι χρειάζεται για να ντροπιάσει σύγχρονες superbikes στον δρόμο. Ατυχώς δεν είναι μια μοτοσικλέτα που μπορεί κανείς να βρει. Αν θέλει κάποιος να πείσει τον Sands να του φτιάξει μια ίδια, μάλλον θα πρέπει να πληρώσει αδρά.