Κυρίες και κύριοι. Βρισκόμαστε στο 2015, που σημαίνει πως έφτασε η ώρα για τις χιλιάρες Superbike να ξεπεράσουν το όριο των δύο εκατοντάδων ανακοινώσιμων ίππων. Ναι. Διακόσια άλογα. Και για να ακριβολογούμε, στην περίπτωση της Aprilia RSV4, 201. Για να ανεβάσουν οι τεχνικοί της Aprilia τόσο δραστικά τη μέγιστη ιπποδύναμη, βάλθηκαν να μειώσουν τις εσωτερικές τριβές του κινητήρα στον υπερθετικό βαθμό, να αυξήσουν την αποδοτικότητα της καύσης και των ροών, αλλά και να αυξήσουν τις μέγιστες ταχύτητες περιστροφής. Κατά τη διάρκεια των αναζητήσεων τους αυτών, σχεδίασαν ξανά σχεδόν όλα τα εσωτερικά και εξωτερικά εξαρτήματα του κινητήρα! Νέο είναι το φίλτρο αέρα, σχεδιασμένο με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή, ώστε να αυξηθεί η πίεση αέρα στους αυλούς εισαγωγής. Οι άνω εγχυτήρες του ψεκασμού είναι νέοι, ενώ οι μεταβλητοί αυλοί εισαγωγής επανασχεδιάστηκαν, με κάθε πλευρά να έχει ένα αποκλειστικό σερβομηχανισμό. Ανασχεδιασμένες είναι οι κεφαλές, με νέου σχήματος αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, κατασκευασμένοι με CNC. Νέα, μεγαλύτερης ακρίβειας, είναι η διαδικασία κατασκευής των θαλάμων καύσης. Επανασχεδιασμένα είναι τα κυκλώματα ψύξης και λίπανσης. Οι κεφαλές διαθέτουν τώρα τριπλές φλάντζες. Στο χρονισμό παραμένει το μεικτό σύστημα κίνησης με αλυσίδα και γρανάζια του V4 της Aprilia, επιτρέποντας τη χρησιμοποίηση κεφαλών με compact διαστάσεις, ειδικά στην περιοχή κάτω από τις δοκούς του πλαισίου.
Για αυξημένη μέγιστη ταχύτητα περιστροφής, η Aprilia έκοψε βάρος από τα κινούμενα μέρη στις κεφαλές -φυσικά μέσα από εξαντλητικές μελέτες με τη βοήθεια υπολογιστικών συστημάτων. Όλες οι βαλβίδες κατασκευάζονται πλέον από τιτάνιο, διαθέτουν νέα ελατήρια, ενώ μειωμένο είναι το βάρος των καπελώτων. Οι εκκεντροφόροι έχουν εντελώς νέο προφίλ, έχοντας χάσει μάλιστα... εξακόσια γραμμάρια. Μικρότερης διαμέτρου είναι οι πίροι του στροφάλου, στα 36 χλστ., με αυξημένο εδώ βάρος κατά 0,45 κιλά.
Ξαναγυρίζοντας τάχιστα στο “μείον” όσον αφορά στα βάρη, οι μπιέλες της Pankl έχουν χάσει 400 γραμμάρια. Το πάνω μισό των κάρτερ είναι ελαφρύτερο κατά 1,3 κιλά, αλλά και ενισχυμένο. Ολοκαίνουργια είναι η αντλία λαδιού για αυξημένη ροή, ανεξαρτήτως σε ποια θέση είναι ο κινητήρας (σούζες, επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις, κλπ.). Σημειώστε πως μειωμένη είναι η ποσότητα λαδιού του κινητήρα -και πάλι μετά από εντατικές μελέτες, δίχως καμία υποχώρηση στο θέμα της αξιοπιστίας.
Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει ελαφρύτερους άξονες κίνησης και γρανάζια (μείωση βάρους κατά 350 γραμμάρια), ελαφρύτερη πρωτεύουσα μετάδοση (-100 γραμμάρια), και διαθέτει νέα κλιμάκωση σχέσεων. Η εξάτμιση είναι νέα, με βελτιστοποιημένη διαχείριση ηλεκτρονικής βαλβίδας, δύο αισθητήρες οξυγόνου και νέα, ισχυρότερη υπολογιστική μονάδα ECU.