Τρεις μοτοσυκλέτες με ρετρό καταγωγή που μπορούν να επιτελέσουν άριστα είτε το ρόλο της ιδανικής entry level μοτοσυκλέτας στα μεσαία κυβικά, είτε τον καθημερινό ξεχωριστό σύντροφο που έχει ως συμμάχους την φιλικότητα, την χρηστικότητα και την οικονομία.
Οι τρεις μοτοσυκλέτες συγκεντρώνουν ρετρό στοιχεία με σύγχρονη αισθητική. Το Rebel ανήκει στην κατηγορία των custom μοντέλων, που σημαίνει ότι διαθέτει διαχρονική σχεδίαση με μοντέρνες γραμμές. Το Bobber style είναι έκδηλο σε ολόκληρη την σιλουέτα, με τα φαρδιά ελαστικά και το υπό κλίση μακρόστενο ρεζερβουάρ καυσίμων, να δεσπόζουν. Η ποιότητα των υλικών και της βαφής, καθώς και η συναρμογή των μερών είναι αρκετά καλή. Είναι σίγουρο ότι το Rebel αποτελεί τον ιδανικό καμβά για επιδόξους customizer, που θα θελήσουν να προσδώσουν το προσωπικό τους γούστο. Είναι άλλο ένα από τα προτερήματά του. Η σχεδίαση του Rockstar παραπέμπει στη δεκαετία του 70 τότε που οι μοτοσυκλέτες είχαν ξεχωριστή προσωπικότητα και εμφάνιση. Θαρρείς ότι πρόκειται για μια πολύ πετυχημένη αναπαλαίωση ενός παλαιότερου μοντέλου στην οποία έχουν χρησιμοποιηθεί σύγχρονα υλικά που καταφέρνουν να του δώσουν ένα μοντέρνο αέρα. Το χρώμιο έχει χρησιμοποιηθεί σε ολόκληρο το σώμα της κατασκευής και εναλλάσσεται περίτεχνα με τα σκούρα μέρη της μοτοσυκλέτας. Στην περίπτωση του Rockstar, η προσιτή τιμή δεν συνεπάγεται έκπτωση στην ποιότητα κατασκευής. Η συναρμογή και η βαφή των επιμέρους μερών κρίνεται απολύτως ικανοποιητική. Εμφανισιακά, το Sixty2 δεν ξεφεύγει από την πεπατημένη των μεγάλων αδερφών μοντέλων και εκπέμπει ως ένα βαθμό ρετρό vibes και vintage αύρα. Λιτό και απέριττο, αφήνει να ξεχωρίσει το logo της σειράς των Scrambler στο ρεζερβουάρ, πλαισιωμένο από δυο παχιά μαύρα φιλέτα. Ποιοτικά, το Sixty2 βρίσκεται στα ίδια επίπεδα με τα μεγαλύτερα μοντέλα, με την όποια «υποβάθμιση», τουλάχιστον σε ότι αφορά σε αυτό που οπτικά προσλαμβάνει ο παρατηρητής, να προέρχεται από τα λιγότερο εντυπωσιακά περιφερειακά και κοσμητικά στοιχεία.
Κινητήρες
Το Rockstar κινείται σε μονοκύλινδρους ρυθμούς, την ώρα που Rebel και Sixty2 ακολουθούν την δικύλινδρη οδό. Το Sixty2 είναι ότι πιο μικρό μπορεί να αγοράσει κανείς από Ducati σε κυβικά. Παρότι χρησιμοποιείται ένας μεγάλος αριθμός εξαρτημάτων από τους κινητήρες των 803κ.εκ., αλλαγές σε διάμετρο και διαδρομή εμβόλων, κεφαλές, ακόμα και στο overlapping των βαλβίδων, δημιουργούν αυτή την έκδοση χωρητικότητας 399κ.εκ. με απόδοση 41 ίππων στις 8.750σαλ και ροπή 3,5 kg-m στις 8.000σαλ. Στα σπλάχνα του Rockstar βρίσκεται ένα μονοκύλινδρο αερόψυκτο σύνολο με 4 βαλβίδες επικεφαλής και ηλεκτρονικό ψεκασμό (EFI), συμμορφωμένο με τους κανονισμούς Euro4. Η απόδοση του φτάνει τους 28 ίππους στις 6.500σαλ και καταφέρνει να κινεί σβέλτα το ρετρό μοντέλο της Daytona. Η ροπή των 3,1 κιλών στις 5.000σαλ δίνει έμφαση στην χαμηλομεσαία περιοχή στροφών. Ο δικύλινδρος, υγρόψυκτος σε σειρά, με τη χωρητικότητα των 471 εκατοστών, που βρίσκεται στα σπλάχνα του Rebel, μας έχει ήδη συστηθεί από την θητεία του στα μοντέλα της σειράς CB. Με ορισμένες αλλαγές στην χαρτογράφηση με στόχο την βελτίωση στην μεσαία περιοχή στροφών, η απόδοση του φτάνει στους 46 ίππους στις 8.500σαλ με ροπή 4,4 κιλά στις 6.500σαλ.
Στο δρόμο
Με το Rockstar όλα γίνονται στο δικό σου ρυθμό και οι καθημερινές βόλτες γίνονται απόλαυση. Η θέση οδήγησης είναι ιδανική για όλους τους σωματότυπους και δεν θα αργήσεις να βολευτείς πάνω στην άνετη μονοκόμματη σέλα. Στην πυκνή κίνηση θα ανταποκριθεί με ευκολία, χάρη στην ελαφριά του αίσθηση και το τιμόνι που κόβει αρκετά. Ο κινητήρας είναι ψυχωμένος και τραβάει θετικά από χαμηλά, μετατρέποντας το στροφάρισμα στα ψηλά σε ανούσια διαδικασία. Το μοντέλο της Daytona θα ρολάρει απροβλημάτιστα σε κάθε πεδίο. Η ρύθμιση των αναρτήσεων, βοηθάει στην γλυκιά απορρόφηση των ανωμαλιών του οδοστρώματος, όμως το μαλακό setup θα βάλει φρένο στις ορέξεις του αναβάτη για γρήγορη οδήγηση. Το Rebel είναι άμεσα προσβάσιμο από τον καθένα και δίνει την δυνατότητα για ξεκούραστες περιηγήσεις εντός και εκτός των τειχών της πόλης. Η ελαστικότητα του κινητήρα είναι εμφανής από τα πρώτα μέτρα. Δυνατό τράβηγμα από χαμηλά και ροπή ικανή για προσπεράσεις. Οι ελιγμοί στην κίνηση γίνονται παιχνίδι, αφού η ελαφριά αίσθηση που αποκομίζεις σε βοηθάει να κινηθείς γρήγορα. Το τιμόνι μπορεί να μην κόβει αρκετά, όμως το χαμηλό κέντρο βάρους και το μικρό μέγεθος αυξάνουν κατακόρυφα το βαθμό ευχρηστίας της μοτοσυκλέτας. Η μικρή απόσταση από το έδαφος και το φαρδιά ελαστικά επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις και το Rebel μπαίνει τρένο, αν και δεν του φαίνεται. To Sixty2 φωνάζει fun, βόλτες και easy going καταστάσεις. Αυτή ή αύρα «ανεμελιάς» ενισχύεται με την θέση οδήγησης: δεν θυμίζει τίποτα άλλο, είναι όμως σίγουρα άνετη. Αλλάζει κατεύθυνση για πλάκα, η αίσθηση είναι αέρινη και το τεράστιο τιμόνι με τους μοχλούς που προσφέρει, ενισχύει ακόμη περισσότερο αυτή την ιδιότητα. Ο κινητήρας είναι ικανός να κινήσει σβέλτα την μοτοσικλέτα, με την απόδοση του να είναι πολύ γραμμική, χωρίς τρύπες και ξεσπάσματα. Εντυπωσιακός, για αερόψυκτος L2 ο τρόπος που ανεβαίνουν οι στροφές, προσδίδοντας νεύρο στην μοτοσικλέτα. Κερασάκι στην τούρτα, η πολύ καλή συμπεριφορά του Sixty2 εκτός δρόμου -τι Scrambler θα ήταν άλλωστε;- λόγω μικρού βάρους, ανάλαφρης αίσθηση και στησίματος,
Συμπέρασμα
Το Sixty2 είναι μια μοτοσικλέτα εύκολη, φιλική, διασκεδαστική, που δεν μοιάζει με τίποτα άλλο και έχει και την υπογραφή της Ducati. Διαολάκι μέσα στην πόλη, σε φτιάχνει με τον νεανικό χαρακτήρα του και –γιατί να το κρύψωμεν;- με την hip εμφάνιση του. Με ρετρό σχεδιασμό που θα εκτιμηθεί από τους λάτρεις των κλασικών μοντέλων και έναν οικονομικό ροπάτο κινητήρα που αναδεικνύει τη φιλοσοφία του, το Rockstar υπερκαλύπτει το χάσμα μεταξύ των ιστορικών μοτοσυκλετών και τον σημερινών εξελιγμένων μοντέλων. Βάζει τη δική του σύγχρονη πινελιά στην παλέτα των ρετρό μοντέλων. Το Rebel είναι βασισμένο στις αρχές της old school σχολής, που πατάει πάνω στις νότες της σύγχρονης τεχνολογίας. Αυτό το πιστώνεται, χάρη στον γραμμικό κινητήρα, την φιλική οδική συμπεριφορά και την μοντέρνα και δυναμική του εμφάνιση. Ένας δίτροχος επαναστάτης με αιτία, για όσους νιώθουν την ανάγκη να διαφέρουν.