Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
  • Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
  • Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
  • Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
  • Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
  • Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
  • Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
  • Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
  • Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
  • Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
  • Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
  • Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
  • Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
  • Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
  • Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha
  • Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha

Ασυνήθιστο μπροστινό σύστημα σε custom μοτοσυκλέτα Yamaha

Προοδευτική συμπίεση προσφέρει η ανάρτηση
Μειώνει το βύθισμα του μπροστινού στο φρενάρισμα
Παρόμοια φιλοσοφία με το σύστημα telever
Κινητήρας 40 χρονών της Yamaha που αποδίδει σχεδόν 50 ίππους

YAMAHA: NΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ

Προοδευτική συμπίεση προσφέρει η ανάρτηση

Παρόλο που ο Roman Juris δεν είναι μηχανολόγος μηχανικός, αλλά ένας χομπίστας από την Σλοβακία που ασχολείται με τις μοτοσυκλέτες, κατέθεσε ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για την εντυπωσιακή εφέυρεσή του, με την οποία εξοπλίζεται η Yamaha Roman Juris, όπως την ονομάζει. Η ονομασία της "πατέντας" του, στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας, είναι η εξής: "Ανάρτηση εμπρόσθιου τροχού με προοδευτική συμπίεση για έναν τροχό" και δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο του 2023 αφού πρώτα είχε κατατεθεί τον Ιούνιο του 2022. Ο Σλοβάκος εφευρέτης χρησιμοποίησε ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι, στο οποίο τοποθέτησε μία άρθρωση για τον άξονα του μπροστινού τροχού, ένα σύστημα το οποίο σχεδίασε και κατασκεύασε σαν πρωτότυπη. Ο άξονας του εμπρός τροχού κάνει μία καμπυλωτή κίνηση, όταν συμπιέζεται η ανάρτηση και η κίνηση αυτή αυξάνει προοδευτικά την αντίσταση του μπροστινού συστήματος.

Μειώνει το βύθισμα του μπροστινού στο φρενάρισμα

Το αποτέλεσμα της μεγάλης συμπίεσης ενός συμβατικού πιρουνιού κατά το φρενάρισμα είναι η όξυνση της γωνίας cαster και η μείωση του μεταξονίου, στοιχεία που μειώνουν την σταθερότητα της μοτοσυκλέτας. Το μπροστινό σύστημα δεν πετυχαίνει ένα ελάχιστο βύθισμα κατά το φρενάρισμα, κάτι που βελτιώνει σε μεγάλο βαθμό την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στην σπορ οδήγηση. Όταν συμπιέζεται το πιρούνι που κατασκεύασε ο Juris κατά το φρενάρισμα το μεταξόνιο γίνεται μάλιστα λίγο μακρύτερο αφού ο άξονας στρίβει προς τα εμπρός με αποτέλεσμα να αυξάνεται η σταθερότητα. Ο Roman Juris κάνει χρήση ενός συστήματος με συνδετικούς πύρους που ρυθμίζονται αναλογικά με σπειρώματα ώστε να ραφινάρει την συμπεριφορά του. Υπάρχει επίσης ένας παραλληλόγραμμος μηχανισμός στο κάλυμμα του μπροστινού τροχού που κινείται συγχρονισμένα με το σύστημα της ανάρτησης.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Παρόμοια φιλοσοφία με το σύστημα telever

Αρκετές δεκαετίες τώρα υπάρχουν συστήματα με παρόμοια φιλοσοφία, που στοχεύουν δηλαδή να επιτύχουν το λιγότερο δυνατό βύθισμα κατά το φρενάρισμα, είτε απλώς με συστήματα Anti-Dive ή πιο πολύπλοκα με διαφορετικό τρόπο διεύθυνσης του εμπρός τροχού όπως το σύστημα Hossack, το Hub Centre Steering όπως αυτό της Bimota και το σύστημα του Αθανάσιου Λέφα όπου ο εμπρός τροχός έστριβε πάνω στον άξονα με τα καλάμια της μοτοσυκλέτας να παραμένουν σταθερά και να εκτελούν αποκλειστικά χρέη απόσβεσης. Το Telelever και το Duolever της BMW έχουν καταφέρει να φτάσουν στην παραγωγή σε εξαιρετικά μεγάλη κλίμακα σε αντίθεση με τα άλλα συστήματα και σε μία παρόμοια μορφή το σύστημα της Honda Goldwing. Η παραγωγή του συστήματος το Roman Juris σε μεγάλη κλίμακα φαίνεται να είναι επίσης ένα πιθανό σενάριο, είτε σε συνεργασίαμε κάποιον μεγάλο κατασκευαστή είτε σαν ένα kit τοποθέτησης που θα είναι συμβατό με αρκετές μοτοσυκλέτες της αγοράς. Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο θα έπρεπε να περαστούν πολλά εμπόδια με κυριότερο την λήψη έγκρισης τύπου.

Κινητήρας 40 χρονών της Yamaha που αποδίδει σχεδόν 50 ίππους

Ο Roman Juris έχει χρησιμοποιήσει μία Yamaha XS 400 του 1984 που ήταν σε άσχημη κατάσταση, ως βάση για το δημιούργημά του. Ο δικύλινδρος εν σειρά 400άρης αερόψυκτος κινητήρας 40 ετών, αποδίδει σχεδόν 50 άλογα, νούμερο εκπληκτικό για την ηλικία και τα κυβικά του, ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα (εποχή που δεν έπασχε από Euro...4,,5,5+...). Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος σε αλουμινένιες βάσεις, ενώ από αλουμίνιο είναι και τα μαρσπιέ και το γυαλιστερό ψαλίδι  που προέρχεται από ένα Yamaha YZF 125. Ο Juris το χει κοντύνει και αυτό συνδέεται με ένα παράκεντρα τοποθετημένο αμορτισέρ. Τα fairings, τα έχει κατασκευάσει ο ίδιος από fiberglass και τα έχει βάψει σε έναν χρωματισμό χαρακτηριστικό για την Yamaha. Το μεταλλικό ρεζερβουάρ κρύβεται κάτω από ένα κάλυμμα και η εξάτμιση με τις δύο απολήξεις και το carbon κάλυμμα, καταλήγει κάτω από την ουρά, και όλα είναι χειροποίητα παρακαλώ. Με τον πίνακα οργάνων της Koso, τα LED φωτιστικά σώματα τους καθρέπτες στο τιμόνι και την βάση πινακίδας η Yamaha XS 400 Roadster φαίνεται να πληροί τις προϋποθέσεις ώστε να μπορεί να οδηγηθεί νόμιμα στον δρόμο και αυτός ήταν και ο στόχος του Roman Juris όταν αποφάσισε να κατασκευάσει αυτό το πρωτότυπο.