BMW R1300GS Pista: Αγνώριστη με αεροδυναμικό «κοστούμι» και στόχο τις επιδόσεις στην πίστα
• Από ογκώδης adventure σε (περίπου) supersport
• Αεροδυναμικά βοηθήματα για μεγαλύτερη σταθερότητα και μικρότεροι τροχοί
• Τροχοί από ανθρακονήματα και ελαστικά υψηλών ταχυτήτων
• Μοναδική μηχανική αλλαγή η εξάτμιση
Από ογκώδης adventure σε (περίπου) supersport
Η ισπανική εταιρεία μοτοσυκλετιστικών αξεσουάρ Puig παρουσίασε ένα εντυπωσιακό κιτ μετατροπής για την BMW R1300GS, το οποίο αλλάζει ριζικά τον χαρακτήρα της δημοφιλούς μοτοσυκλέτας. Το κιτ, που ονομάζεται «Pista», μετατρέπει τη μοτοσυκλέτα από μια μεγάλη adventure σε ένα αμιγώς αγωνιστικό μοντέλο, χωρίς να επεμβαίνει δραστικά στην τεχνική βάση της. Η μετατροπή περιλαμβάνει νέες δομικές και αεροδυναμικές λύσεις, που δίνουν μια πιο επιθετική και αγωνιστική εμφάνιση, ενώ οι αλλαγές στην εργονομία και την αεροδυναμική την καθιστούν ιδανική για υψηλές ταχύτητες.
Αεροδυναμικά βοηθήματα για μεγαλύτερη σταθερότητα και μικρότεροι τροχοί
Το μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας διαθέτει πλέον αεροδυναμικά βοηθήματα, με χαρακτηριστικότερα τα πτερύγια που αυξάνουν τη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες και αποτρέπουν τις ανισορροπίες κατά το δυνατό φρενάρισμα. Το φτερό και τα προστατευτικά του μπροστινού τροχού έχει επανασχεδιαστεί για να μειώνει τις αναταράξεις και να κατευθύνει τον αέρα στους δίσκους των φρένων, ενισχύοντας την απαγωγή της θερμότητας από αυτούς. Ο νέος ανεμοθώρακας είναι ρυθμιζόμενος, εξασφαλίζοντας καλύτερη ροή αέρα και χαμηλότερη αντίσταση. Παράλληλα, η μείωση του μεγέθους του μπροστινού τροχού σε 17 ίντσες συμβάλλει στην ευελιξία και την αμεσότητα της οδήγησης.
Τροχοί από ανθρακονήματα και ελαστικά υψηλών ταχυτήτων
Οι αλλαγές επεκτείνονται στη χρήση ελαφρύτερων τροχών της Rotobox κατασκευασμένων από ανθρακονήματα, οι οποίοι μειώνουν το μη αναρτώμενο βάρος, βελτιώνοντας ακόμη περισσότερο την απόδοση κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα και κάνοντας την R1300GS ακόμα πιο θετική στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Τα Pirelli Diablo Supercorsa είναι ελαστικά που υποστηρίζουν τις υψηλές επιδόσεις, ενώ το επανασχεδιασμένο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας προσφέρει πιο σπορ αισθητική. Επιπλέον, το κάτω μέρος της μοτοσυκλέτας περιλαμβάνει νέο spoiler και ποδιά που προστατεύουν περισσότερο το πλαίσιο, ενισχύοντας ταυτόχρονα και την αεροδυναμική.
Μοναδική μηχανική αλλαγή η εξάτμιση
Ο κινητήρας παραμένει ο ίδιος, αλλά τοποθετήθηκε νέα εξάτμιση Arrow, προσδίδοντας έναν πιο δυναμικό ήχο και καλύτερη ροή των καυσαερίων. Η Puig παρέχει επίσης επιπρόσθετα εξαρτήματα, όπως ρυθμιζόμενα πεντάλ, λεβιέδες και προστατευτικά αλουμινίου, που συμπληρώνουν τη συνολική αναβάθμιση. Παρά τη δραστική αλλαγή στην εμφάνιση και την αίσθηση, η βασική τεχνολογία της μοτοσυκλέτας παραμένει η ίδια, αξιόπιστη και οικεία στους λάτρεις της BMW. Το κιτ Pista της Puig παρουσιάστηκε στην EICMA 2024, κερδίζοντας τις εντυπώσεις, ωστόσο, η εμπορική του διάθεση δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, διατηρώντας το ενδιαφέρον του κοινού ζωντανό.