Η Bimota είναι γνωστή, κυρίως για την ριζοσπαστική προσέγγιση της στις μοτοσυκλέτες, κυρίως σε επίπεδο στησίματος και πλαισίου.
Η απόλυτη άσκηση μηχανολογίας της εταιρείας ακούει στο όνομα Tesi, το οποίο μεταφράζεται στα ελληνικά σε «θέση», ένας όρος ανάλογος της «πτυχιακής εργασίας» για την ελληνική γλώσσα. Η Tesi 1D, που παρουσιάστηκε το 1991, όμως, έφερε και μια νέα τεχνολογική πρόταση, η οποία όχι απλώς έγινε ο κανόνας όσο πέρασαν τα χρόνια, αλλά και εξελίχθηκε ασύλληπτα. Τι ήταν όμως αυτό;
Αν ήθελες ψηφιακά όργανα την δεκαετία του 90, κάτι τέτοιο ήταν αυτό που έβλεπες μπροστά σου.
Η Tesi 1D του 1991 «έσκασε μύτη» στον κόσμο, φέρνοντας κάτι που σταδιακά έγινε «κανόνας» για μεγάλη μερίδα μοτοσυκλετών: Τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Όπως και κάθε φορά που μιλάμε για μια πρώτη γενιά μιας τεχνολογίας, το καντράν της Tesi 1D ήταν… απαίσιο, για πολλούς «επίσημους» και μη, αφού ήταν απλούστατα μια σειρά πρωτόγονων οθονών LCD. Με τις ενδείξεις να απεικονίζονται εξωτερικά, στο κάλυμμα των οθονών, αυτό το εντελώς ψηφιακό καντράν ήταν σαν ένα… μεγάλο ρολόι της δεκαετίας του 1980, ενώ στα χρόνια που πέρασαν ο συγκεκριμένος τύπος οθόνης παλαίωσε σαν… το γάλα, αφού σήμερα αντιμετωπίζεται με αποστροφή από πολλούς!
Αδιαμφισβήτητη η ιστορική σημασία του
Μπορεί το καντράν της Tesi 1D να επικρίθηκε αισθητικά, όμως ας μην ξεχνάμε ότι αποτέλεσε το πρώτο, πλήρως ψηφιακό, σύστημα ενδείξεων σε μοτοσυκλέτα. Μέσα στην δεκαετία του 1990, περισσότερες μοτοσυκλέτες άρχισαν να χρησιμοποιούν σταδιακά, τις ψηφιακές ενδείξεις, σε μορφή LCD για τα πρώτα χρόνια. Μετά την Tesi 1D, για παράδειγμα, ακολούθησαν οι Honda NSR250, VFR750R, Yamaha R1, Suzuki Freewind και πολλές άλλες, για τα επόμενα πολλά χρόνια. Όσο η τεχνολογία προχώρησε, άλλαξε και η μορφή των LCD οθονών και βελτιώθηκε η ποιότητα απεικόνισης τους.
Έδωσε την σκυτάλη στις TFT – Σχεδόν «κανόνας» σε κάθε μοτοσυκλέτα
Η εξέλιξη της τεχνολογίας στις απεικονίσεις ενδείξεων και οργάνων, έφερε σταδιακά και τις οθόνες TFT, οι οποίες χρειάστηκαν άλλα 24 χρόνια για να εμφανιστούν, το 2015. Σήμερα, όλοι γνωρίζουμε ότι πλέον οι μοτοσυκλέτες σχεδόν εξοπλίζονται με… Tablet αντί για οθόνες ενδείξεων, ωστόσο ακόμα και στα πιο προσιτά μοντέλα, μια μικρή οθόνη LCD είναι πάντα παρούσα.