Όταν η ευχρηστία και η ευελιξία δεν περιορίζουν τις σπορ δυνατότητες μιας μικρομεσαίας μοτοσυκλέτας, τότε το αποτέλεσμα δεν μπορεί παρά είναι δελεαστικό. Ειδικά όταν αυτό συνοδεύεται και από την προσιτή τιμή αγοράς. Υποδεχτείτε τα τρία μικρά πυραυλάκια που μετατρέπουν την κίνηση στην πόλη και όχι μόνο, σε μια άκρως διασκεδαστική εμπειρία.
Σχεδίαση- Ποιότητα- Εργονομία: Μεγάλο μικρό το Ζ, χωρίς εκπτώσεις το G 310 R, χωρίς υποκοριστικά το BN 302
Οι εκπρόσωποι της κατηγορίας των μικρών Streetfighter διαθέτουν ξεχωριστή εμφάνιση και προσφέρουν ξεκούραστες και απολαυστικές βόλτες. Σχεδιαστικά, το Ζ300 φαίνεται να είναι το πιο αιχμηρό καθώς ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό τις γραμμές του 4κύλινδρου Ζ800 και παρουσιάζεται το ίδιο εξωστρεφής και επιθετική. Τα πλαστικά προσθέτουν οπτικά όγκο στο Kawasaki και το κάνουν να μοιάζει πραγματικά με μοτοσικλέτα μεγαλύτερου κυβισμού. Το φρέσκο G 310 R είναι αρκετά δυναμικό και αποτυπώνει την προσπάθεια της BMW να θυμίζει μοτοσικλέτα μεγαλύτερου κυβισμού. Οι πιο παρατηρητικοί, θα αναγνωρίσουν στοιχεία από τα F 800 R και κυρίως από το S 1000 R, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το G 310 R στερείται δικής του προσωπικότητας. Το ολοκαίνουργιο ΒΝ 302 είναι μια αντικειμενικά όμορφη μοτοσικλέτα, με sportive ύφος, στη οποία δεν υπάρχει κάποια αισθητική παραφωνία, μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ιταλικής σχεδίασης μοτοσικλέτα άλλωστε. Ισορροπημένοι όγκοι, όμορφη μάσκα και ουρά. μπορεί να σε πείσει ότι έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα από τα 300 κυβικά εκατοστά της, καθότι πέραν του καλά ανεπτυγμένου…. σωματότυπου της, είναι συμπαγές και μυώδες. Οι μικρές μοτοσικλέτες έπαψαν να είναι πλέον οι φτωχοί συγγενείς των μεγαλύτερων και οι τρείς junior streefighter είναι η καλύτερη απόδειξη. Η προσοχή στην ποιότητα κατασκευής του Z300 είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Η σέλα είναι ευρύχωρη, φαρδιά στο πίσω μέρος της, ενώ μπροστά στενεύει για να φτάνουν τα πόδια κάτω με ευκολία και δίνει στον αναβάτη μια πολύ καλή και ξεκούραστη θέση οδήγησης. Παράπονα πάνω στο Z300 δεν θα ακούσετε ούτε από τον συνεπιβάτη ο οποίος κάθεται πάνω σε μια από τις πιο άνετες θέσεις στην κατηγορία. Το G 310 R είναι, έστω και με μικρή διαφορά, η πιο καλά κατασκευασμένη μοτοσικλέτα σε αυτή την τάξη κυβισμού. Σε ό,τι αφορά στην άνεση που προσφέρει, θυμίζει μοντέλα με διπλάσιο κυβισμό. Η σέλα επιτρέπει στον αναβάτη να πατήσει και τα δύο πόδια σταθερά στο έδαφος, ενώ η θέση του συνεπιβάτη, για τα δεδομένα της κατηγορίας χαρακτηρίζεται ως εξαιρετική. Ποιοτικά το BN 302 είναι προσεγμένο ακόμα και στις λεπτομέρειες του. Ο χώρος που προσφέρει στον αναβάτη είναι αρκετός και παρά το ότι το αφρώδες της σέλας είναι σκληρό, τελικά δεν κουράζει ακόμα και σε πολύωρη παραμονή πάνω της. Σε ό,τι αφορά τώρα στον συνεπιβάτη, όλα εξαρτώνται από το μέγεθος του. Το μερίδιο της σέλας που του αναλογεί δεν είναι μικρό, και για τα συνήθη δεδομένα, το Benelli είναι από το πλέον φιλικά για το δεύτερο άτομο.
Κινητήρας – Αναρτήσεις – Φρένα: Καινοτόμο το BMW, οικονομικό το Kawasaki, ουρλιάζει το Benelli.
Κινητήρες που κάνουν τα ΅ΆμικράΆΆ 300άρια να κινούνται σαν διαολάκια. Ο υγρόψυκτος δικύλινδρος του BN 302 είναι αρκετά δυνατός με απόδοση 38 ίππους στις 10.000σαλ. και 2,6 κιλά ροπής στις 9.750. Ο ηλεκτρονικός ψεκασμός λειτουργεί πολύ καλά, με την απόκριση να είναι άμεση αλλά και ομαλή, ενώ ο ήχος του, είναι μακράν ο καλύτερος στην κατηγορία. Επίσης δικύλινδρο είναι το σύνολο που εξοπλίζει το Ζ και είναι ακριβώς το ίδιο μοτέρ που βλέπουμε και στο Ninja 300. Την πολιτισμένη λειτουργία αλλά και την σχεδόν απόλυτα γραμμική απόδοση του θα την εκτιμήσουν τόσο οι νέοι όσο και οι παλιότεροι αναβάτες, Αποδίδει 39 ίππους στις 11.000σαλ και 2,8 κιλά ροπής στις 10.000. Το G 310 R απεναντίας είναι μονοκύλινδρο και ο κινητήρας αποτελεί το πιο προχωρημένο τεχνολογικά τμήμα του. Το σύνολο κυλίνδρου και κεφαλής, έχει περιστραφεί κατά 180 μοίρες σε σχέση με τους συμβατικούς κινητήρες, ενώ και ο κύλινδρος έχει κλίση προς τα πίσω. Η ονομαστική του απόδοση είναι 34 ίπποι στις 9.500 σαλ. και 2,85 kg-m ροπής στις 7.500 σαλ.
Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά ευνοούν την γρήγορη οδήγηση και γι αυτό το λόγο, οι τρεις γυμνές μοτοσυκλέτες είναι κατάλληλα εξοπλισμένες ως οφείλουν. Συμβατικό πιρούνι για το Ζ, την ώρα που G 310 και ΒΝ φέρουν ανεστραμμένο. Πίσω και οι τρεις διαθέτουν μονό αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου, με τη διαφορά ότι στο ΒΝ είναι έκκεντρα τοποθετημένο και φέρει επιπλέον δυνατότητα ρύθμισης απόσβεσης επαναφοράς. Στον τομέα της πέδησης το Ζ και το G 310 επιλέγουν τη λύση μονού δίσκου 290χιλ και 300χιλ αντίστοιχα με δαγκάνα 2 εμβόλων για το πρώτο και τετραπίστονη της Bybre για το BMW. Το ΒΝ εξοπλίζεται με δύο δίσκους 260χιλ τύπου μαργαρίτα με τετραπίστονες δαγκάνες. Στο πίσω μέρος το Benelli και το BMW έχουν μονό δίσκο 240χιλ με δαγκάνα μονού εμβόλου, αν και στο ΒΝ ο δίσκος είναι wave. Το Ζ πίσω φέρει μονό δίσκο 220χιλ με διπίστονη δαγκάνα. Αμφότερα τα φρένα ελέγχονται με ABS, ενώ σύμφωνα με την Kawasaki, το Z300 χρησιμοποιεί το μικρότερο σε μέγεθος υψηλών προδιαγραφών ABS στον κόσμο.
Στο δρόμο: Ερωτεύσιμο το Benelli, κερδίζει τις εντυπώσεις το BMW, γνήσια γονίδια Ζ για το Kawasaki
Τρεις μικρές βολίδες που διαπρέπουν εντός και εκτός των τειχών. Το G 310 R δεν είναι από τις περιπτώσεις που σε “γοητεύουν” άμεσα με κάποιο εξέχων και διακριτό χαρακτηριστικό, αλλά είναι η συνολική τους απόδοση που κερδίζει τελικά τις εντυπώσεις. Στην κίνηση το G 310 R παίρνει στο... κατόπι παπιά και scooter και τα περνάει κιόλας σε έναν ασφυκτικό στίβο. Το μοτέρ είναι πρόθυμο και ανεβάζει αρκετά γρήγορα στροφές, έχοντας αποθέματα ισχύος σε όλο το εύρος της λειτουργίας του, ενώ πλαίσιο, φρένα και αναρτήσεις δεν καταλαβαίνουν τίποτα στις αστικές συνθήκες. Δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να στρίψει με την τελική του (145 χιλιόμετρα) στις παρατεταμένες περιαστικών δρόμων ταχείας κυκλοφορίας. Γενικά, η sport υπέρβαση δεν είναι απαγορευμένο πεδίο για το συγκεκριμένο μοντέλο, που υπακούει άμεσα και χωρίς υστέρηση σε οποιονδήποτε τομέα, στις προσταγές του οδηγού του. Πάνω στο Z300 το τελευταίο πράγμα που έρχεται στο μυαλό του αναβάτη είναι ότι οδηγεί μια μικρή μοτοσικλέτα. Αυτό βέβαια μέχρι να προσπαθήσετε να αλλάξετε κατεύθυνση, κάτι που γίνεται με ιδιαίτερη προθυμία σχεδόν ακαριαία. Σύμμαχος του αναβάτη στις αστικές συνθήκες είναι και ο κινητήρας με τη φιλικότατη αλλά ικανοποιητική απόδοσή του. Εύκολα θα σταθείτε δίπλα από οποιοδήποτε μονοκύλινδρο ενώ θα παίξετε και με άλλα μεγαλύτερα και σαφώς ακριβότερα. Στον αυτοκινητόδρομο διατηρεί με ευκολία ταχύτητες της τάξης των 140 χλμ./ώρα χωρίς να κουράζει τον αναβάτη του και o μικρός κινητήρας καταφέρνει να σπρώξει τη μοτοσικλέτα της Kawasaki έως τα 180 χλμ./ώρα. Στον επαρχιακό η μοτοσικλέτα ανταποκρίνεται πρόθυμα στις εντολές του αναβάτη, οι αναρτήσεις, αν και ελαφρώς ξερές σε λειτουργία, τα καταφέρνουν καλά υπό πίεση και η μοτοσικλέτα της Kawasaki δεν προβληματίζεται ούτε σε αυτό το πεδίο. Το BN 302 αποδεικνύεται ένα "αστικό δαιμόνιο", που είναι αδύνατον να το πας σιγά. Όχι, γιατί δεν μπορεί αλλά γιατί είναι πολύ δύσκολο να αντισταθείς στον ήχο του κινητήρα ψηλά και στα δυναμικά χαρακτηριστικά της μοτοσικλέτας αυτής! Είναι πολύ ευέλικτο και υπακούει άμεσα στις προσταγές που του διαβιβάζονται. Κάνει τρίπλες σε οτιδήποτε άλλο κινείται μαζί του, ελίσσεται με απίστευτη άνεση και σε βγάζει πρώτο στο φανάρι. Δεν θα πει όχι σε ταξιδάκια και μακρινές βόλτες εκτός πόλης. Μπορεί να διατηρεί όλη μέρα ταχύτητες των140χλμ, ενώ δεν έχει πρόβλημα να κοκκινίσει και την έκτη, φθάνοντας τα 165. Απόλυτα σταθερό και σίγουρο σε αυτές τις ταχύτητες, με ένα μπροστινό που σε γεμίζει εμπιστοσύνη, στρίβει όπως έρχεται στις παρατατεμένες ανοικτές στροφές περιαστικών δρόμων και εθνικών οδών. Σε πιο κλειστά κομμάτια, είναι όλα τα λεφτά! Θα σε ανταμείψει, διατηρώντας μεγάλες ταχύτητες μέσα στην στροφή και πληροφορώντας πλουσιοπάροχα για τα όρια της.
Συμπέρασμα
Το BN 302 είναι απίστευτα διασκεδαστικό παντού και πάντα, με σοβαρό στήσιμο, είναι ικανό να αλλάξει την καθημερινότητα σας, κάνοντας σας να χαμογελάτε ακόμα και στις πιο άχαρες διαδρομές. Στα 4.750 ευρώ είναι από τις πλέον προσιτές προτάσεις της κατηγορίας, είναι όμορφο, ποιοτικό και fun, στρίβει φανταστικά, ακούγεται εκπληκτικά... τι άλλο να ζητήσει κανείς; Αν ψάχνεστε στην κατηγορία μην κάνετε το λάθος να το προσπεράσετε! Η πρώτη απόπειρα της BMW σε αυτή την τάξη κυβισμού κρίνεται απόλυτα επιτυχής! Το G 310 R εκπληρώνει όλες τις απαιτήσεις που εκπορεύονται από την κατηγορία του, προσφέροντας επιπρόσθετα, περισσότερα δυναμικά χαρακτηριστικά από αυτά που χρειάζονται. Ποιοτικά κατασκευασμένο και οικονομικό, με τιμή στα 5.010 ευρώ που κινείται στα πλαίσια του ανταγωνισμού, προβάλει ως σημαντικότερο προσόν του τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του και τον αναγνωρίσιμο κυανόλευκο έλικα στο ρεζερβουάρ του! Με πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, εντυπωσιακή οικογενειακή σχεδίαση, άνετους χώρους για δύο άτομα και δυνατό αξιόπιστο δικύλινδρο κινητήρα, το Z300 είναι μια μοτοσικλέτα που θα σας μεταφέρει γρήγορα και ευχάριστα στους δρόμους της πόλης, ενώ δεν θα πει όχι ούτε σε ταξιδάκια εκτός των τειχών. Στα 5.190 ευρώ δύσκολα θα συναντήσετε άλλη μοτοσικλέτα που να συγκεντρώνει τα παραπάνω χαρακτηριστικά σε αυτή την τιμή.