Cyclone V-Twin: Δημοπρατήθηκε σε αστρονομική τιμή η ακριβότερη μοτοσυκλέτα στον κόσμο
Τιμή 1,32 εκατομμύρια δολλάρια και αναβίωση από την κινεζική Zongshen
300 αντίτυπα σε πέντε χρόνια μεταξύ 1912 και 1917 με κυριαρχία στους αγώνες
Κινητήρας V2 χωρητικότητας 996 κ.εκ. με 45 ίππους και βαλβίδες στην κορυφή
Μεγάλες απαιτήσεις σε λίπανση και ευάλωτα εξαρτήματα από αλουμίνιο
Τιμή 1,32 εκατομμύρια δολλάρια και αναβίωση από την κινεζική Zongshen
Η Cyclone V-Twin, ένα μοτοσυκλέτα που θεωρείται θρύλος της ιστορίας των δύο τροχών, έγραψε νέα σελίδα στο βιβλίο των ρεκόρ όταν ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα αντίτυπά της πωλήθηκε σε δημοπρασία για 1,32 εκατομμύρια δολλάρια. Αυτή η τιμή την καθιστά την πιο ακριβή μοτοσυκλέτα που έχει ποτέ πουληθεί, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ που κατείχε μια Harley-Davidson Strap-Tank. Η ιστορία της Cyclone V-Twin είναι μία ιστορία καινοτομίας, τεχνολογικής πρωτοπορίας και αγώνων, αλλά και μιας σύντομης, αλλά έντονης παρουσίας στη βιομηχανία των δύο τροχών. Η επαναφορά της Cyclone στην επικαιρότητα δεν περιορίζεται μόνο στις δημοπρασίες. Στην Κίνα, η εταιρεία Zongshen έχει αναβιώσει την επωνυμία Cyclone, παρουσιάζοντας μια νέα σειρά μοτοσυκλετών που φέρουν το ίδιο όνομα και ακόμη και παρόμοια χρωματική παλέτα. Αν και δεν υπάρχει άμεση τεχνολογική σύνδεση μεταξύ της ιστορικής Cyclone και των νέων μοντέλων, η κληρονομιά της συνεχίζει να ζει, αποδεικνύοντας ότι ο θρύλος της Cyclone παραμένει ζωντανός.
300 αντίτυπα σε πέντε χρόνια μεταξύ 1912 και 1917 με κυριαρχία στους αγώνες
Η Cyclone V-Twin κατασκευάστηκε από την Joerns Motor Manufacturing Company στο St. Paul της Μινεσότα μεταξύ 1912 και 1917. Παρά την σύντομη παραγωγή της, η Cyclone άφησε ένα αξιοσημείωτο αποτύπωμα στην ιστορία των μοτοσυκλετών. Με λιγότερα από 300 αντίτυπα που κατασκευάστηκαν, η Cyclone ήταν γνωστή για την τεχνολογική της πρωτοπορία και τις επιδόσεις της στους αγώνες. Ενώ άλλες εταιρείες όπως η Harley-Davidson και η Indian κυριαρχούσαν στην αγορά, η Cyclone κατάφερε να ξεχωρίσει χάρη στον ισχυρό της κινητήρα και την ελαφριά κατασκευή της. Ωστόσο, τα υψηλά κόστη παραγωγής και οι τεχνικές προκλήσεις οδήγησαν στην διακοπή της παραγωγής, αφήνοντας πίσω μια κληρονομιά που συνεχίζει να εμπνέει.
Κινητήρας V2 χωρητικότητας 996 κ.εκ. με 45 ίππους και βαλβίδες στην κορυφή
Η Cyclone V-Twin του 1915 ήταν ένα τεχνολογικό θαύμα για την εποχή της. Ο κινητήρας της, ένας V-Twin με 996 κ.εκ. και εκκεντροφόρους επικεφαλής, ήταν μια τεχνολογία που ξεπέρασε τα στάνταρ της δεκαετίας του 1910. Ενώ οι περισσότερες μοτοσυκλέτες της εποχής χρησιμοποιούσαν απλούς κινητήρες με βαλβίδες τοποθετημένες στο πλάι τους, η Cyclone είχε ήδη υιοθετήσει την τροφοδοσία των κυλίνδρων από πάνω, μια τεχνολογία που έγινε ευρέως διαδεδομένη μερικές δεκαετίες αργότερα. Με 45 ίππους και μια μέγιστη ταχύτητα πάνω από 160 χλμ/ώρα, η Cyclone ήταν μια από τις ταχύτερες μοτοσυκλέτες της εποχής της. Το αεροδυναμικό της σχέδιο και η ελαφριά κατασκευή της την έκαναν ιδανική για τους αγώνες, όπου κυριαρχούσε.
Μεγάλες απαιτήσεις σε λίπανση και ευάλωτα εξαρτήματα από αλουμίνιο
Παρά την τεχνολογική της πρωτοπορία, η Cyclone V-Twin αντιμετώπισε σημαντικές προκλήσεις. Ο κινητήρας της, αν και ισχυρός, ήταν εξαιρετικά απαιτητικός σε συντήρηση. Το σύστημα λίπανσης των εκκεντροφόρων δεν ήταν αρκετά αναπτυγμένο, γεγονός που οδηγούσε σε γρήγορη φθορά και υπερθέρμανση. Επιπλέον, τα λεπτά εξαρτήματα από αλουμίνιο ήταν ευάλωτα σε ρωγμές, ειδικά υπό τις ακραίες συνθήκες των αγώνων. Αυτά τα τεχνικά προβλήματα, σε συνδυασμό με τα υψηλά κόστη παραγωγής, οδήγησαν στην διακοπή της παραγωγής και στην εξαφάνιση της Cyclone από την αγορά.