Yamaha MT-07: Μπαίνει σε ημι-αυτόματη τροχιά για το 2025 με κιβώτιο Y-AMT
|
Με δύο κυλίνδρους και 689 κ.εκ. κάνει το 60-120 σε 4,6 δευτερόλεπτα
Ανεβοκατεβάζει σχέσεις μόνο του σαν δαιμονισμένο αλλά καίει μόνο 5 λίτρα/100χλμ
Ακόμα περισσότερο σπορ με πιο άκαμπτο πλαίσιο και ισχυρότερα φρένα
Μπορεί μια γυμνή 700άρα να είναι ιδανική και για καθημερινή;
YAMAHA: NMAX125. Νέα μειωμένη τιμή!
Με δύο κυλίνδρους και 689 κ.εκ. κάνει το 60-120 σε 4,6 δευτερόλεπτα
Η Yamaha MT-07 του 2025 συνεχίζει να χρησιμοποιεί τον δοκιμασμένο δικύλινδρο κινητήρα CP2 των 689 κ.εκ., γνωστό για την αξιοπιστία και την απόδοσή του. Αυτός ο υγρόψυκτος, δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας με σύστημα ψεκασμού καυσίμου παρέχει ισχύ 73 ίππων στις 8.750 σ.α.λ. και ροπή 6,9 kgm στις 6.500 σ.α.λ., προσφέροντας γραμμική απόκριση και ιδιαιτέρως ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Βάσει των μετρήσεων του Moto Τρίτη, η MT-07 πετυχαίνει την καλύτερη ρεπρίζ της κατηγορίας naked, φτάνοντας από 60 σε 120 χλμ/ώρα σε 4,6 δευτερόλεπτα με 4η σχέση στο κιβώτιο. Σε αυτό συνεπικουρεί και η εισαγωγή του συστήματος Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T), η οποία βελτιώνει περαιτέρω την απόκριση του γκαζιού, δίνοντας τη δυνατότητα για ακριβέστερο έλεγχο και βελτιωμένη σύνδεση μεταξύ αναβάτη και μοτοσυκλέτας.
Ανεβοκατεβάζει σχέσεις σαν δαιμονισμένο αλλά σε πάει κυριλέ και στη δουλειά σου
Μία από τις σημαντικότερες προσθήκες στη σειρά MT-07 του 2025 είναι η έκδοση με το ημι-αυτόματο κιβώτιο Y-AMT (Yamaha Automatic Manual Transmission). Αυτό το σύστημα επιτρέπει στον αναβάτη να αλλάζει ταχύτητες χωρίς τη χρήση συμπλέκτη, προσφέροντας μια πιο άνετη και ευχάριστη εμπειρία οδήγησης, ιδιαίτερα σε αστικές συνθήκες. Το Y-AMT συνεργάζεται άψογα με το σύστημα YCC-T, εξασφαλίζοντας ομαλές και ακριβείς αλλαγές ταχυτήτων, ενώ διατηρεί την αίσθηση και τον έλεγχο ενός μηχανικού κιβωτίου. Την ίδια στιγμή, στο κυνήγι των επιδόσεων, αλλάζει σχέσεις σε 1/10 του δευτερολέπτου, ενώ υπόσχεται ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση. Η τελευταία είναι ήδη η χαμηλότερη της κατηγορίας, βάσει των μετρήσεων του Moto Τρίτη στο χειροκίνητο μοντέλο, και φτάνει τα 5,0 λίτρα/100χλμ σε μικτές συνθήκες αστικής μετακίνησης και ταξιδιού.
Ακόμα περισσότερο σπορ με πιο άκαμπτο πλαίσιο και ισχυρότερα φρένα
Το νέο πλαίσιο της MT-07 του 2025, κατασκευασμένο από ατσάλινους σωλήνες, προσφέρει αυξημένη στρεπτική, διαμήκη και πλευρική ακαμψία μέχρι και κατά 13%, διατηρώντας παράλληλα το ίδιο βάρος με το προηγούμενο μοντέλο. Οι αλλαγές αυτές υπόσχονται βελτιωμένο χειρισμό και ευστάθεια, ενώ η εργονομία έχει αναθεωρηθεί με σκοπό να προσφέρει πιο άνετη θέση οδήγησης και να ελαχιστοποιήσει την κούραση στα πολύωρα ταξίδια. Επιπλέον οι ελαφρύτεροι τροχοί Spin-Forged γλιτώνουν ένα κιλό ακόμα από το μη αναρτώμενο βάρος, γεγονός που πάντα καθιστά μια μοτοσυκλέτα περισσότερο ευθύβολη και θετική στις αλλαγές κατεύθυνσης. Η MT-07 του 2025 εξοπλίζεται με ανεστραμμένο πιρούνι 41 mm εμπρός και μονό αμορτισέρ πίσω, ενώ τα φρένα έχουν επίσης αναβαθμιστεί, με δύο τετραπίστονες δαγκάνες ακτινικής τοποθέτησης εμπρός, που προσφέρουν μεγαλύτερη ισχύ πέδησης και αίσθηση. Οι βελτιώσεις αυτές συμβάλλουν στην αυξημένη ευστάθεια και στον καλύτερο χειρισμό σε κάθε συνθήκη οδήγησης
Μπορεί μια γυμνή 700άρα να είναι ιδανική και για καθημερινή;
Η ΜΤ-07 δεν είναι μόνο ιδανική για σπορ οδήγηση αλλά και για καθημερινή, αστική χρήση για τέσσερις βασικούς λόγους. Πρώτον, ο κινητήρας της παρέχει επαρκή ισχύ και ροπή για άνετη επιτάχυνση «με μία σχέση πάνω», ακόμη και σε πυκνή κυκλοφορία, εξασφαλίζοντας άνεση και ευελιξία στις μετακινήσεις. Δεύτερον, έχει εξαιρετική οικονομία καυσίμου, μειώνοντας τα λειτουργικά έξοδα σε καθημερινή βάση, χωρίς να κάνει θυσίες στην απόδοση. Τρίτον, οι «μαζεμένες» της διαστάσεις την καθιστούν πολύ εύκολη σε χειρισμούς σε στενούς δρόμους, ανάμεσα από αυτοκίνητα και προσφέρει άνεση και σταθερότητα όταν οι ρυθμοί ανέβουν ή/και για την κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων. Τέλος, συγκεκριμένα το κιβώτιο Y-AMT κάνει την οδήγηση παιχνιδάκι είτε σε πλήρως αυτόματη λειτουργία, όπου ο αναβάτης δεν χρειάζεται να ασχοληθεί με συμπλέκτη και λεβιέ ταχυτήτων, είτε σε χειροκίνητη, όπου δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα περισσότερο από το να κουνάει δύο από τα δάχτυλά του. Η τιμή έναρξης είναι τα 8.800 ευρώ για την έκδοση με το «ποδοκίνητο» κιβώτιο.