Οδηγείς όχημα δηλωμένο σε ακινησία; 10.000 ευρώ πρόστιμο. Καλύτερα χωρίς δίπλωμα...
|
- Το πρόστιμο αν οδηγείς όχημα δηλωμένο σε ακινησία είναι 10.000 ευρώ.
- Αν οδηγείς όμως χωρίς δίπλωμα οδήγησης το πρόστιμο είναι μόνο 200 ευρώ.
- Αυτόφωρο και ποινές φυλάκισης μένουν μόνο στα κιτάπια του ΚΟΚ.
- Τα πρόστιμα είναι τα μόνα που μετριάζουν τις παραβάσεις.
Το πρόστιμο αν οδηγείς όχημα δηλωμένο σε ακινησία είναι 10.000 ευρώ
Τα τέλη κυκλοφορίας είναι από μόνα τους ένα "αγκαθωτό" θέμα, με πολλούς να θεωρούν ότι ένα όχημα δεν θα έπρεπε να πληρώνει καθόλου τέλη κυκλοφορίας με τους δρόμους που έχουμε, ή γίνεται απευθείας σύγκριση με το εξωτερικό που ισχύουν πολύ διαφορετικά πράγματα κλπ κλπ. Όμως με τα τέλη κυκλοφορίας του 2025 ήρθε να προστεθεί ένα νέο "αγκάθι" στο ήδη τεταμένο αυτό ζήτημα. Σύμφωνα λοιπόν με την αντίστοιχη διάταξη που διαβάζουμε στο site της ΑΑΔΕ:
"Εάν στο πλαίσιο ελέγχων εντοπισθεί είτε να κυκλοφορεί είτε να φέρει πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας όχημα, το οποίο είναι σε ακινησία, επιβάλλονται τα τέλη κυκλοφορίας και το πρόστιμο μη καταβολής τους, που προβλέπονται από τις κείμενες διατάξεις, και επιπλέον διοικητικό πρόστιμο ίσο με δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής, το πρόστιμο του προηγουμένου εδαφίου τριπλασιάζεται και, με απόφαση του κατά νόμο αρμοδίου οργάνου, αφαιρείται για τρία (3) έτη το δίπλωμα οδήγησης του ιδιοκτήτη ή κατόχου του οχήματος".
"Βαρβάτο" λοιπόν το πρόστιμο για κάποιον που θα επιλέξει να μην δώσει τον "οβολό" του στο κράτος. Και από τη μια είναι σωστό αυτό, καθώς το να κινείς όχημα δηλωμένο σε ακινησία αποτελεί απάτη κατά το δημοσίου. Είναι όμως ο νομοθέτης επιλεκτικά
"ευαίσθητος";
Αν οδηγείς όμως χωρίς δίπλωμα οδήγησης το πρόστιμο είναι μόνο 200 ευρώ
Τί γίνεται σε περίπτωση που οδηγείς χωρίς δίπλωμα; Είτε αυτό δεν τον έβγαλες ποτέ (που σημαίνει ότι τουλάχιστον τυπικά δεν εκπαιδεύτηκες ποτέ) είτε στο αφαίρεσαν γιατί είχες ήδη μαζέψει πολλούς πόντους ποινής, κάτι που σημαίνει ότι ήδη έχεις υποπέσει σε σοβαρές παρανομίες οδηγώντας - αλλά συνεχίζεις και χρησιμοποιείς το όχημά σου. Εδώ η χρηματική ποινή είναι "χάδι" μπροστά σε αυτή που αναφερθηκε στην προηγούμενη παράγραφο. Ενώ είσαι πασιφανώς πιο επικίνδυνος για τον ευατό σου και για τους γύρω σου σε σχέση με την κυκλοφορία ενός οχήματος δηλωμένου σε ακινησία, η ποινή εδώ αγγίζει μόλις τα 200 ευρώ. Δηλαδή το να είσαι επικίνδυνος στο δρόμο (ή έστω τυπικά επικίνδυνος) κοστολογείται 9.800 ευρώ λιγότερο από το να μην πληρώσεις το κράτος. Μάλιστα...
Αυτόφωρο και ποινές φυλάκισης μένουν μόνο στα κιτάπια του ΚΟΚ
Πολλοί σωστά κάποιοι θα αναφέρουν ότι η οδήγηση χωρίς δίπλωμα δεν επιφέρει μόνο χρηματικές, αλλά και ποινικές ποινές. Συγκεκριμένα προβλέπεται ποινή φυλάκισης από έναν έως δώδεκα μήνες, κάτι που φαντάζει (και είναι) βαρύ. Όμως ενώ ο νόμος προβλέπει αυτή την ποινή, η διαδικασία του αυτοφώρου, η δίκη και τελικά η επιβολή της ποινής σπανίως πραγματοποιούνται. Το πρόστιμο πάντα γράφεται αλλά η υπόλοιπη διαδικασία έχει μάλλον ξεχαστεί στα... συρτάρια. Δεν είμαστε πλέον σίγουροι αν θα έπρεπε να μας προκαλεί έκπληξη ότι σε μια χώρα που οι μισοί νόμοι έχουν κυρίως εισπρακτικό χαρακτήρα, το ποινικό σκέλος ενός νόμου δεν τηρείται.
Τα πρόστιμα είναι τα μόνα που μετριάζουν τις παραβάσεις
Στην αιώνια κουβέντα του πως θα μπορούσαμε σαν λαός να μειώσουμε τις παραβάσεις και να είμαστε πιο "σοβαροί" στο δρόμο, τα πρόστιμα επανέρχονται συνεχώς σαν υπενθύμιση ότι μόνο ο φόβος της χρηματικής απώλειας θα μας κάνει να σεβαστούμε την ζωή μας και τη ζωή των συνανθρώπων μας. Και δυστυχώς έως έναν βαθμό αυτό ισχύει και είναι ξεκάθαρο ότι και ο νομοθέτης το βλέπει αντίστοιχα. Αλλιώς δεν θα έβγαζε νόημα ένα τόσο τσουχτερό πρόστιμο όπως είναι τα 10.000 ευρώ για την χρήση οχήματος που είναι δηλωμένο σε ακινησία. Το θέμα λοιπόν είναι, όπως αναφέρθηκε και νωρίτερα, ότι στα μάτια του νόμου η μη καταβολή του χρηματικού ποσού που οφείλεις στο δημόσιο θεωρείται βαρύτερο παράπτωμα από το να είσαι μια ενεργή απειλή για όλους στο δρόμο. Και αυτό πραγματικά μπορεί να μας πει πολλά...