Παρουσιάστηκε το 2010 και από τότε κάνει ευκολότερη τη ζωή πολλών αναβατών. Το κιβώτιο DCT της Honda είναι ακόμη μια απόδειξη ότι η τεχνολογία έχει πολλά να μας δώσει, κάνοντας ακόμη και τους δύσπιστους να αλλάζουν γνώμη για τις αυτόματες μοτοσυκλέτες.
Τα ημιαυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη υπάρχουν στον κόσμο του αυτοκινήτου εδώ και πολλά χρόνια όμως το ίδιο ισχύει πλέον και για τις μοτοσυκλέτες, αφού το 2010 η Honda αποφάσισε να κάνει το βήμα, εφοδιάζοντας το VFR1200F με το κιβώτιο DCT. Τα προφανή πλεονεκτήματα ενός τέτοιου κιβωτίου είναι φυσικά η απουσία συμπλέκτη – λεβιέ ταχυτήτων, καθώς και το γεγονός ότι οι αλλαγές πραγματοποιούνται και αυτόματα. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να ανοίγει και να κλείνει το γκάζι αφήνοντας το κιβώτιο να αποφασίζει ποια είναι η καταλληλότερη σχέση ανά πάσα στιγμή. Αυτό κάνει ιδιαίτερα εύκολη την κίνηση στην πόλη, όπου οι ταχύτητες είναι μικρές και οι αλλαγές ταχυτήτων συνεχείς αλλά και στο χώμα, αφού η απουσία του συμπλέκτη σε κρατά ξεκούραστο. Στις τελευταίες εκδόσεις του, το DCT, έχει διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας για σπορ ή οικονομική οδήγηση, ενώ συνεργάζεται με τα Riding modes της μοτοσυκλέτας και τη μονάδα IMU. Επιπλέον, ο αναβάτης μπορεί να παρέμβει και να επιλέξει την πλήρως χειροκίνητη λειτουργία, δηλαδή να έχει αποκλειστικά αυτός τον έλεγχο του κιβωτίου, αλλάζοντας σχέσεις από τους διακόπτες στο τιμόνι.
Πώς λειτουργεί; Το DCT είναι ένα αυτοματοποιημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το σύστημα αποτελείται από ένα ζεύγος ανεξάρτητων σετ συμπλεκτών τοποθετημένων σε μία μονάδα. Ο κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από το δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα και είναι συνδεδεμένος με διαφορετικά σετ σχέσεων. Ο ένας συμπλέκτης χρησιμοποιείται για την εκκίνηση και ελέγχει τη μετάδοση για τις σχέσεις 1, 3 και 5, ενώ ο άλλος αντίστοιχα τη 2η, 4η και 6η σχέση. Αυτό σημαίνει ότι η «επόμενη» σχέση είναι ήδη «κομπλαρισμένη», και απλά με την αλλαγή «αναλαμβάνει» ο ανάλογος συμπλέκτης. Οι αλλαγές γίνονται σύμφωνα με την επιλεγμένη χαρτογράφηση που λαμβάνει υπόψη ενημερωμένες παραμέτρους, όπως ταχύτητα οχήματος, στροφές κινητήρα και γωνία ανοίγματος γκαζιού. Κατά τη διάρκεια μιας αλλαγής, καθώς αποσυνδέεται ένας συμπλέκτης, ο άλλος εμπλέκει την επιθυμητή σχέση, διασφαλίζοντας μία συνεχή, ταχύτατη και ομαλή διαδικασία, χωρίς να διακόπτεται η μετάδοση ισχύος στον πίσω τροχό.
Το DCT παρότι έχει αποδείξει την αξία του εξελίσσεται συνεχώς και δεν είναι τυχαίο ότι πλέον βρίσκεται σε μοτοσυκλέτες κάθε κατηγορίας όπως τα Africa Twin, NC 750, NT 1100, Forza 750, X-ADV και Goldwing, έχοντας αποκτήσει το δικό του φανατικό κοινό. Εσύ θα επέλεγες την έκδοση με DCT ή προτιμάς τον παραδοσιακό συμπλέκτη;