LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σταθερό και άνετο, το SH εντυπωσιάζει με την ευελιξία του, ενώ δεν θα πει όχι και σε πιο γρήγορους ρυθμούς οδήγησης.

Οδηγώντας

Την πρώτη φορά που θα εκκινήσετε ή μάλλον θα προσπαθήσετε να εκκινησετε το SH300i ίσως σας πάρει λίγο χρόνο και η αιτία είναι το keyless σύστημα smart key ή αλλιώς "μπορώ και χωρίς κλειδί". Υπάρχει φυσικά περιστροφικός διακόπτης ο οποίος όμως δεν χρειάζεται κλειδί απλά να αναγνωρίσει εγγύτητα του εδικού μπρελόκ.

Ο αναβάτης, αν έχει το μπρελόκ πάνω του, χρειάζεται απλώς να περιστρέψει τον διακόπτη στο «on» και αυτό ήταν, το SH300i είναι έτοιμο να εκκινήσει. Μετά απλά πατάτε και τα δύο φρένα μαζί και ταυτόχρονα τη μίζα. Δεν πήρε ε; Είναι γιατί θέλει πολύ δυνατό πάτημα των φρένων, ίσως το πιο δυνατό που έχουμε συναντήσει για τις ανάγκες τέτοιας της διαδικασίας.

Όπως και να έχει, το SH300i με ξεζόυμισμα των φρένων σε στάση, εκκινεί άμεσα και χωρίς δισταγμούς κρατώντας ένα σταθερό ρελαντί – γουργουρητό. Κραδασμοί, τριγμοί, συντονισμοί, δεν υπάρχουν, για Honda μιλάμε άλλωστε. Ανοίγοντας το γκάζι το SH300i πετιέται μπροστά πολύ πρόθυμα, με την μετάδοση να "αρπάζει" άμεσα και να συνεχίζει να επιταχύνει το scooter γραμμικά μεν, γρήγορα δε. Το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση είναι ότι σε αντίθεση με το σύνηθες για την κατηγορία, αισθάνεσαι πολύ περισσότερο πάνω στο μηχανάκι, παρά μέσα σε αυτό.

Η αίσθηση ξενίζει για πολύ λίγο, συνηθίζεται όμως πολύ γρήγορα και αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό είναι άλλο ένα στοιχείο πoυ συνδράμει υπέρ της δαιμόνιας ευελιξίας του SH300i. Στην ευθεία το scooter φορτώνει αδιάκοπα χιλιόμετρα, τα 140 τα έχει ανεξαρτήτως συνθηκών και εύκολα, για τα 155 που είδαμε όμως, πρέπει να συντρέχουν ευνοϊκές συνθήκες για να επιτευχθούν. Σε κάθε περίπτωση το SH300i είναι πολύ πιο γρήγορο από την αίσθηση που σου αφήνει, καθώς ο γραμμικός τρόπος απόδοσης της ισχύος του, δεν δημιουργεί τις κορώνες εκείνες και τα ξεσπάσματα που απαιτούνται για το "wow".     

Μέσα στην πόλη το SH300i διαπρέπει, αφού ελίσσεται απροβλημάτιστα και επιταχύνει άμεσα, απεμπλεκόμενο εύκολα από οποιαδήποτε δύσκολη κατάσταση. Τo ζύγισμα του είναι εξαιρετικό, το τιμόνι όπως είπαμε κόβει πολύ και σύντομα βρίσκεται κανείς να κυνηγά τα παπιά και οποιοδήποτε άλλο δίκυκλο φημίζεται για τις ικανότητες του εντός του αστικού κύκλου. 

Έξω από την πόλη, σε περιαστικές διαδρομές ή στην εθνική, το SH300i δεν έχει κανένα πρόβλημα να ταξιδεύει όλη μέρα με ταχύτητες γύρω στα 130 χλμ. / ώρα. Σταθερότατο και άνετο με μόνο πρόβλημα το γεγονός ότι λόγω χαμηλού τιμονιού δεν υπάρχει τίποτα που να ανακόπτει έστω και ελάχιστα τον αέρα προς τον αναβάτη. Αν σκοπεύετε να κινείστε συχνά με μεγάλες ταχύτητες και σε  τέτοιου είδους διαδρομές, η τοποθέτηση μια ζελατίνας, δεν θα ήταν καθόλου κακή ιδέα. 

Οι αναρτήσεις έχουν πολύ προοδευτικό δούλεμα και χαρακτηρίζονται άνετες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι επιτρέπουν πλεύσεις, ακόμα και όταν το scooter πιεστεί. Κρατάνε τα ελαστικά συνεχώς σε επαφή με τον δρόμο, δεν ενοχλούν τον αναβάτη με κουνήματα όταν διέρχεται πάνω από κακοτεχνίες και μόνο σε περίπτωση που κάποιος βάλει το SH300i να κάνει πράγματα πολύ έξω από τα πλαίσια που ο χαρακτήρας του επιβάλει, θα εμφανιστούν αδυναμίες, κυρίως από τα αμορτισέρ στο πίσω μέρος. 

Τα φρένα κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος και σταματούν το scooter άμεσα και χωρίς δράματα, με το ABS να δουλεύει άψογα και να αποτελεί ασπίδα προστασίας στους δρόμους με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης. Μια μικρή ένσταση υπάρχει μόνο σε ότι αφορά στην αίσθηση που αποκομίζει ο αναβάτης πατώντας τις μανέτες, με την πληροφόρηση να μην είναι η καλύτερη δυνατή.  Στη πράξη δεν υπάρχει πρόβλημα αλλά θα προτιμούσαμε λιγότερο σπογγώδη αίσθηση σε αυτό τον τομέα. 

Σε ότι αφορά στην κατανάλωση, μετρήσαμε 4,1 λίτρα ανά 100 χλμ. σε μικτή χρήση. Για κίνηση αποκλειστικά μέσα στην πόλη χωρίς κάποιος να ανοίγει πολύ το γκάζι η τιμή αυτή μπορεί να πέσει φυσικά. 

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ