Νέα εποχή, νέες καινοτόμες λύσεις και νέα σχεδιαστικά σύνολα με μοναδικό γνώμονα το έντονο χτυποκάρδι και το κέντρισμα των οφθαλμών προς ικανοποίηση του μυαλού, με κάποια πράγματα όμως που μένουν ίδια για να συντελέσουν στη φρέσκια πνοή της εποχής που διανύουμε. Η νέα Hypermotard είναι εδώ με τους 17άρηδες τροχούς, την τοποθέτηση του σώματος πάνω από τη μοτοσικλέτα, τη καρατιμόνα, φρενάρες με μονή δισκόπλακα και έναν μονοκύλινδρο κινητήρα που φέρνει τα πάνω κάτω στο πέρασμά του! Το μόνο που χρειάζεται για να αρχίσει η μέρα μας με ορεξάτες ανησυχίες είναι, να γυρίσουμε το παραδοσιακό κλειδί στον κεντρικό διακόπτη, να κατεβάσουμε το ενιαίο διακόπτη του Kill switch και να αρχίσει να κροταλίζει ο «εξευγενισμένος» κινητήρας Superquadro Mono, προερχόμενος από την 1299 Panigalle, κληρονομώντας το θερμικό μέρος της προερχόμενης ισχύς, μοιράζοντας το αγωνιστικό τύπου έμβολο με διάμετρο 116χλστ, το σχέδιο του θαλάμου καύσης και το δεσμοδρομικό σύστημα που είναι υπεύθυνο για το μέγεθος των βαλβίδων εισαγωγής τιτανίου. Ένα ευχάριστο κλότσημα νοιώθουμε με το που κουμπώνουμε την 1η σχέση στο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και καθώς ξεκινάμε να ρολάρουμε, η ανασήκωση του εμπρός τροχού έρχεται με το «Καλημέρα» έχοντας επιλεγμένο το Sport πρόγραμμα.
Τα τέσσερα Riding modes Sport, Road, Urban και Wet μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με την οδηγική εμπειρία του κάθε αναβάτη μέσω των εξής συστημάτων. Το σύστημα μείωσης ανασηκώματος του μπροστινού τροχού DWC (Ducati Wheelie Control) σε 4 επίπεδα + της off, της αντιολίσθησης του πίσω τροχού DTC (Ducati Traction Control) σε 4 θέσεις + της off, του φρεναρίσματος του κινητήρα EBC (Engine Brake Control) σε 3 κλίμακες, καλύτερης εκκίνησης DPL (Ducati Power Launch) σε 3 επίπεδα, απόδοσης δύναμης κινητήρα PM (Power Modes) σε Low-Medium-High, του αντιμπλοκαρίσματος των τροχών Cornering ABS σε 4 θέσεις όπου στην 1η απενεργοποιείται μόνο στον πίσω τροχό και του Quickshifter up/down με δυνατότητα απενεργοποίησης το οποίο διατίθεται μόνο στην έκδοση της RVE. Η 698 Mono μπορεί να αποτελέσει το κύριο δίκυκλο όχημά μας, μιας και η πολύπλευρη προσωπικότητα της μας μεταφέρει παντού σε εντός δρόμου διαδρομές, κάνοντας μικρές υποχωρήσεις στον τομέα του ταξιδίου, ως προς τον αέρα και το δεύτερο άτομο που δεν αποτελεί την ιδανικότερη φιλοξενία για εκείνο. Βέβαια, δεν έχει φτιαχτεί για δικάβαλες ταξιδιωτικές περιπέτειες, αλλά για να προσφέρει έντονα χαμόγελα στον αναβάτη και το μοναδικό πράγμα που θα χρειαστεί, είναι να έχεις γεμάτο το ρεζερβουάρ των 12,1 λίτρων, με αυτονομία που φτάνει τα 215 χιλιόμετρα. Η λειτουργία του ηλεκτρονικού ψεκασμού αποδίδει ως «Απάτσι» σε όλο το φάσμα των στροφών χωρίς ανεξήγητα ξεσπάσματα, μόνο ελεγχόμενα! Οι μαλακές αναρτήσεις, τα ισχυρά της φρένα και το πολύ ελαφρύ σύνολο, θα διευκολύνουν να ελίσσεται μέσα στο κλεινόν άστυ με μοναδική σπιρτάδα. Όταν τα χιλιόμετρα θα αρχίσουν να ανεβαίνουν και το στροφόμετρο μπει στη περιοχή των 5.000σ.α.λ το ταχύμετρο θα δείχνει τα 110χλμ/ώρα, ενώ αν επιλέξουμε να κινηθούμε με 120-130χλμ/ώρα η περιοχή των στροφών θα κυμαίνεται από 5.500 έως 6.000 και ταξιδεύουμε με 140χλμ/ώρα στις 6.500 στροφές ανά λεπτό με αρκετό απόθεμα ισχύος, περιστρέφοντας την κοντή γκαζιέρα.
Η αίσθηση της δύναμης που μεταφέρεται στα χέρια μας είναι τόσο ευχάριστη που μας ωθεί να πιάσουμε τα 209 χιλιόμετρα, όπου είναι η τελική της ταχύτητα. Ως γνήσιο μονοκύλινδρο σύνολο θα περιμέναμε οι κραδασμοί που θα παράγει να είναι ισχυροί, αλλά μας διαψεύδει ευχάριστα, μιας και έχουν τοποθετηθεί δύο αντικραδασμικοί άξονες εξισορρόπησης που βρίσκονται μέσα στον στροφαλοθάλαμο μειώνοντας κατά πολύ τους κραδασμούς. Ξεκούραστες γωνίες δημιουργούνται στο τρίγωνο χεριών - ποδιών - λεκάνης, με την επίπεδη σέλα να βοηθάει στη μετατόπιση των γοφών και την τοποθέτηση του σώματος να έρχεται πιο κοντά στο τιμόνι. Το δυνατό στοιχείο των Hypermotard είναι ότι μπορούν να οδηγηθούν με ότι οδηγικό στυλ μας «έρθει», είτε βγάζοντας πόδι ως motard, είτε πλαγιολισθαίνοντας ξύνοντας γόνατο σε κλειστά ολισθηρά τερέν. Όταν έχεις στα χέρια σου μια τέτοια μοτοσικλέτα δεν μπορείς να μην μπεις σε διαδικασία επιδόσεων και αποδόσεων σε πραγματικά νούμερα επιταχύνσεων, για αυτό και στα ξαφνικά ανοίγματα των 0-50 χιλιόμετρα τα διανύει σε 1,9 δευτερόλεπτα, τα 0-100 σε 4,3 δευτερόλεπτα, τα 0-160 σε 10,6 δευτερόλεπτα, τα 60-120 με 4η σχέση σε 5,64 δευτερόλεπτα και τα 60-160 σε 8,3 δευτερόλεπτα. Τελευταία και από τις πλέον σημαντικές μετρήσεις είναι αυτή της απότομης επιβράδυνσης σε πλήρη ακινητοποίηση της μοτοσικλέτας, όπου από τα 100 χιλιόμετρα την ώρα μειώνουμε στα 0, επιτυγχάνοντάς τη σε 44 μέτρα.