Μια από τις πιο σημαντικές περιόδους στην ιστορία της Ducati
Η μπολωνέζικη μάρκα, με έδρα το Borgo Panigale, έχει μια πολυτάραχη ιστορία, όμως πάντα οι μοτοσυκλέτεςDucati αφήνουν το σημάδι τους στην ιστορία, ως κάποιες από τις αλύτερες, πολυτελέστερες και πιο «ιδιαίτερες» μοτοσυκλέτες του κόσμου.
Στις 18 Απριλίου, η Ducati θα κλείσει 10 χρόνια και επισήμως, μετά από την απόκτηση της από την Γερμανική Audi –και, κατ επέκταση, το VW Group. Μέσα σε αυτά τα 10 χρόνια, η Ducati είδε σημαντικές αυξήσεις στις πωλήσεις μοτοσυκλετών: Το 2011, η ιταλική εταιρεία πούλησε περίπου 42.000 μοτοσυκλέτες, την στιγμή που το 2021 έκανε ρεκόρ όλων των εποχών, με 59.447 πωλήσεις. Η αύξηση πωλήσεων σε βάθος έτους είναι σημαντική, ξεπερνώντας το 41%, λαμβάνοντας υπόψιν τις δύο αυτές χρονιές: Το 2011 ήταν η τελευταία της προηγούμενης εποχής της Ducati, ενώ ακόμα και τότε οι 42.000 μοτοσυκλέτες ήταν ρεκόρ. Αυτή η αύξηση πωλήσεων προφανώς έχει φέρει και ανάλογη αύξηση εσόδων για την εταιρεία, που για το 2021 ανήλθαν στα 878 εκατομμύρια ευρώ.
Επανάσταση στα μοντέλα παραγωγής και ισχυρή αγωνιστική παρουσία
Μέσα στα τελευταία 10 χρόνια, είδαμε μερικές από τις εντυπωσιακότερες μοτοσυκλέτες στην ιστορία της Ducati, αλλά και πολλά σημαντικά βήματα που «αψηφούν» την παράδοση, όπως η δημιουργία μοτοσυκλετών χωρίς Trellis πλαίσιο ή δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων, αλλά και η δημιουργία ενός V4 κινητήρα παραγωγής. Παράλληλα, η εταιρεία έχει καταφέρει να είναι πρωταθλητής κατασκευαστών στο MotoGP τα τελευταία 2 χρόνια (2020, 2021), με οδηγό της να κατακτά την 2η θέση στο πρωτάθλημα οδηγών το 2017, 2018, 2019 και 2021. Αξίζει να σημειώσουμε ότι, παραδόξως, η Ducati δεν έχει καταφέρει να πάρει τίτλο οδηγού στο MotoGP ή στο WSBK, παρά τα καλά αποτελέσματα σε γενικές γραμμές.
Αποφάσεις που δυσαρέστησαν κάποιους «σκληρούς» Ducatisti
Δεν γίνεται να τους έχεις όλους ικανοποιημένους και αυτό φαίνεται από τις αντιδράσεις των πιο «παραδοσιακών» φίλων της Ducati, στους οποίους δεν αρέσουν όλα τα βήματα που κάνει η εταιρεία. Η δημιουργία μοντέλων χωρίς trellis πλαίσιο, η δραστική στιλιστική «αναγέννηση» του Monster, η μη χρήση Desmo στην Multistrada V4, είναι κινήσεις που δείχνουν ότι η Ducati δεν μένει προσκολλημένη στην παράδοση της και ρισκάρει. Εσείς τι πιστεύετε για την κατεύθυνση που έχει πάρει;