To Ducati Monster M900 του 1993.

To Ducati Monster M900 του 1993.

Ducati Monster M900 1993: Το πεντάμορφο Τέρας!

Την δεκαετία του 1990, οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών ζούσαν στιγμές δόξας, καθώς η οικονομική ευμάρεια των εποχών και η ραγδαία τεχνολογική εξέλιξη, δημιουργούσαν ολοένα και καλύτερες, αλλά και πιο ποθητές μοτοσυκλέτες.

DUCATI: Multistrada V2 & V2S, με όφελος 1.500e

Η Ducati, την εποχή εκείνη, έδειχνε ήδη σημάδια αλματώδους εξέλιξης των μοντέλων της, όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να πει κανείς, ότι το brand της ήταν τόσο ισχυρό όσο τα επόμενα χρόνια. Πριν καν ακόμα η πένα του Massimo Tamburini κατακτήσει τον κόσμο με την 916, μια άλλη μοτοσυκλέτα έκανε το  μεγάλο «μπαμ» για την εταιρεία του Borgo Panigale.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 

H Monster M900 ξεκίνησε ως σχεδιαστική άσκηση

O ιθύνων νους πίσω από την Monster M900 ήταν ο σχεδιαστής Miguel Angel Galuzzi, ένας Ιταλο-Αργεντινός Designer που τότε ήταν στα 30 του. Ο Galuzzi είχε ήδη δουλέψει στο κέντρο σχεδίασης της Honda στην Ιταλία, για να βρεθεί τελικά στο Cagiva Group. Η αρχική του ιδέα βρισκόταν στο μυαλό του επί πολλά έτη και ο Galuzzi προσπάθησε πολύ να το πουλήσει στην Ducati και στον Massimo Bordi, τον τεχνικό διευθυντή της την εποχή εκείνη. Το Concept του πρώτου Monster ήταν κάτι που η Ducati δεν είχε ξαναφτιάξει ποτέ και, όπως θα διαβάσετε και παρακάτω, σημείωσε ασύλληπτη επιτυχία και έβαλε πολλούς αναβάτες στην ιταλική εταιρεία.
 

«Σέλα, ρεζερβουάρ, κινητήρα, δύο τροχούς και τιμόνι.»

Η προσέγγιση του Galuzzi ήταν μινιμαλιστική, χωρίς όμως κανέναν συμβιβασμό στην ποιότητα του συνόλου. Ο σχεδιαστής ακολούθησε τις οδηγίες του Masimo Bordi, για την δημιουργία μιας μοτοσυκλέτα «που να επιδεικνύει ισχυρά την Ducati κληρονομιά αλλά να είναι εύκολο στην οδήγηση, και να μην είναι sportbike». Για να πάρει σάρκα και οστά η μοτοσυκλέτα, χρειάστηκε μια συναρμολόγηση από ήδη υπάρχοντα τμήματα άλλων μοντέλων. Πιο συγκεκριμένα, το πλαίσιο προερχόταν από τα 851/888 Superbikes, ο κινητήρας ήταν ο V2 της 900SS και απέδιδε 80 ίππους, με τα επιμέρους τμήματα να είναι μια συλλογή διαθέσιμων λύσεων. Ο Galuzzi σχεδίασε ένα μυώδες ρεζερβουάρ και ελάχιστα «πλαστικά» τμήματα, με την μοτοσυκλέτα να κάνει ντεμπούτο στο σαλόνι της Κολωνίας, το 1992. Αύξησε την ισχύ της Ducati Monster M900 με φίλτρο DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας. 
 

Έτη φωτός μπροστά – Έκανε ασύλληπτη επιτυχία

Η ιδέα της Ducati Monster αποδείχθηκε πολύ μπροστά για την εποχή της. Η μοτοσυκλέτα επαναπροσδιόριζε την κατηγορία Street/Naked, προσφέροντας ρετρό εμφάνιση, αλλά την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στο πλαίσιο και τον κινητήρα. Μετά την εμφάνιση της στο σαλόνι της Κολωνίας, το κοινό πραγματικά έκανε σαν τρελό για να αποκτήσει μια Monster. Τόση ήταν η επιτυχία του αρχέτυπου, που η Ducati αναγκάστηκε να τριπλασιάσει την παραγωγή σε σχέση με τις αρχικές της εκτιμήσεις, φτιάχνοντας 3.000 κομμάτια για την πρώτη χρονιά του μοντέλου, αντί για 1.000. Μάλιστα, σύμφωνα με κάποιες πηγές, πολλοί πελάτες δεν είχαν την δυνατότητα να «κλείσουν» την Monster τους έγκαιρα, κάποιοι αναβάτες στην Αγγλία την προπλήρωναν πριν καν ανακοινωθεί τιμή, ενώ στην Αυστραλία έφτασαν μόλις… 40 Monster M900 πρώτης γενιάς!
 

Δημιούργησε μια εμβληματική σειρά μοντέλων

Πολλοί χρεώνουν την σημερινή κατάσταση της Ducati, στην τεράστια επιτυχία του Monster. Το μοντέλο είχε καταφέρει πράγματι, κάτι πολύ σημαντικό: Πέρα από την επιτυχία του ως μοτοσυκλέτα, είχε εδραιωθεί και ως σύμβολο στυλ, για αυτό και έμεινε σημαντικά όμοιο στο αρχέτυπο σχέδιο μέχρι πολύ πρόσφατα. Όπως όλοι ξέρουμε, πολλά ακόμα μοντέλα Monster ακολούθησαν και δημιούργησαν μια γκάμα, ενώ προσφάτως η Ducati επαναπροσδιόρισε το «τέρας» από την αρχή, με το μοντέλο του 2021.